Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nový dokumentární snímek Víta Klusáka 13 minut vychází z jednoduché a o to účinnější úvahy: Nikdo z nás by se nechtěl stát viníkem závažné dopravní nehody. Nikdo z nás by nechtěl na vlastní kůži zažít okamžiky blížící se – a přitom úplně zbytečné smrti. Nikdo z nás by nechtěl do konce života žít s vědomím, že jsme někomu blízkému, či naopak úplně neznámému, sebrali život. Prostřednictvím pěti viníků tak snímek vypráví příběhy řidičů, kteří si výše uvedeným prošli a stále procházejí. Řidičů, kteří našli odvahu svou vinu přetavit do vzkazu, který se tak stává nejen nástrojem prevence. (Hypermarket Film)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (127)

Dimo 

všechny recenze uživatele

Dobrej tah na branku, autentičnost nechybí. Největší střelce ale, obávám se, napraví až ona osobní zkušenost. Chybu může udělat každej a je to neuvěřitelně snadný. Nést si svou těžkou vinu na bedrech nechce nikdo. Závěr je nadějný, ale celá tato problematika se musí přesunout co nejdřív do škol, hlavně středních, do dopravní výchovy a především největší důraz a apel musí zaznít v autoškolách. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Toto je typ dokumentu, který prvoplánově neříká, že se nemá jezdit rychle, protože kvůli tomu může někdo zemřít. Na řidiče, kteří mají několikanásobně větší ego, než zkušenosti za volantem, útočí tím, že jim ukazuje zničené životy vrahů za volantem. Docela chytrý přístup, tohle by mohlo sobce nakopnout. ()

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Další poutavý dokument Víta Klusáka, přinášející další silné téma k zamyšlení. Tentokrát zpracovává osudy pěti lidí, kteří způsobily těžkou a většinou smrtelnou autonehodu. Máme zde výpovědi zúčastněných včetně rekonstrukcí daných nehod. Klusák vše zpracovává formou, která dokáže vtáhnout a nejsou to pouhé mluvící hlavy. Určitě existuje celá řada daleko silnějších příběhů, ale i tak se při sledování člověk zamyslí, přestože svůj styl jízdy asi nezmění. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Na začátku asi byla (?) dobrá myšlenka, ale to zpracování ji podle mě dost zmrvilo. Vůbec jsem třeba nepochopil ty scény z barrandovských ateliérů, kde jakýsi kompars sedí ve zbytcích nějakých vraků (zcela jistě nemajících s původními nehodami nic společného, neb pochybuji, kde by tvůrci vzali součásti auta, které mělo před 20 lety nehodu) a skuteční aktéři nehod u toho střídavě mlží stran skutečných okolností každé nehody a střídavě podléhají návalům zjitřených emocí, ať už jsou hrané nebo nikoli. Dále mi přišlo škoda, že se kvůli tomu filmu rozmlátilo tolik aut, které ještě mohly někomu sloužit, a celkově na mě ty inscenované fejkové rekonstrukce nehod působily divně, jako urputný poutač pozornosti, podobně jako celý dokument, který ve mně vyvolal všechno možné (občas i nudu), jenom ne to, čeho asi chtěl docílit. Nemyslím si prostě, že takový dokument může něco změnit a že konfrontace s několika více či méně nesympatickými nešťastníky, kteří měli částečně smůlu a částečně si to zavinili sami, může zapůsobit jako prevence dopravních nehod. Ostatně YouTube a Facebook přetékají videoobsahem ze skutečných (!) nehod, který je s oblibou virálně šířen, a přesto lidi dál jezdí jako kreténi, protože na řidičák dosáhne každý a tahle společnost je automobilismem posedlá a nenechá si ho za nic vzít; houstnoucí pomníčky kolem silnic tak lze považovat za jakési oběti na oltáři individuální dopravy, které dnes podléhá vše. Psal jsem to už před lety k pořadu STOP, který kdysi běžel v telce, že donkichotsky bojuje s notoricky známým faktem, že se na silnicích denně masakrují, doživotně mrzačí a zabíjejí noví a noví lidé, aniž by s tím kdokoli mohl něco udělat. Ano, jedno řešení by zde sice bylo, ale je samozřejmě zcela neprůchodné - aby bylo cestování autem 100% bezpečné, muselo by každé auto být obrněno přinejmenším jako tank, a jezdit maximálně 20 km/h. (Případně je možná budoucnost v autonomních vozech, ale ani tam si nemyslím, že by nehodovost klesla na nulu). Aby nedošlo k mýlce, samozřejmě považuji za záslužné pokoušet se jakkoli zlepšit statistiky nehodovosti, ale zrovna v tomto případě mám pochybnosti, zda ten film měl kdy být něčím víc než jen Klusákovým námezdním projektem v rámci osvětové kampaně České asociace pojišťoven a BESIP, protože prostě kšeft je kšeft (nebo jsem možná už jen otrávený z toho, jak chce pořád někdo vyvolávat celospolečenské diskuse o nějakém tématu, což jen potvrzuje můj názor, že naše současnost už není skoro ničím jiným, než permanentním bojem o pozornost, která je vynucována čím dál agresivněji, jak jsou lidi čím dál víc otupělejší a přehlcení informacemi). ()

sator 

všechny recenze uživatele

Za námět 5...Komentář psychologa by se hodil. Já zaznamenal narcistní poruchu s nulovou reflexí u tetovanýho chlápka. Dokonce i u Tomáše který se ve vině hodně koupal mě zarazilo, že nevěděl koho zabil v protějším autě... Vytěsňovaní odpovědnosti a pocitu viny jsou psychologické mechanismy kterým rozumím... V roce 1996 mě sestřelil červený mercedes při jízdě na kole zezadu a ujel ... ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

Související novinky

12. Ceny české filmové kritiky - nominace

12. Ceny české filmové kritiky - nominace

04.01.2022

Dnes byly Sdružením české filmové kritiky zveřejněny nominace na výroční Ceny české filmové kritiky za uplynulý rok 2021. Celkem bylo nominováno 16 děl, z nichž nejvíc nominací (celkem 6) získalo… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

31.12.2021

Přichází den, kdy se každoročně obracíme na nejoblíbenější uživatele, aby se nám svěřili se svými topkami 3 filmů (a případně 3 seriálů) uplynulého roku. Od loňska je navíc doplňují i vybraní… (více)

Reklama

Reklama