Reklama

Reklama

zpět na všechny novinky
Disney+ přichází o peníze, streamovací války ale vyhrává

Disney+ přichází o peníze, streamovací války ale vyhrává

16.05.2022 Autor dO_od

Streamovací služby mezi sebou v současnosti válčí o nový obsah i nové diváky stejně nelítostně, jako tomu kdysi bylo u kabelových kanálů. Ještě donedávna byl přitom král jasný. Streamovacím válkám díky velkému předstihu vládl Netflix a všichni ostatní se mu musely klanět. Jenže s příchodem Amazonu, Applu a především Disney+ se karty začaly pro Netflix pomalu obracet, a dnes už můžeme s jistotou říct, že korunku po slavném „eNku“ brzy převezme právě ten poslední zmiňovaný. Má to ale jeden háček. V tuto chvíli totiž Disney+ stále ještě přichází o peníze.

 

Během předchozích tří měsíců letošního roku vykázala streamovací sféra společnosti Disney – která zahrnuje Disney+, ESPN+ a Hulu – provozní ztrátu 900 milionů dolarů. Má to ale světlou stránku. Disney+ totiž přidalo na svou streamovací platformu téměř 8 milionů nových předplatitelů – více, než se očekávalo – což znamená, že po celém světě má momentálně 87,6 milionů předplatitelů, nepočítaje dalších 50,1 milionů, co si předplácí její mezinárodní služby. A co je ještě pozitivnější je průměrný příjem na předplatitele, který dosáhl v přepočtu 149 korun měsíčně.

 

Sečteno podtrženo s čísly služeb Hulu a ESPN+ má momentálně Disney dohromady více než 206 milionů předplatitelů a výnosy mu dříve nebo později začnou stoupat. Proč tedy tak obří ztráty? Odpověď na tuto otázku je jednoduchá. Disney zaplatil 1 miliardu dolarů v pokutách za to, aby se vyplatil ze smluv a licenčních podmínek, a mohl svůj obsah (jako například seriály Daredevil a spol.) přetáhnout na vlastní streamovací služby. Ve srovnání s konkurencí je to ale prakticky bezcenná kapka v moři – ostatně HBO Max, který v současnosti vytváří vedle Netflixu nejvíc nového obsahu, přidal za poslední čtvrtletí jen 3 miliony nových předplatitelů. Amazon je na tom podobně. Netflix dokonce ztratil 200 tisíc předplatitelů. A na start a následný rychlý zánik ambiciózní CNN+ už si nikdo ani nevzpomene.

 

Spolu s tím, jak bude Disney stupňovat kvantitu své tvorby (při startu byl dostupný z vlajkových lodí jen seriál The Mandalorian, letos to bude hned několik marvelovek a tři Star Wars seriály) ale porostou i náklady, a tak už zástupci společnosti naznačili, že v budoucnu možná vznikne také model levnější model s reklamou. A jestli někdy v budoucnu Disney narazí podobně jako teď Netflix, bude to nejspíš až za hodně dlouhou dobu, v tuto chvíli totiž služba na první pohled ani trochu nezpomaluje, spíš naopak. I proto můžeme směle říct, že ve streamovacích válkách začíná Myšák jednoznačně vítězit.

Reklama

Reklama

Nejčtenější novinky

Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování

Kaskadér propadl, přesto má napsané pokračování

06.05.2024

Kinaři teď nemají zrovna nejlepší časy. Blíží se totiž letní sezóna, která tradičně bývá nařachaná těmi největšími blockbustery a do pokladniček kin často nasype cenné zlatky. Jenže se zdá, že ta… (více)

Nejnovější novinky

Cillian Murphy se vrací k zombíkům

Cillian Murphy se vrací k zombíkům

dnes

Kolem málokterého projektu je v posledních měsících takové haló jako okolo další Boyleovy apokalyptické vize. O pokračování filmů 28 dní poté a 28 týdnů poté, v nichž Británii zachvátil virus, který… (více)

Hrozba smrti se dočká pokračování

Hrozba smrti se dočká pokračování

16.05.2024

Akční mlátička Hrozba smrti (Road House) v režii Douga Limana premiérovala na Prime Video před necelými dvěma měsíci a k dnešnímu dni přilákala k televizním obrazovkám už téměř osmdesát milionů… (více)

Sydney Sweeney, Edgar Wright a Barbarella?

Sydney Sweeney, Edgar Wright a Barbarella?

15.05.2024

Natočení nové verze kultovního snímku Barbarella z roku 1968 je tématem střídavě prakticky už skoro po dvě dekády, nicméně zatím se nový příběh spoře oděné hrdinky a jejího meziplanetárního… (více)

Reklama

Reklama