Tento ruský režisér s polskými předky začínal jako dokumentarista, ale jeho vášeň pro entomologii ho přivedla k natáčení animovaných snímků. Původně sice chtěl točit filmy s živými "herci", brouci ale nevydrželi žár ze světelných lamp a tak se Starewicz stal, trochu proti své vůli, průkopníkem stop-motion animace. Podle některých pramenů je dokonce označován za tvůrce vůbec prvního loutkového filmu.
Díky svému talentu a neuvěřitelnému citu pro detail měl časem v Rusku tak velký úspěch, že byl oceněn samotným Carem. Pak ovšem přišla revoluce a Starewicz emigroval v roce 1920 do Francie. Usadil se v Paříži, kde pod jménem Ladislas Starevich pokračoval ve svém díle, od roku 1924 společně se svou dcerou Irene.
Starewicz odmítal lukrativní nabídky z Ameriky a udržel si tak svůj styl a nezávislost. Jeho nejznámějším dílem je patrně "Maskot" (Fétiche) z roku 1934 a jeho filmem vrcholným pak deset let natáčený "Příběh lišky" (Le Roman de Renard) z roku 1930. Ladislaw Starewicz zemřel v roce 1965 při práci na svém dalším "velkém" filmu "Jako psi a kočky", který už bohužel nebyl dokončen.
Karel "DDT" Kotěšovec