Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Česká filmová komedie o tom, že i ono zbytečné "páté kolo", dokáže občas nejen pořádně rozhýbat zdánlivě spořádanou rodinu, ale také v pravý čas a na pravém místě zasáhnout a zabránit neštěstí. Ačkoli emancipovaná redaktorka jednoho ženského časopisu hlásá, aby se hlavně prarodiče nenechávali zneužívat svými dospělými dětmi, bez zábran přijímá skutečnost, že její matka, dosud čiperná důchodkyně, pracuje v její domácnosti jako pomocnice pro všechno, aniž by se dočkala nejen jakékoli mzdy, ale ani uznání. Babička se však poučí z jednoho článku, který napsala právě její dcera - a vzbouří se. Navíc je natolik moudrá, že zabrání rozpadu manželství jejích nejbližších. Výrazné moralizátorské tendence jsou naštěstí drženy v přijatelných mezích a nabádavé ponaučení je docela humorné. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (45)

Blofeld 

všechny recenze uživatele

Zdenka Baldová a Vlasta Fabianová v hlavních rolích rozkošné komedie o vykořisťované babičce. Baldová hraje svůj vysoký standard, zatímco Fabianová odhaluje další polohu svého širokého rejstříku a v roli emancipované novinářky si nezadá s Katharine Hepburnovou v jejích filmem se Spencerem Tracym. Škoda, že v tomto filmu rovnocenného hereckého partnera postrádala - Miloš Nedbal jím nebyl ani zdaleka. Přesto pobaví - a potěší také několik nečekaných satirických šlehů: "Buďte veřejně činná, a zapomenete na své vlastní problémy. Staňte se funkcionářkou, a nebudete myslet na nic... důležitého!" ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Zdeňka Baldová nebyla páte kolo u vozu! Ba právě naopak, a vy všichni co jste tento film viděli jste se o tom mohli přesvědčit..Byla to skutečná herečka, herečka s ryzím herectvím a hlavně se srdcem na pravém místě. Její životní moudrost zabrání tomu nejhoršímu, a to sice rozpadu manželství a rodiny. Komediální moralita si udržuje jistou míru vkusu a jen okrajově upadá do mentorování. Výborný krom babičky, byl ale i tatínek Janura v podání Miloše Nedbala. Jednalo se vůbec o její poslední filmovou roli, v té době byla už stará a velmi a vážně nemocná. Ale přeci jenom se zmohla a se zepětím všech sil, navíc ve značně vypjatém pracovním tempu vytvořila krásnou roli. Společně ještě s filmem Morálka paní Dulské, kde ale naopak vytvořila spíše roli zápornou a despotickou, se její skvělá a dlouhodobá herecká kariéra jednou pro vždy uzavřela. Jaká to škoda, její babičky, tetičky a já nevím co všechno, jsem měl opravu moc rád byli vskutku výborné a pravdivé. ()

Reklama

jatamansi 

všechny recenze uživatele

Nadčasový film a nadčasové téma, platné stále. Nůžky mezi skutečně emancipovanými babičkami a těmi služkami dětí a vnuků se stále otevírají. Baldová svým kouzelným způsobem prozřela, ale kolik dnešních babiček ani nevnímá, že dělá v rodině hospodyni? Uf, ale to sem až tak nepatří. Ve Splitu, tam je usmiřování nejkrásnější. ()

farmnf 

všechny recenze uživatele

Na rok 1957 skvělá komedie plná tehdejších reálií komunismu. Baldová dělá blbku svým dětem, kulturnímu tajemníkovi a redaktorce časopisu Rodina. Měli posluhovačku za peníze a ta jim asi utekla. Peněz maj jako sraček a rozmazlený děti. Vojtovi komouši přepaží byt a nastěhujou mu nájemníky! Ve filmu je spousta výborných hlášek jako: "Do Tří králů budeš mlčet!" "Je tohle domov? Tohle není není domov! " Komediálnost v kontrastu z tuhým již civilizačně zaostávajícím komunismem nelze nijak popsat, nutno vidět.   Všimnul jsem si jedné zajímavosti. Baldová s sebou vozí zarámovanou fotografii z Dalmácie, kde bydlela. Tipnul bych že je to Primošten, co dnes vypadá zcela jinak. Jirko mrkni na to. ()

lucascus 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert paní Baldové, která opět prokazuje, jak úžasná je herečka. Nabízí se srovnání této role (typicky kladné babičky, obětující se pro štěstí své rodiny) a role o rok pozdější, poslední (zlé a přísné paní Dulské) - obě v dokonalém provedení. Škoda, že tak časně odešla, mohla nám ještě ukázat svůj herecký um. A nyní k samotnému filmu, jedná se pouze o průměrnou komedii let padesátých, naštěstí bez jakékoliv propagandy. Představena je zde moderní, emancipovaná rodina, kde trochu té staromódnosti vnese právě příchozí babička. Z této situace vznikají humorné scény. Půvabná je především scénka štědrovečerní, za zmínku stojí rovněž mladý hereck Rudolf Jelínek, zde hrající mladého nápadníka babiččiny vnučky. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Rudolf Jelínek si zde zahrál na jazzovou trubku. Opravdu na ni hrál, protože to uměl, ale z technických důvodů byla jeho hra playback. (Terva)

Reklama

Reklama