Režie:
Michal BlaškoScénář:
Štěpán HulíkKamera:
Adam MachHudba:
Jonatán PastirčákHrají:
Klára Melíšková, Denisa Barešová, Miroslav Hanuš, Ivan Trojan, Johana Matoušková, Milena Steinmasslová, Jan Nedbal, Marek Pospíchal, Elizaveta Maximová (více)Epizody(3)
Obsahy(2)
Pracovitá, strohá a ve svých činech pevně přesvědčená o vlastní pravdě si jde zdravotní sestra Hana Kučerová tvrdě za svým. Názory jiných nereflektuje, na ničí přání se neptá. Ona přece ví, co je pro ostatní dobré. Mezi kolegy a sousedy tak přirozeně není příliš oblíbená. Kolegyně v nemocnici odsuzují Hančin příkrý přístup k pacientům, ona zase neschvaluje jejich ochotu navazovat intimní vztahy s lékaři. V tak napjatém prostředí se primář Vaculík snaží zachovat mezi sestrami na oddělení alespoň částečný mír a vytvořit pro pacienty potřebný klid. Pro Vaculíka je pacient na prvním místě. Jenže jak on, tak pravděpodobně všichni kolem něj mají svá tajemství a motivace, ve kterých není snadné se orientovat. Jak rozhodnout o tom, co je pravda a co lež, když fakta nemluví jednoznačně a jediné, co máme k dispozici, jsou naše pocity a domněnky? Jak jednoduché je soudit věci podle toho, jak vypadají v našich očích, a ne podle toho, jaké opravdu jsou? (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (169)
Pro mě neznámí tvůrci, režisér Michal Blaško s kameramanem Adamem Machem točí táhlou reálnou depku opravdu silně. Casting promyšlený, Klára Melíšková fenomenální, její filmová dcera Denisa Barešová (kterou, jak věřím, čekají v budoucnosti nezapomenutelné herecké role) výborná. Miroslav Hanuš má konečně roli s vývojem postavy, dokonce pozitivním. Snad jen střih a především časové posuny chvílemi nejasné nevyrovnané a náhlé. ()
Od prvých minút bolo zrejmé, že sledujeme pozoruhodné dielo. Skvelá práca kamerou a vyzretá réžia mladého režiséra, ktorému zverili prvú veľkú prácu v kariére sú ozdobou tohto televízneho filmu. Ale to najlepšie ešte len prišlo. Klára Melíšková v úlohe obvinenej zdravotnej sestry je stelesnením herectva a jej výkon si pýta všetky lokálne herecké ceny. ()
Základní osa příběhu je notoricky známá, protože to není tak dlouho, co případ zdravotní sestry Marešové rezonoval ve všech médiích. Potud tedy nic překvapivého. Samotné odbočky zabývající se rodinnými poměry či intrikami uvnitř nemocnice byly sice tím správným kořením, ale ani tady není nic, co by člověka vystřelilo z ponožek. To se ovšem mění ve chvíli, kdy nastoupí na scénu někdo z trojice Melíšková-Hanuš-Barešová. Tihle tři hrají naprosto famózně a Ivan Trojan tu vlastně jen přicmrndává. Netvrdím, že je to režijně nebo scénáristicky špatné, ale soudím, že bez výše zmíněné trojice by se jednalo jen o mírně lepší průměr. 80% ()
Zdravotní sestra Kučerová..Vyhořele působící neupravená žena s věčně naštvaným výrazem a nedůvěřivým pohledem...Odtažitá, nedostupná, naprosto strohá, šedá myš.....kontrolující jestli v obchodě nejsou prošlé potraviny....No tahle , paní Kučerová by mi byla v reálném životě asi velmi těžko sympatická. Já totiž nejdřív jím, až pak když tak kontroluji trvanlivost. Skoro by se až mohlo zdát, že mě nebude bavit ani jako hlavní postava. Jenomže já mám vždycky radost, když můžu záhlédnout v novodobé domací tvorbě něco nadějného! A taky by bylo škoda nevidět, jak se této nevděčné polohy šedé myši dokázala naprosto autenticky a civilně zhostit Klára Melíšková. To už je hotové převtělení a přesné vystížení role. Ale Denisa Barešová jako dcera je jí nejenom svou postavou, ale i výkonem prakticky rovnocenná,. K té jsem měl navíc postupně určitě daleko větší sympatie stejně jako k dobráckému advokátovi v dalším skvělém podání, tentokrát Miroslava Hanuše. Ale ostatně i u té ústřední šedé myši vás minisérie pěkně nahlodá a nastolí otázky jako jestli může člověk za to, jaký se narodil. A jestli mají ostatní právo z ni udělat vraha jenom kvůli její komplikované povaze? Zaslouží si vůbec takový lynč? Ale kdyby se chovala předtím vstřícněji, dočkala by se ho? V těchto otázkách a psychologickém vykreslení minisérie vrcholí až do samotného konce. Dokonce i ty sympatie se různě překlopují, , žadná z postav ve výsledku není vůbec černobílá, všechny naopak působí skvěle civilně a živě. Vrcholem minisérie pro mě byl asi v poslední částí rozhovor matky s dcerou před rozhodnutím a příjezd matky domů, který působil zdánlivě nenápadně, ovšem dal toho hodně. Ale hutná atmosféra se nesla celým projektem a to v různých smětech. Tohle dobře pohltilo, ale přece jen mimo té psychologické, dramatické roviny, mě nechávalo v napětí i samotné rozuzlení případu. A s tím, jak se v rámci hry tvůrců trochu zametlo pod koberec jsem se úplně nevyrovnal a závěrečnou sekvenci jsem nepochopil. Jinak ale skvělá práce. ()
Minisérie Podezření je jasným dokladem toho, jak snadno dokáže společnost zadupat do země jedince, který se nechová podle jejích představ. Klára Melíšková podává v ústřední roli fascinující herecký výkon, nutno ovšem podotknout, že Denisa Barešová, Miroslav Hanuš a Ivan Trojan jí výtečně sekundují. Veškeré dění navíc provází naprosto zdrcující atmosféra podbarvená velmi příhodnou hudbou. Moc si nedovedu představit, že by u nás letos někdo dokázal trumfnout tento mimořádně zdařilý seriálový počin. (95%) ()
Galerie (65)
Zajímavosti (18)
- Referenční hodnota draslíku je 3,9 mmol/l až 5,3 mmol (může se lišit, dle jednotlivé laboratoře). Pacientka tedy měla v krvi dvojnásobnou hodnotu. Hyperkalemie vede mimo jiné k poruchám srdečního rytmu. (Winster)
- Hana (K. Melíšková) těsně po propuštění zahlédne v televizi mluvit bývalého ředitele o důležitosti paliativní péče. Paliativní péče je komplexní, aktivní a na kvalitu života orientovaná péče poskytovaná pacientovi, který trpí nevyléčitelnou chorobou v pokročilém nebo terminálním stadiu. Cílem paliativní péče je zmírnit bolest a další tělesná a duševní strádání, zachovat pacientovu důstojnost a poskytnout podporu jeho blízkým. (sator)
- Obhájce (Miroslav Hanuš) dává na sebe telefon Tereze (Denisa Barešová), ale 5 minut předtím ona od něj přijímá telefonát s informací, že máma zůstává ve vazbě. (sator)
Reklama