Režie:
David Gordon GreenKamera:
Michael SimmondsHrají:
Leslie Odom Jr., Ann Dowd, Jennifer Nettles, Lidya Jewett, Olivia Marcum, Ellen Burstyn, Raphael Sbarge, Linda Boston, E.J. Bonilla, Antoni Corone (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Příběh nového Vymítače ďábla začal na Haiti, kde fotograf Victor (na Oscara nominovaný Leslie Odom, Jr.) přišel před dvanácti lety v důsledku katastrofálního zemětřesení o těhotnou manželku. Naštěstí se podařilo zachránit novorozenou dcerku Angelu, o kterou se Victor od té doby vzorně stará. Absolutně ho proto vykolejí, když se jednoho dne Angela nevrátí domů ze školy. Zmizela společně se spolužačkou Katherine v lese za městem a zoufalí rodiče, policisté, vojáci a dobrovolníci po nich marně pátrají. Třetího dne se stane zázrak. Dezorientované a vyčerpané dívky se objeví na malé farmě, daleko od místa, kde zmizely. Bezmeznou radost však záhy vystřídá narůstající znepokojení. Po důkladném lékařském vyšetření jsou sice Angela i Katherine označeny za zcela zdravé, jejich chování ale naznačuje, že si z toho, co prožily, odnesly víc než jen nepříjemnou vzpomínku. Zkušený exorcista by na první pohled poznal, že jsou obě dívky posedlé. Victor je ale pragmatik, který na peklo ani nebe nevěří, dokud ho nezažije na vlastní kůži. Tou dobou už ale může být pozdě. Pro všechny. (Cinemart)
(více)Videa (13)
Recenze (145)
Když jdete na film s vědomím, že to nebude stát za nic, pak si ho nakonec můžete i trochu užít. Jistě, žádná sláva se nekoná, ale slabší průměr určitě, jelikož odpadové a jednohvězdičkové horory přeci jen vypadají jinak. Zbytečné bylo snažit se vytěžit marketingovou značku, když navíc s původním filmem má tenhle společné jen dva motivy - paní MacNeilovou, matku Regan, a démona Pazuzu, o němž netuším, jak se zrovna tady vyskytnul a jakým způsobem ho dívky vyvolaly, páč kyvadélko a svíčka mi nějak nestačí. Úvodní scéna se zemětřesením má napětí a je velmi dobře udělaná. Pak se ale film táhne, kdy sledujeme nejprve Angelu, pak jak je s kamarádkou, a následně jsem měl pocit, že je více jak půl filmu hledají. Vymítání docela šlo, ale pomáhala tomu zvuková stránka v kině, kdy u nás bylo až přehlučeno, takže chvílemi se třásly i židle. Tvůrci byli ovšem opatrní, a tak masturbace v kostele je jen naznačená - a mohla to být slušná provokace, a při běsnění se jen otáčely hlavy a zlomil se krk. Dobře, vypíchnuté oči, ale ty to nezachránily. Osobně mám u tohoto žánru raději atmosféru, ale když ji tvůrci neumí, nechť udělají masomlejn. Roztržení kněze by jistě bylo efektní. Tak nic, nedošlo na to. Film klade více otázek než odpovědí, což zajisté bude vadit nejvíce těm, co rádi přímočarost. Jinak cameo Burstynové jsem uvítal, tedy v jejím věku, výborné. A poslední záběr byl nejlepší a ano děsně sentimentální. Vizuálně solidní, herecky průměrné, masky velmi dobré, byť těžily z původního filmu, ale možná záměrně. Promarněná šance, která mimo kino ztratí i tu špetku něčeho dobrého. p.s. - lekačka v blázinci zacloumala s celým kinem a probudila ty, co mezitím usnuli. 2,5* ()
