Recenze (77)
Běda tomu, skrze něhož přichází pohoršení (1950)
Vskutku ohavná ukázka komunistické propagandy. Přesto je to důležitý dokument - ne o té podivné, nikdy neobjasněné události v Číhošti, ale o jedné hnusné ideologii a jedné hnusné době. Také jen z tohoto hlediska stojí za zhlédnutí. PS: Oba komentátoři důsledně - a chybně - vyslovují název obce jako Čihošť. Ve skutečnosti je to Číhošť, jak je ostatně vidět i na informační tabuli u okraje vesnice.
Román pro ženy (2004)
Mezi slepými jednooký králem.
Alois Nebel (2011)
Film Alois Nebel jsem si pustila poté, co jsem přečetla komiks, který i přes určité drobné výtky považuji za velmi dobrý. Po prvním zhlédnutí mi snímek přišel dost slabý a ani zdaleka nedosahující kvalit komiksu. Především mi přišlo, že nemá takřka žádný děj - z předlohy byla převzata skutečně jen základní kostra; všechny vedlejší dějové linky a odbočky byly osekány. Rozladilo mě, kolik mých oblíbených scén z komiksu autoři vypustili. Napodruhé však na mě film udělal mnohem silnější dojem a nyní mohu říct, že se mi při každém dalším zhlédnutí líbí více a více. Řekla bych, že jsem se prostě smířila s tím, že film je jiné médium než kniha (byť komiksová). Zbytek recenze zde: http://pertinacia.pise.cz/8-alois-nebel-ceska-republika-2011.html
Přítelkyně z domu smutku (1992) (seriál)
Jeden z těch vzácných úkazů, kdy filmové zpracování předčí knižní předlohu.
Teletubbies (1997) (seriál)
Posadit dvouleté dítě před televizi je zločin. A pro starší věkové kategorie už je to nekoukatelné.
Komici na jedničku (2010) (pořad)
Viděla jsem pouze díl s Jiřím Lábusem, který hodnotím jako povedený.
Útěk z vězení (2005) (seriál)
Objektivně vzato to zas až takový skvost není, ale protože jsem zatížená na filmy z vězeňského prostředí, jednu hvězdu přidám. Hodnocení je pouze za první řadu, druhou jsem vzdala někde v polovině.