Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šerif Will Kane si právě vzal za manželku mladou a krásnou Amy, a jelikož šerifovi právě končí smlouva, chystají se z městečka odjet. Jejich štěstí je však zmařeno telegrafní zprávou, že se do města vrací propuštěný násilník a vrah Frank Miller. Přednosta místní stanice informuje představené města, že na stanici už na Millera čekají jeho tři kumpáni. Miller v minulosti městečko doslova terorizoval a byl to právě Kane, který dokázal Millera zatknout a předat spravedlnosti. Soud však Millerovi prominul zbytek trestu a teď se Miller vrací. Všem je jasné, že městečko čekají zlé chvíle a že se Miller bude chtít Kaneovi pomstít. Řada představených města začne Kanea přemlouvat, ať urychleně z města odjede. Kane skutečně v první chvíli nasedne na vůz se svou ženou a z městečka odjíždějí. Jenže Kane si cestou uvědomí, že nechce utíkat, otočí vůz a do města se i přes nesouhlas Amy vrátí. Kane se začne připravovat na střetnutí s Millerem a jeho lidmi. Snaží se mezi místními najít dobrovolníky, kteří by mu pomohli banditům se postavit. Snaha je to však marná, lidé se nechtějí nechat do budoucího boje zatáhnout a Kane zjišťuje, že jeho blízcí přátelé až tak přáteli nebyli. Ke všemu Amy oznámí Kaneovi, že pokud on v městečku zůstane, ona odjede tím samým vlakem, kterým má Miller přijet. Kane však nehodlá utíkat a stále zoufale hledá pomoc. Tu mu odmítne i jeho předchůdce ve funkci šerifa. Jedinými lidmi, kdo se nebojí Kaneovi pomoci, jsou čtrnáctiletý chlapec a poloslepý muž. Tuto pomoc však Kane odmítne. V místním hotelu, kde Amy čeká na příjezd vlaku, bydlí i Helen Ramírezová. Tato mexická žena byla kdysi Millerovou milenkou a poté, co Kane Millera zatknul, se stala na krátkou dobou i Kaneovou přítelkyní. Nakonec se však rozešli. Dnes se tedy v hotelu Helen potkává s Amy a dohodnou se, že společně z města odjedou. Helen však Amy tvrdí, že být ona na jejím místě, Kanea by neopustila. Ve chvíli, kdy vlak dorazí, jednou stranou z vlaku vystupuje Frank Miller a druhou do vlaku nastupují Helen s Amy. Když se však v dáli ozvou výstřely, Amy z vlaku vyběhne. To už Kane bojuje s Millerem a jeho lidmi... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (290)

