Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Sci-Fi

Poslední recenze (441)

plakát

Asphalt City (2023) 

6/10 | Jezdit se sanitkou v ulicích NYC není žádná pohodová selanka, o čemž se přesvědčil už Cage před čtvrt stoletím v Bringing Out the Dead. Tentokrát životní lekci dostává nezkušený studentík Sheridan pod pečlivým mentorským dohledem životem i prací unaveného Penna a je to podobně depresivní záležitost a varovný prst vztyčený všem potenciálním uchazečům o místo záchranáře ve městě, které nikdy nespí, jako tenkrát:-). | Zavedený vypravěčský koncept ostříleného veterána a naivního nováčka funguje především zásluhou Penna a Sheridana, kteří oba podávají soustředěné herecké výkony a mají mezi sebou uvěřitelnou buddy chemii. Po příběhové stránce už to taková sláva není. Tradiční dějová mozaika případů, ve kterých jde o život nejen pacientům, ale občas i samotným záchranářům, nenabízí nic moc navíc nad rámec faktu, že dané zaměstnání se značně podepisuje na psychickém zdraví postav, což je divákovi jasné hned po prvním výjezdu k pacientovi a dalších kdovíkolik zastávek jen opakuje totéž. | Potenciálně zajímavý morální konflikt nastává až ke konci filmu, ale je zpracován způsobem, že ve výsledku jen zapadne mezi ostatní "každodenní" historky. Stejně tak rodinnému/partnerskému zázemí postav se nevěnuje dostatečná péče na to, aby z toho něco podstatného vyplynulo (kromě pár odvážných nahotinek za pomoci eRkového ratingu). Naštěstí alespoň ulice nočního NYC disponují stále stejně unikátní (místy až hypnotickou) atmosférou jako obvykle:-). | PeZet

plakát

Mothers' Instinct (2024) 

7/10 | Hathaway a Chastain jako dobré sousedky, zasloužilé matky a věrné přítelkyně na život a na smrt (to poslední platí doslova:-)) v psychologickém thrilleru, který sice nevystupuje z řady něčím neotřelým nebo zásadním, ale po všech stránkách svědomitě naplňuje tradiční žánrové škatulky, což ke spokojenému diváckému zážitku stačí. | Předlohu ani původní film neznám, tudíž na mé straně stála výhoda nevědomosti toho, jak přesně se bude příběhová linka vyvíjet a jaké překvapení si debutant Delhomme a spol. na diváka v průběhu filmu připravili. Rámcově se tady tvůrci do žádných větších akcí nepouštějí a na nějaké nečekané plot twisty nedojde, ale obvyklá ingredience podobných žánrovek, tj. balancování na hraně psychologického dramatu a paranoidního thrilleru v kombinaci s "nervózní " atmosférou (propadá se hlavní postava do osidel šílenství a řada nešťastných příhod má racionální vysvětlení nebo se její "mateřský instinkt" nemýlí a skutečně je na stopě zlovolného plánu na odstranění nepohodlných rodinných příslušníků z cesty?), ve filmu funguje na výbornou až do úplného finále, ve kterém se už pochopitelně musí vyložit karty na stůl. | Když se k tomu připočítají kvalitní herecké výkony Hathaway i Chastain, parádní retro kostýmy a výprava, dokonale navozující dobu ranných 60s, rozumná stopáž a sympaticky nekompromisní konec (ve kterém se na nějaké záchrany na poslední chvíli a klišovité odměňování dobra a potrestání zla nehraje), vychází z toho zábavná žánrová záležitost. | PeZet

plakát

Poolman (2023) 

4/10 | Tak poněkud rozpačité festivalové ohlasy vážně nekecaly a Pine ve svém debutu skutečně předvádí totální kreativní free style, který bude mnoha budoucím generacím zajisté sloužit jako ukázkový guilty pleasure zážitek:-). Slušná řádka (bývalých) hollywoodských hvězd nižší svítivosti je očividně velkým fanouškem Pinea (jinak si jejich účast na tomhle projektu po přečtení scénáře nelze vysvětlit) a Pine je očividně velkým fanouškem Chinatownu a vcelku schopný herec. Bohužel se ukázalo, že kromě toho je i vcelku neschopný režisér a ještě mnohem neschopnější (spolu)scénárista. | V těch lepších (několika málo) momentech nepříliš povedená variace na Big Lebowskiho (loser zapletený do kriminálního případu), v těch horších (a bohužel početně převažujících) momentech gejzír rádoby/trapno humoru, totálně wtf dialogů, ochotnického přehrávání (většiny castingu mi bylo v průběhu jejich teatrálních výstupů vážně líto), nesmyslného chování postav a prostinkého děje, nemající svým levelem ohňostroje marnosti všeho a všech daleko k legendárnímu Roomu od maestra Wiseaua, ve všech zbylých momentech otrocká příběhová vykrádačka (totiž pocta) Chinatownu. | Produkční hodnoty jsou relativně fajn (kamera odvádí slušnou práci, stejně tak jazzový OST má své silné chvilky), ovšem jakmile někdo na place promluví a/nebo s někým interaguje, nastupuje s neochvějnou pravidelností nuda, nechápavé kroucení hlavou a zběžná kontrola zbývající stopáže do konce (alespoň v tomhle ohledu byl Pine k divákům milosrdný). | PeZet

Poslední hodnocení (3 642)

Žraloci v Paříži (2024)

06.06.2024

Hitman (2007)

06.06.2024

Atentát v Paříži (1972)

02.06.2024

Provaz a kolt (1969)

02.06.2024

Modrá laguna (1980)

02.06.2024

Asphalt City (2023)

02.06.2024

Mothers' Instinct (2024)

02.06.2024

Relic (1997)

01.06.2024

Poolman (2023)

01.06.2024

Reklama

Časové pásmo bylo změněno