Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Bohatá modelka Bibiane (Marie-Josée Croze) zpochybňuje po traumatickém potratu svůj zdánlivě dokonalý život. Její podnikání v rodinné síti butiků končí fiaskem a navíc jedné noci z nepozornosti přejede člověka. Druhý den ráno se dozvídá o muži, který zemřel po srážce s autem. Sužována pocitem viny se zúčastní jeho pohřbu. Tam se seznámí s pozůstalým synem Evianem (Jean-Nicolas Verreault) a naváže s ním milostný poměr. Bojí se mu však prozradit své temné tajemství… Existenciální příběh plný paradoxů, v němž mají místo mystické, symbolické, komické i romantické scény, má nezvyklého kolektivního vypravěče: norské ryby určené do kanadských restaurací. (Cinemax)

(více)

Recenze (64)

kareen 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s uživatelem Jhershawem, že film zachraňuje poslední černohumorná půlhodina, protože jsem měla navlas stejný pocit. Bohužel zbytek filmu už zdaleka není tak nápaditý i když je pravda, že dosadit do role vypravěče porcovanou ošklivou rybu je docela originální. Chápu, že se tvůrci snažili na postavě Bibiany názorně předvést postupný propad člověka, jehož sled nešťastných okolností přivede až na psychické dno a vlastně se jim to do velké míry i povedlo. Problém ale je, že jsem se nemohla přinutit, abych s navenek citově chladnou mladou ženou nějak soucítila a odtažitý styl režie tomu taky zrovna dvakrát nepomohl. Ale je fakt, že třeba scéna, kdy si zaměstnanci rybárny připíjí na zdraví s Bibi a synem zabitého rybáře stála vážně za to. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Vynikající film. Kdybych neviděl Požáry, řekl bych, že Denisův nejlepší. Takhle jen o kousek těsně druhý. Už asi v první čtvrtině jsem věděl, že to bude dneska plný počet, sám nevím přesně proč, byl to takový můj vnitřní pocit, který mě opět nezklamal. Vynikající hudba, kamera a pak jeden příběh o tom, že všechno jednou končí a znovu začíná. Vyprávěný tak trošku netradičně mořskou rybou. ()

Reklama

Caminzind 

všechny recenze uživatele

Ten, kdo zabil, bude zabit. Já nevím, kde na tak hlubokou myšlenku autor přišel, ale krom nějaké umělé ad hoc symboliky je tu jen standardní propletenec náhod a drama o zodpovědnosti, vině a tak. Existenciální je ale už moc silný výraz. BTW, jsem rád, že jsem ten film konečně dokoukal. Ležel mi tu více než rok. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Doufal jsem, že nevyplave a celý zbytek filmu bude bez ní. Nechtělo se mi dál sledovat, jak se sprchuje a zalézá do postele. Od toho popela se ale už neumyla, takže happyend. Celkově dost blbý film. Škoda, že všichni diváci zjevně ještě v jeho průběhu zapomněli, čím její Maelström začíná. Chycená ve víru nicméně byla už před tím, o čemž se ale nedovídáme nic. Sled vypravěčů vypráví velmi starý příběh. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

46th KVIFF 2011 - TRIBUTE TO DENIS VILLENEUVE - Pocta Denisi Villeneuvovi (Maelström / MAELSTRÖM / Maelström) - Až na toho opravdu bizardního vypravěče, který mi fakt nesedl, další z opravdu skvělých a úžasně věrohodně zahraných filmů tohoto skvělého režiséra... Jak zde ukázal nešťastného, deprimováného člověka bylo až děsivé... - 31. 5. 2011 - 90% ()

Galerie (8)

Zajímavosti (2)

  • Hlavní hrdinka chce poslat do moře svoje BMW řady 3. Nejprve se jí auto zasekne o podvozek zhruba ve své polovině o hranu betonové mola. Můžeme si všimnout, že do vody má spadnout starší model, tento vůz je navíc notně poničený. Hrdinka prekérní situaci řeší tak, že sedne do auta, nastartuje a sjede do vody. To by se jí ale ve skutečnosti nepodařilo. Auto má náhon na přední kola a ta visela ve vzduchu. (klukluka)
  • Hlavná hrdinka dostáva druhú šancu do života v polovici stopáže snímky. Keď prežije pád s autom do vody, zaslúži si právo na život – tak to mieni rozprávač filmu. Je to symbolika krstu, nového života. Ponorenie symbolizuje smrť starému životu a zmytie hriechu vraždy. Zároveň sa ponára spolu s autom, ktoré zabilo a zbavuje sa ho navždy. Vynorenie sa reprezentuje jej prechod do nového života. (Biopler)

Reklama

Reklama