Je mi úplne jasné, že to s hodnotením filmu nedopadne veľmi dobre, ale nebudem tu sypať nenávistné komentáre na margo režiséra, keďže na "klasike" som nikdy bohvieako nefrčal. Zase na druhej strane je pravda, že tá vedela vo svojej dobe šokovať, a tak, v roku 2023, divák čaká, že sa to novým verziám podarí taktiež. V tomto prípade sa to ale nestalo. Nie je to ani desivé, ani ľakačkové, ani krvavé, ani šokujúce. Na tie dve posadnuté pipiny sa síce nepozerá zle, takže o úplnú katastrofu sa nejedná (odpady vidím pri úplne iných filmoch), avšak dve dobré scény v celom filme (vypichnutie očí a zlomený krk) mi prídu kurevsky málo. Keby tie posadnuté deti aspoň poriadne zvracali krv, lozili po stenách, či vykrúcali časťami tela o 360 stupňov. Ale ony nič, ten film by mohol mať pokojne rating PG 13 a výsledok by bol rovnaký. Sterilný "megahit", pri ktorom som sa žiaľ s výnimkou záverečných minút väčšinu času prenudil. ()
Napodobit klasiku Halloween skrze soft-reboot je mnohem snadnější úkon, než u legendárního Vymítače ďábla. Znamení víry je ten nejvíc bezpečný, korporátní a studiový "requel" všech dob, který není strašidelný, nemá zajímavé postavy, vztahy a nerozumí originálu. Green zde se svoji partou totiž i pohnojí ústřední vztah matky s dcerou, který je absolutně stěžejní v původním příběhu. Zároveň zde nijak neprohlubují motivy, témata a příběh. Tvůrci také selhali zachytit správným stylem strach o vlastní dítě, které je postiženo neřešitelným a neléčitelným problémem. Když se ale na to koukneme čistě z pohledu hororu, tak to také naprosto selhává. Bída, kterou by se neměl nikdo obtěžovat. ()
Kde Friedkin před 50 lety ukazoval, jak budovat atmosféru a strašit, tam nově Gordon Green ukazuje, jak se to určitě nedělá. Po všech stránkách zbytečné a laciné, kde s vypíchnutými oči funguje jen vizuál, který má své filmové kvality. Gordon Green by se možná měl vrátit do žánru komedie, kde se mu dařilo přeci jen více. ()
/// Nevím, jestli je tenhle film víc zbytečný, nebo víc blbý. U obojího ale můžu použít slovo HROZNĚ. Naprosto vypatlaný scénář, kde holka někomu vyškrábe oči (samozřejmě mimo kameru 💕), načež ji odvezou do blázince. Následně se rodiče rozhodnou pro ono očekávané vymýtání. Jasně, vemte si holku domů, však se nic hroznýho nestalo 😌😍🤩 Ať vám bůh žehná! Slay! 🤩 Do půlky jsem snímek akceptoval, protože se tvářil, že nás čeká hodně, bohužel se nestane všehovšudy skoro nic. Jen si bůch zahraje trik, jenže musím říct, že za to nestál. Fakt to celé vzniklo, aby měly dvě postavy z originálu cameo? Protože přesně tak to na mě působí. Co na tom, že herci hrajou slušně, ale hrajou naprostý nic. Omlouvám se, že jsem tu použil svůj humor, který nikdo nepochopí, ale nějak se z tohohle paskvilu potřebuju zotavit. A vy? Nechoďte na to. PS: Dolby atmos totálně k ničemu. ()
Galerie (31)
Zajímavosti (5)
- Linda Blair (Regan) si zahrála už ve filmech Vymítač ďábla (1973) a Vymítač ďábla 2: Kacíř (1977). (Duoscop)
- Počas výroby sa krátko povrávalo, že William Friedkin sa podieľa na tomto filme. Friedkin okamžite tweetoval: "To nie je fáma, to je lož." Ďalej uviedol, že „na svete nie je dosť peňazí ani motivácie“, aby ho prinútili akokoľvek pracovať na tomto filme. (Arsenal83)
- Film sa natáčal v Atlante a Savannah (Georgia, USA) a Santo Domingo (Dominikánska republika). Natáčanie trvalo od novembra 2022 do marca 2023. (Arsenal83)
Reklama