Recenze (73)
Batman se vrací (1992)
U filmů je Batman se vrací bychom neměli zapomínat, že se jedná o dílo fantazie a rozvernosti, a tudíž se na ně musíme dívat se smyslem pro nadsázku. Celý snímek je jedna velká estetická hra s divákem – můžeme jí dopředu opovrhovat, můžeme se vysmívat její jinakosti, můžeme si u ní (obrazně myšleno) zakrýt oči a opakovat si: "jetoblbostjetoblbostjetoblbost...". A nebo můžeme přistoupit na její pravidla a užít si ji. Burton nám totiž nedává chvíli k oddechu a doslova na nás chrlí své režijní nápady, obrazové a slovní žerty. Postavy dělají výrazná a stylová gesta, celé herectví je přemrštěné, dialogy jiskří jako prskavky na ozdobeném stromečku a dábelská hudba Dannyho Elfmana kombinuje hrdinské famfáry se sladkými tony, které jakoby utekly z nějakého vánočního koncertu a které se vloudí na scénu v těch nejtemnějších momentech. Dá se říct, že Batmanovská série měla tímto temným a pro slabší povahy těžko rozdýchatelným filmem výborně nakročeno a může jen litovat, že z ní v dalším díle Joel Schumacher udělal nechtěnou komedii.
Letec (2004)
Výborně natočený film, ale špatně odvykládaný příběh.
Cinderella (1957) (TV film)
Nevím proč má tohle připitomělé divadlo o tolik vyšší hodnocení než jeho remake z devadesátých let. Obojí v sobě akumuluje pohádkový nevkus svojí doby. Tady je to již zmíněná teatrálnost, zpívání do statické kamery a výprava na úrovni školního představení (kulisy vypadají spíš děsivě než pohádkově, Popelka jde na ples v povlaku na polštář, král měl na sobě nejspíš plínky:)). Jestli tu novější verzi nazýváme zfetovaným kýčem, pak je toto mrtvý kýč.Julie Andrews si ale udržela moji pozornost i v této patlanině.
Happy New Year, Charlie Brown! (1985) (TV film)
Splnuje to svůj účel - přetváří komixy Peanuts do dětského animáku, já se ale domnívám, že satira je satira a neměla by měknout, aby uspokojila mladší publikum. A NAVÍC - kouzlo Malé Zrzečky zpočívá v tom, že ji nikdy nevidíme. Dokonalá krása nejde zoosobnit a místní tlustoška s drsným jmém Heather to jenom dokazuje.
Vánoce (1965) (TV film)
Komixům Peanuts nesluší děj, velké množství postav ani Vánoční happyend.
Terminátor (1984)
Na chytré sci-fi je to moc primitivní a na akční jízdu zase moc přízemní.
Manželka za padesát ovcí (2010) (TV film)
Nešiková práce životopisce, nulový kulturní kontext, informačně nehodnotný dokument.
Výměna manželek (2005) (pořad)
Bulvár o obyčejných lidech
Mimoni jsou sekáči (2016)
Těžko uvěřit, že něco tak dětinského a uřvaného jako mimoni se mohlo stát takovým fenoménem.
Tajný život mazlíčků (2016)
V podstatě je to jen slabší verze Toy story. Postavy postrádají jakýkoli skutečný charakter, jejich základem je jen opakování (nebo spíše vřískání) vtipných hlášek a tvůrci s nimi násilně šachují příběhem, nechávají je vydat se na mise bez jakéhokoli skutečného důvodu, náhle měnit strany a uzavírat přátelství s někým koho se doposud pokoušeli zabít. Pokud jde o gagy, až unavně často se tu omýlalo téma vylučování, přesto jsem se některým (= neprojímavým) vtipů zasmála. Nemám důvod dát snímku méně ani více než 3*, protože se vlastně jedná o průměrnou záležitost, určenou dětem a dospělému diváku nedá nic víc než dokonalou animaci (ale ta tedy byla ☺). Mým letošním favoritem na Oscara je zatím jednoznačně Zootropolis.