Epizody(10)
-
Slabý kus (E01)
-
Vražda vychovatelky (E02)
-
Andílek (E03)
-
Mužská záležitost (E04)
-
Džungle před tabulí (E05)
-
Veřejný nepřítel (E06)
-
Vrabčák (E07)
-
Ahoj tati (E08)
-
Hidžáb (E09)
-
Tichá dohoda (E10)
Obsahy(1)
Aleš Pelán (L. Vaculík) je oblíbeným učitelem na střední škole. Šikana kolegyně ho donutí uvědomit si, že každý někdy potřebuje zastání. Učitelka, které se utopí žák na výletě. Rodiče dětí tyranizovaných nezvladatelným spolužákem. Dívka, co nikdy nechodila do školy. Základka, na které se porvou romské děti s bílými. Vychovatelky diagnostického ústavu, jimž chovanec zavraždí kolegyni… Tyto a další případy bude Pelán vyšetřovat coby školský ombudsman. I když není policista, ale učitel. (Česká televize)
(více)Recenze (168)
Je to hodně dobrý seriál z prostředí, které je filmaři trochu opomíjené. Teď se točí hlavně kriminálky a z nemocnic, kde operuje skoro každý, kdo vzadu díru. To, že se každý díl věnuje jinému tématu je o to skvělejší, ale některým dílům to ubírána zajímavosti a z mně to ubírá tu jednu hvězdu... Vaculík jako hlavní hrdnina dobrý, ale ocenil bych hlavně Pavla Řezníčka, který je tzv. lidový, ale se svými názory. Jardovi Pleslovi ta role taky sedla. Poradce, který v zákulisí tahá za nitky u ministra. Ti se točí, ale poradce zůstává. ()
A EXISTUJE VŮBEC NĚJAKÁ JINÁ VERZE? Těžko říct, kdy jsem od ČT viděl lepší seriál. Aktuální témata, tradiční i lepší zpracování (Mašín!), herecké výkony až na výjimky skvělé - Plesl, Dušková, Vaculík, ze kterého se stal pan herec, kdežto Tofi je furt jen šašek, největší rozkoš je ovšem pozorovat F A M Ó Z N Í H O Pavla Řezníčka, který hraje jak Bůh, KDYŽ MÁ CO. Nějaká ta klišé se taky najdou (a kde ne), hlavně je to ovšem zajímavé spojení dramatu a veřejné služby, která ze seriálu ale nečouhá a je jeho přirozenou součástí. ()
Metanol (2018), Dukla 61 (2018) Případy 1. oddělení (2014) Labyrint (TV seriál) (2015) a teď Vaculík jako školský ombudsman řešící různé případy , to jsou nejlepší výtvory ČT za posledních dvacet let. ()
Paráda. Skvělý casting, výborně napsané, zahrané, kamera, střih, režie, chválím. Jednotlivé epizody jsem hodnotila postupně, celkově výjimečný počin, který si zaslouženě získal pozornost široké veřejnosti. Mělo to i slabší místa, která mi ale celkový dojem ze seriálu nepokazila. Skvěle zrealizovaný záměr rozpoutat diskuzi. Na úrovni. S odstupem několik dnů ještě jednou vyzdvihnu, krom všech zúčastněných, výkon Pavla Řezníčka, který vystoupil ze škatulky a excelentně vystřihl figuru, která mi připomněla kohosi, koho mám ve velké úctě a kdo na naší scéně zatraceně chybí. Kdo si svým svérázným projevem získal mnohá srdce diváků a koho sice nelze nahradit, ale je naprosto skvělé, že se našel někdo, kdo se mu tak nějak přirozeně, možná i automaticky v dobře napsané roli přiblížil. Ano, správně, mám na mysli Petra Čepka. ()
Na základe skutočných prípadov a fiktívnej postavy ombudsmana sa podaril veľmi kvalitný seriál, ktorý poukazuje asi na všetky neduhy nášho školstva - vzťahy študent - učiteľ, šikana, sexuálne obťažovanie, nezvládnuteľní študenti, korupcia atď. Okrem jednej agitačnej časti (Hidžáb) si všetky zachovali dobrú úroveň, najlepšou bola ale tá posledná - absolútne vyvrcholenie seriálu. Na Vaculíkovi síce vidieť, že už vypil nejaké to vedro alkoholu, ale svojej roly sa chytil dôstojne. Zasadenie osobného života ombudsmana do konceptu mi prišlo spočiatku zbytočné, na konci sa ale ukázalo, že to malo zmysel. Kľudne sa môže natočiť aj dvojka, tých tém je myslím ešte stále dosť. ()
Galerie (195)
Photo © Česká televize / Pavla Černá
Zajímavosti (37)
- „Panský kočí“ v podání Pavla Řezníčka neměl v době natáčení řidičský průkaz. (rakovnik)
- Když Pelán (Lukáš Vaculík) píše mail ministrovi, vidíme na monitoru počítače, že udělal pravopisnou chybu. Ve větě: „Věc se mi jeví výrazně komplikovaněji, než na začátku týdne,“ se nepíše čárka před „než“, neboť nejde o vedlejší větu. Kuriozní je to, že Pelánovou aprobací je právě čeština. (awful)
- „Shromáždil jsem případy, které opravdu nějakým způsobem pohnuly či hýbou školstvím, historky, které jsem sledoval jako novinář, a z nich jsem pak vybíral ty, které nesly nějaké podstatné zobecnitelné téma,“ uvedl scenárista Tomáš Feřtek. (SONY_)
Reklama