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Než přišel Segio Leone nebo Sam Peckinpah byly westerny jen o charismatických šerifech, který ví, že město patří jen jim a nikdo jiný nemá nárok. Tento není jiný s vyjímkou, že se odehrává v reálném čase jednoho horkého poledne. Nejedná se o špatný film jen mi připadal příliš jednoduchý a celkově takový televizní s minimální výpravou a akcí. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Buď pořád se mnou lásko sladká / tvůj úsměv je mé bázně štít / a tak tu stojím bez pozlátka / až jednou zmizí co je mně cizí / jen pro tvůj úsměv chtěl bych žít... při těchto verších a tónech ústřední melodie mám vždycky srdce až v krku. "V pravé poledne" není jen westernová klasika, je to rovněž kritika lidských povah. Až na malé výjimky jsou obyvatelé zdejšího městečka sebestřední sobci, myslící jen a pouze na sebe, od nichž se statečný šerif Kane těžko dočká pomoci. Gary Cooper ho zahrál naprosto bezchybně a zcela po právu získal Oscara. V jeho tváři je dokonale vepsána beznaděj (díky hercovým zdravotním komplikacím tak nabývá na přesvědčivosti). S přibývajícími minutami se napětí stupňuje a atmosféra houstne a houstne a vrcholí v závěrečné desetiminutovce. Tiché město, všichni zalezli a festovně se schovali, čtyři všehoschopní gangsteři procházejí se smrtí v očích městem, slunce praží a on je sám. 100%. ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dokonalý psychologický western, pripomínajúci Mannove westerny, ide ako keby proti pravidlám žánru. Na začiatku jeden statočný šerif, ktorý sa spolieha na „statočných“ spoluobčanov, na konci osamelý šerif, ktorý sa nemôže spoľahnúť na žiadneho „zbabelého“ spoluobčana. Obligátna záverečná prestrelka nesmie chýbať. Film mi evokoval Kurosawove samurajské opusy, ktorý mohol na oplátku Siedmych statočných natočiť jeho remake. Jeden z najlepších westernov vôbec a jeho záverečný záber jeden z najsilnejších v žánri. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Takže, první z věcí, o kterých se nutně musím zmínit, je Katy Jurado. Pořád jsem si říkala, že tu její vzpurnou a fascinující tvář odněkud znám - a ona je to ta razantní pistolnice, která v Pattu Garretovi a Billu Kidovi pláče za zvuků "Knockin' On Heaven's Door", že jí zastřelili manžela. A manžel pláče s ní. Ačkoliv během sledování filmu jsem s tou scénou měla celkem problém, postupem času mi nějak přirostla k srdci. A ve spojení s jejím výkonem v "pravém poledni" (když říká Grace Kelly, že mít takového chlapa, tak si sežene zbraň a půjde bojovat po jeho boku!) se z ní stává jedna z mých oblíbených hereček/hrdinek. Ale k filmu samotnému. Na něm nemůžu nic než obdivovat tu nekompromisnost a přímost, s jakou se ubírá ke své pointě. Vypráví o zbabělosti hluboce zakořeněné v pohodlnosti, ale také mi líbí ten vzkaz, že cesta může být cíl - ve vztahu k tomu, jak dlouho se na závěrečnou konfrontaci připravujeme a jak dlouho souboj samotný nakonec trvá. Záběrování je klasické, ale pořád dost rozkošné. Je tam ta zlověstná scéna, kdy dvě ženy na voze projíždějí kolem stojícího šerifa a ohlížejí se za ním, jak se jim zmenšuje a zmenšuje v dáli, ach. Hodně se mi líbí práce s hudbou - temná variace na ústřední melodii, která hraje těsně před příjezdem vlaku, je božská. I úvodní intro je skvělé, díky hudbě i díky tomu, že Lee Van Cleef je možná zlý, ale rozhodně krásný. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Kouzlo starých westernů tkví nejvíce v tom, že zde hráli vskutku velmi dobří herci, bohužel zatímco mluvící scény jsou bych řekl na velmi slušné úrovni, ta akční stránka jaksi chybí. V pravé poledne by se dalo nazvat takovou 80 minutovou jednohubkou, kdy Gary Cooper, aby si zkrátil čekání na vlak, kterým dorazí hlavní padouch se snaží naverbovat posily, jenže zjistí, že celou dobu vlastně šerifoval dosti zbabělému městečku. 65% ()

Galerie (71)

Zajímavosti (70)

  • Podle Amerického filmového institutu 27. nejlepší film všech dob (2007). (džanik)
  • Ústřední píseň "Do not forsake me, oh, my darling!" nazpíval Tex Ritter. Přibližně o deset let později ji s českým textem Vladimíra Dvořáka zpíval Waldemar Matuška. (sud)

Související novinky

V pravé poledne čeká remake

V pravé poledne čeká remake

17.09.2016

Westerny v posledních letech slaví opatrný comeback. Opravdová kuráž vydělala 252 milionů dolarů, Nespoutaný Django si došel pro 424 milionů a za úspěch se dá považovat i 155 mega, jež nastřádala… (více)

Tahle země není pro Arnolda

Tahle země není pro Arnolda

13.07.2011

Po skandálu, na který se už mezitím téměř zapomnělo, Schwarzenegger tvrdil, že svůj návrat na filmová plátna odkládá. Ukázalo se, že ne na dlouho. Studio Lionsgate oficiálně potvrdilo, že… (více)

Tak co dál, Arnolde?

Tak co dál, Arnolde?

12.04.2011

Z „velkého překvapení“, které Schwarzenegger koncem března sliboval, se nakonec vyklubala blbůstka The Governator, která se kromě kresleného seriálu dočká i komiksového cyklu (za vším stojí Stan Lee)… (více)

Reklama

Reklama