Recenze (3 657)
Odkaz budoucnosti aneb Podivuhodná dobrodružství rodiny Smolíkovy (1968) (seriál)
Zvlášť peprné dialogy věčně pletoucí Gábi a neustále bafajícího Pepiho jsou legendární.
Třetí skoba pro Kocoura (1983)
Takový filmy jsem jako malej miloval...sympatičtí herci, zajímavé prostředí horolezců a hlavně: detektivní zápletka, velmi povedená! Škoda, že se něco takového netočí i dnes...
Zlaté rybky (1977)
Pomalá, ale kvalitní detektivka, která snad jako první nahlédla pod povrch skupiny zvané "práškaři", kteří jsou dnes též známí pod názvem narkomani :-) Vynikající Oldřich Vízner.
Ukradená vzducholoď (1966)
Podstatnou složkou Zemanových filmů byl samozřejmě - strach. Ovšem ne hrůza či horor, ale jenom obavy o hrdiny a pocit ze skvěle prožitého dobrodružství. Ha, kdo by proboha nechtěl prožít něco takového???
Čarodějův učeň (1977)
Myslíte si, že se nedá prožít naprosto totální depka od českého tvůrce barvitých filmů, a ještě navíc animovaná? Tak se podívejte na tohle!!! Karel Zeman byl génius, jak je to prosté.
Ahoj, strejdo doktore! (1994) (seriál)
Další zbytečný lékařský seriál, navíc s naprosto infantilním názvem...
Darebáčci (2000)
KONVERZUJ, ALE NEMLUV! Woody Allen žádné své poslání nezradil, tyhle filmy a tamty ony filmy jsou tak fifty-fifty. A přímo tento? Brilantní. Dialogy, (dokonce i ty, kde se Woody "jen" hádá s další babou ;-), postavy, celková myšlenka, Tracey Ullman, a to, co by se mohlo zdát jako moralizování, působí v celém kontextu skvěle zahraných figur docela plynule. Allen má prostě pravdu a basta a scéna na večírku a s "předpovědí počasí" vejde do dějin :-) POŘÁD PODPALUJEŠ DOMY KVŮLI POJISTKÁM? POŘÁD. DVĚ DĚTI MI ZA TO VYSTUDOVALY!
Pavouk (2002)
Není to ani portrét duševně nemocného člověka, ani vyprávění o osudech vraha...není to snad...nic. Atmosféra sice výborná, herci už méně (Fiennes dobrej, ovšem jeho mumlání mě do žádné extáze nad hereckým výkonem nepřivedlo, o to víc jsem si vychutnal Mirandu Richardson.)
Krotitelé duchů (1984)
Zdravím Legase... ;-) - nenechme se mýlit, to, že triky vypadají dneska směšně, je snad dané dobou - ovšem není to důvod hodnotit film níž - tehdy byly vynikající a tvůrci si na nich dali záležet přinejmenším tak, jako dnešní počítačoví experti. Navíc potěší trio Murray Aykroyd Ramis jako lehce vážní, lehce směšní vědci, krásná Sigourney a Rick Moranis. A sliz :-) Klasika.
Říše slunce (1987)
Snímek, který mi (hlavně při scénách z internačního tábora) připomněl Pianistu. Ovšem Říše má o mnohem lepší obrazovou složku a tak se vlastně vyrovnávají :-) Za (malý) zápor považuji chladnější a šedivý rozjezd, který ale netrval příliš dlouho. Je to tak 4 a 1/2, ale za scény "Bůh fotografuje" a "setkání" prostě...prostě přidám! P.S. Christian Bale je úúúžasnej! IMHO si v ničem nezadá (ale spíš zastiňuje) Johna Malkoviche i Mirandu Richardson. Délka naprosto nevadí.