Režie:
Roland EmmerichScénář:
Jeffrey NachmanoffKamera:
Ueli SteigerHudba:
Harald KloserHrají:
Dennis Quaid, Jake Gyllenhaal, Ian Holm, Emmy Rossum, Sela Ward, Dash Mihok, Kenneth Welsh, Jay O. Sanders, Austin Nichols, Perry King, Nestor Serrano (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Od režiséra filmu Den nezávislosti přichází film plný napětí, akce a ohromujících speciálních efektů. Globální oteplování zapříčiní počátek nové doby ledové, tornáda srovnají se zemí Los Angeles, přílivová vlna zaplaví New York City a celá severní polokoule zmrzne. Klimatolog Jack Hall (Dennis Quaid) musí projít rostoucí superbouří, aby zachránil svého syna (Jake Gyllenhaal), tváří v tvář mocnému nepříteli, s jakým se ještě nesetkal, matce přírodě! (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (903)
Emmerich si zase usmyslel, že se pokusí dát všem lidem na světě zprávu o nebezpečí okolo nás, tentokrát globální oteplování. Dal tomu klasicky megalomanské triky, oblíbené herce, pitomý scénář a krásný "happy end" a vytvořil vcelku příjemné dílko, které nijak neurazí a aspoň ukáže, co se stane když budeme topit uhlím a jinym svinstvem. ()
Soundtrack Harald Kloser a Thomas Wanker: 1. The Day After Tomorrow [3:27] ,2. Tornado Warning [2:01] ,3. Sam! [1:18] ,4. Tidal Wave [3:14] ,5. Body Heat [1:51] ,6. Russian Ghost Ship [1:25] ,7. Hall's Plan [0:53] ,8. Rio Grande [1:11] ,9. Bedtime Story [2:04] ,10. Blizzard [2:18] ,11. Superfreeze [3:04] ,12. Cutting the Rope [3:29] ,13. Because of You [2:29] ,14. President's Speech [4:20] ,15. The Human Spirit [3:37] ,16. Burning Books [1:43], ()
Musel by som fakt dlho rozmýšľať, aby som si spomenul na hlúpejší hollywoodsky film. A teraz neuvažujem len v kategórii "drahých áčkových blockbusterov", imbecilita tejto emmerichovky je porovnateľná s hrôzami novodobých seagaloviek či iných direct-to-DVD sračiek. Napr. predchádzajúci Rolandov film Patriot je oproti tomuto špičková dráma oscarových parametrov. Čo je však najhoršie, Deň po tom nemá ani štipku nadhľadu a béčkovej zábavnosti, ktoré robia z podobne hlúpeho (ale priznane) Dňa nezávislosti dokonalý divácky zážitok. ()
Nemohu si pomoci, ale tenhle čistě imbecilně zábavný Emmerich mi prostě sedí. V říjnu 2009 (necelý měsíc před Emmerichovým apokalyptickým repete v podobě 2012) už sice Den poté působí technicky pozadu (polovina scenérii je až příliš evidentní afterařina, vlci plandající v luftě jsou zlo a rozmazaná vlna na pozadí má taky ještě mezery, uvidíme, co v 2012), jinak se ale jedná o parádní výpravné velkolepé řemeslo s ekologickým i politickým podtextem a překvapivě slušnými herci i hudbou (Harald Kloser určitě zase něco vykradl, ale zatím má kliku, protože jsem ještě nezjistil, co přesně). Emoce fungují, destrukce má grády, napětí je napínavé, konec je nádherný. A že je to jen tak mimochodem strašně blbé a nerealistické? A koho to zajímá? :) ()
Napodruhé je to už přece jen o trochu lepší. Emmerich ubral s patosem. Ne vždy se mu to daří, ale diváka si získat dokáže. Jeho klimatická akce se může pochlubit opět fantastickými vizuálními efekty a strhující akcí. Bohužel jí tu není tolik jako v jeho předešlých filmech a zejména druhá polovina může přivodit pocit nudy. A to především kvůli slabému scénáři a tuně klišé, které se hlavním a velice sympatickým hrdinům lepí nepříjemně na paty. ()
Galerie (85)
Photo © 2004 20th Century Fox Film Corporation
Zajímavosti (24)
- Studio 20th Century Fox vyhrálo práva na projekt za 125 milionů dolarů prostřednictvím "aukce", při které bylo úspěšnější než například DreamWorks, Universal či Warner Bros. Film byl původně určený na léto 2003, ale obrovské množství zvláštních efektů jeho výrobu podstatně prodloužilo. (imro)
- V novembri, tri dni po začatí natáčania v Montreale, zasiahli Spojené štáty americké mohutné tornáda. Celkom 75 tornád v priebehu jedného dňa zabilo 36 ľudí a spôsobilo škody v trinástich štátoch. Pri natáčaní v Montreale produkčný tím prežil štyri mesiace rekordnej zimy s najvyššími dennými teplotami dosahujúcimi často len –25°C. (Greenpeacak)
- Obrazové materiály o tom, jak se chová tornádo, když vtrhne do města, téměř neexistují, takže se tvůrci museli spolehnout na vlastní fantazii. Využili záběry skutečných tornád v krajině, podle nich vytvořili rozmanité počítačové modely a ty zasadili do předtočených záběrů měst. (Specs)
Reklama