Streamovací služby mezi sebou v současnosti válčí o nový obsah i nové diváky stejně nelítostně, jako tomu kdysi bylo u kabelových kanálů. Ještě donedávna byl přitom král jasný. Streamovacím válkám díky velkému předstihu vládl Netflix a všichni ostatní se mu musely klanět. Jenže s příchodem Amazonu, Applu a především Disney+ se karty začaly pro Netflix pomalu obracet, a dnes už můžeme s jistotou říct, že korunku po slavném „eNku“ brzy převezme právě ten poslední zmiňovaný. Má to ale jeden háček. V tuto chvíli totiž Disney+ stále ještě přichází o peníze.
Během předchozích tří měsíců letošního roku vykázala streamovací sféra společnosti Disney – která zahrnuje Disney+, ESPN+ a Hulu – provozní ztrátu 900 milionů dolarů. Má to ale světlou stránku. Disney+ totiž přidalo na svou streamovací platformu téměř 8 milionů nových předplatitelů – více, než se očekávalo – což znamená, že po celém světě má momentálně 87,6 milionů předplatitelů, nepočítaje dalších 50,1 milionů, co si předplácí její mezinárodní služby. A co je ještě pozitivnější je průměrný příjem na předplatitele, který dosáhl v přepočtu 149 korun měsíčně.
Sečteno podtrženo s čísly služeb Hulu a ESPN+ má momentálně Disney dohromady více než 206 milionů předplatitelů a výnosy mu dříve nebo později začnou stoupat. Proč tedy tak obří ztráty? Odpověď na tuto otázku je jednoduchá. Disney zaplatil 1 miliardu dolarů v pokutách za to, aby se vyplatil ze smluv a licenčních podmínek, a mohl svůj obsah (jako například seriály Daredevil a spol.) přetáhnout na vlastní streamovací služby. Ve srovnání s konkurencí je to ale prakticky bezcenná kapka v moři – ostatně HBO Max, který v současnosti vytváří vedle Netflixu nejvíc nového obsahu, přidal za poslední čtvrtletí jen 3 miliony nových předplatitelů. Amazon je na tom podobně. Netflix dokonce ztratil 200 tisíc předplatitelů. A na start a následný rychlý zánik ambiciózní CNN+ už si nikdo ani nevzpomene.
Spolu s tím, jak bude Disney stupňovat kvantitu své tvorby (při startu byl dostupný z vlajkových lodí jen seriál The Mandalorian, letos to bude hned několik marvelovek a tři Star Wars seriály) ale porostou i náklady, a tak už zástupci společnosti naznačili, že v budoucnu možná vznikne také model levnější model s reklamou. A jestli někdy v budoucnu Disney narazí podobně jako teď Netflix, bude to nejspíš až za hodně dlouhou dobu, v tuto chvíli totiž služba na první pohled ani trochu nezpomaluje, spíš naopak. I proto můžeme směle říct, že ve streamovacích válkách začíná Myšák jednoznačně vítězit.
Nejčtenější novinky
Nový filmový Pán prstenů dorazí i se starými známými
Tak je to tu. O nových filmech ze Středozemě se mluví už zhruba rok od té doby, co Warneři koupili práva na známé a oblíbené příběhy a postavy. Teď se však CEO studia David Zaslav rozhovořil o tom,… (více)
Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování
Kinaři teď nemají zrovna nejlepší časy. Blíží se totiž letní sezóna, která tradičně bývá nařachaná těmi největšími blockbustery a do pokladniček kin často nasype cenné zlatky. Jenže se zdá, že ta… (více)
Nejnovější novinky
Spojí Chris Hemsworth G.I. Joe a Transformery?
Sympatický rodák z Austrálie se stále vehementně snaží vymanit se ze škatulky marveláckého Thora. Nejspíš si je velmi dobře vědom toho, že ze slávy boha hromu se věčně žít nedá, proto se snaží… (více)
Obsazení třetího Na nože se rozrůstá
Obsazení značně očekávané netflixovské detektivky Riana Johnsona (Star Wars: Poslední z Jediů, Looper: Nájemný zabiják) pod čerstvým názvem Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery se rapidně rozrůstá.… (více)
Vymítače ďábla čeká nový režisér a změna pojetí
U produkční společnosti Blumhouse Productions a studia Universal Pictures měli velké ambice, co se navázání na jeden z nejznámějších hororů v historii týče. NBCUniversal v roce 2021 nakoupil práva na… (více)