Jestli už jste měli streamovací službu Netflix po nedávných propadech akcií a poklesu předplatitelů odepsanou, pak je možná na čase svůj postoj ještě mírně přehodnotit. Společnost totiž čerstvě oznámila, že během třetího čtvrtletí zaznamenala opět nárůst v globálním počtu platících diváků. Celkové číslo stouplo na 223,09 milionů lidí z předchozích 220,67 milionů. Zhruba půlroční éra konstantního klesání je tak konečně, což mělo za následek, že výše akcií a zisky společnosti rovněž předčily očekávání investorů z Wall Street.
Netflix nové diváky každopádně verboval zejména v Asii, odkud přibylo 1,43 milionu předplatitelů, zatímco z Kanady a USA asi jen 100 tisíc. Šéfové společnosti každopádně splnili svůj slib, že napraví špatný kurz, a vyřeší finanční stránku i dlouhodobou strategii tak, aby firma nebyla ztrátová. Zmrazili tak například výši výdajů, zavedli nový bezplatný model s reklamou, a bohužel taky propustili stovky zaměstnanců. V posledním letošním kvartálu tak společnost doufá, že přidá dalších 4,5 milionu předplatitelů a opět porostou i výnosy – to nicméně budou souviset také se silou dolaru oproti ostatním měnám. Co je však zajímavé, že Netflix se ve zprávě pro investory rovněž opřel do své konkurence:
„Jak je nyní jasné, streamování je budoucností zábavy, a tak naši konkurenti – včetně velkých mediálních společností a technologických firem – investují miliardy dolarů do rozšiřování svých služeb. Je však těžké vybudovat velká a ziskový streamingový byznys. Náš nejlepší odhad je, že všichni tito hráči ztrácejí peníze ve velkém. Roční provozní ztráty mohou mít i ve výši 10 miliard, zatímco my ročně vyděláme 5-6 miliard coby provozní zisk. Jejich snaha rychle investovat do budoucnosti je ale pochopitelná vzhledem k tomu, jak rychle naopak klesá zájem o lineární televize, které až doposud tvořily většinu jejich zisků.“ Dopis končí tím, že v budoucnu jejich konkurence bude muset sáhnout po zvyšování měsíčních poplatků i zvyšování nákladů na obsah, aby se vůbec udržela, zatímco zbytek se vrátí ke svým starším modelům. V zásadě ale zástupci Netflixu věří, že jejich singulární zaměření na streamování zůstane jejich největší výhodou.
Nejčtenější novinky
Nový filmový Pán prstenů dorazí i se starými známými
Tak je to tu. O nových filmech ze Středozemě se mluví už zhruba rok od té doby, co Warneři koupili práva na známé a oblíbené příběhy a postavy. Teď se však CEO studia David Zaslav rozhovořil o tom,… (více)
Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování
Kinaři teď nemají zrovna nejlepší časy. Blíží se totiž letní sezóna, která tradičně bývá nařachaná těmi největšími blockbustery a do pokladniček kin často nasype cenné zlatky. Jenže se zdá, že ta… (více)
Nejnovější novinky
Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?
Sympatický rodák z Austrálie se stále vehementně snaží vymanit se ze škatulky marveláckého Thora. Nejspíš si je velmi dobře vědom toho, že ze slávy boha hromu se věčně žít nedá, proto se snaží… (více)
Obsazení třetího Na nože se rozrůstá
Obsazení značně očekávané netflixovské detektivky Riana Johnsona (Star Wars: Poslední z Jediů, Looper: Nájemný zabiják) pod čerstvým názvem Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery se rapidně rozrůstá.… (více)
Vymítače ďábla čeká nový režisér a změna pojetí
U produkční společnosti Blumhouse Productions a studia Universal Pictures měli velké ambice, co se navázání na jeden z nejznámějších hororů v historii týče. NBCUniversal v roce 2021 nakoupil práva na… (více)