Poslední recenze (425)
Dr. No (1962)
Od prvního filmu věhlasné série bych čekal trochu obšírnější uvedení Jamese Bonda do svého nového poslání. To však nesnižuje kvalitu filmu, ten jsem si náramně užil i přes jeho pokročilý věk. Jelikož se na sérii podívám znovu, můžu říct, že toto je počátek klasických bondovských stereotypů, bez kterých by snad bondovka nebyla tím, čím je - ženy, Bondova slabost pro ně, záporák s neskromnými plány, mnoho lokací, kde se děj odehrává, oblíbený nápoj i kuřivo. Na vynálezy od Q si ještě musíme počkat.
Útěk z Planety opic (1971)
Říkal jsem si, jestli je dobře, že Kornelius a Zira uprchli s Milem v lodi opravené po Taylorovi z druhého dílu, přičemž viděli prakticky konec světa. Faktem ale je, že lidé se k nim zprvu chovali mile, aspoň chvíli. Což se o chování opic k lidem z prvních dvou dílů říct nedá. Jenže lidstvo se zalekne své děsivé budoucnosti a čelní představitelé tomu budou chtít zabránit. Opět povedený díl, který rozšiřuje další možnosti. A snad uzavírá celý okruh toho, jakým směrem se lidstvo ubírá.
Do nitra Planety opic (1970)
Tenhle film docela obstojně zakončuje směřování té odporné lidské rasy. A té opičí taky. Docela se dá uvěřit tomu, že někde v ústranní přežívají v troskách inteligentní lidé, jiní než ti, které jsme viděli v prvním díle. Taky mě docela zajímalo, jak to dopadlo s Taylorem. Nemohl se přece jen tak nechat unést emocemi, když spatřil Sochu svobody jinak, než jak ji známe. Jeho putování zkázou, kterou si lidi sami přivodili, mělo pokračování i v tomto filmu. Závěr je opět šokující.