Režie:
Jaroslav DudekScénář:
Jaroslav DietlKamera:
Jindřich NovotnýHudba:
Jan F. FischerHrají:
Jiřina Švorcová, Petr Haničinec, Josef Langmiler, Dana Medřická, Jana Boušková, Jan Potměšil, Vladimír Menšík, Hana Maciuchová, Zdeněk Řehoř (více)VOD (1)
Epizody(12)
-
Anna nastupuje (E01)
-
Příběh zeleninové Jiřinky (E02)
-
Příběh šéfova zástupce (E03)
-
Příběh řeznice Lady a skladníka Oskara (E04)
-
Příběh starého Dominika (E05)
-
Vítězství prodavačky Kaláškové (E06)
-
Příběh učednice Zuzany (E07)
-
Příběh dvou pokladních (E08)
-
Příběh důchodkyně Kubánkové (E09)
-
Příběh šéfova syna (E10)
-
Svatba lahůdkové Olinky (E11)
-
Vánoce Anny Holubové (E12)
Obsahy(3)
Ľudské príbehy spoza pultu fiktívneho socialistického obchodu... Prvý diel seriálu Anna nastupuje vovádza diváka do jedinečnej predajne potravín, ktorá je niečím neobvyklá. Je akoby z inej krajiny - plná tovaru, dokonca aj zo zahraničia. Dalo by sa povedať, že pripomína Tuzex z tých čias. Anna Holubová nastupuje na miesto predavačky na oddelenie lahôdok. Jedinečnosť príbehu od začiatku stavia na skvelých dialógoch, situačnom humore a opravdivých ľudských vzťahoch. (RTVS)
(více)Recenze (424)
Je to celkem dobrý seriál z dávných dob. Kromě osudů jednotlivých postav, o kterých je vždycky nový díl, mě asi nejvíce zajímal právě ten konkrétní obchod. Ukecané prodavačky, které zajímalo všechno, jen ne prodej zboží - to by souhlasilo. Ale zásobení lahůdek lahůdkami, hlavně jižním ovocem, to je lživá propaganda. Pokud byly pomeranče, byly taky fronty, což tady chybí. Přesto se na seriál dívat dá, hlavně z nostalgie. ()
Já teda nevím, co proti tomu všichni máte, ale prostě taková byla doba. A že by tam z toho ten komanč byl tolik cítit? Asi né víc, než z jiných filmů té doby. Podle mě je to seriál, ve kterém se vyskytuje to nejlepší z českých herců, kteří zde podávají velice kvalitní výkony. Hlavně Menšík a Maciuchová. To je prostě bomba. Já jsem velmi spokojen. Navíc i když jsem se narodil v roce 88 tak si některé ty výrobky, které tam vidím v regálech pamatuji. A jsem rád, že si na ty věci vzpomenu. I díky tomuto seriálu. ()
Něco tak odpornýho a načáchlejšího komunismem a vlezdoprdelstvím našim rudým bratrům jsem jaktěživ neviděl. Naprosto odporná doba ztvárněná naprosto odpornou tématikou, jak se krásně nakupuje v pultovém prodeji. Nic hnusnějšího jsem opravdu nikdy neviděl a ani vidět nechci. Jéžiš, zlatej Kameňák a Byl jednou jeden polda taky. Tohle není film, tohle je reklama na zkurvený komunisty a jejich propagandu. Vzkaz pro Jiřinu Švorcovou: Jsi to nejodpornější na československém filmu, co jsem kdy viděl. Jsi vrcholem trapnosti a nevkusu. Ty a Milouš Jakeš jste to nejhorší a také nejhumornější na době salámového komunismu. No, tenhle film si nezaslouží ani to nejhorší ohodnoccení, je to ODPAD!. ()
Výkladní skříň normalizace, která perfektně plní účel budování iluze naprosté dějinné stagnace. Každý den vyjde slunce, pulty jsou plné, před lahůdkami vždy fronta a každý si do prodejny musí vzít košík. Nikdo neprojevuje jakoukoli ambici z tohoto statického žití vystoupit a všichni nadšeně přijímají svoji roli do konce života leštit jablka. Mumraj v přeplněný sámošce vytvářející roztomilé podzápletky typu užírající Stašová nebo mrouskající Hanzlík, je prostě zábavnej. Jakkoli Menšík by tady fakt potřeboval titulky a maskérka na ty postavy musela nanášet pudr zjevně ožralá. Seriál má ale i druhou stránku, temnou, hororovou. Stránku mezilidských vztahů. To je vlastně jediná proměnná v jinak nehybném dějinném prostředí. Zde je přirozené odpočítávat vteřiny od svatby do doby, než manžel ženu podmete, prakticky veškeré trvalé vztahy jsou zde ve větších či menších troskách a na trůnu životní zmařenosti stojí lahůdkářka Anna - Jiřina Švorcová, žena vamp šedé normalizace. Společně s Haničincem vytvářejí bezpečně nejasexuálnější duet v Mléčné dráze. Dvě třetiny vztahu strávený v Haničincově embéčku, neustále se stěhující obočí švorcový, doma retardovaný syn a manipulátorská dcera, k tomu nakýblovaný bujarý exmanžel, který chce zpátky a ona s tím nemůže nic udělat, protože děti ho maj rády. A to jsem se nezmínil ještě o tom, že celý je to natočený pouze v barevné paletě odstínů khaki. Takže ve výsledku je seriál, který měl opěvovat socialistickou normálnost a její malé lidské příběhy, spíše dusivý psychologický horor o tom jak je přirozená neutěšenost v rigidním prostředí ze kterého není jak uniknout. Bravo Dietl! ()
Nejsem vůči Švorcové nijak předpojatý, ale tento seriál jednoznačně ukazuje jak průměrná herečka to byla. Všichni ostatní v seriálu hrají své party perfektně. Jen ona je problémová, jakmile je déle na obrazovce, okamžitě to ztrácí šťávu. To platí zejména o posledních dvou dílech, kde je hlavně ona v akci. Maciuchová je v seriálu zcela k zulíbání. Jestli je tu nějaká žena opravdu za pultem, je to Maciuchová. Menšík je jistota a není to celé ani špatně napsané. Jednou vidět mi vůbec nevadilo. 70% ()
Galerie (118)
Photo © Miloš Schmiedberger
Zajímavosti (67)
- Vedenie komunistickej strany preberalo posteľové scény hlavnej hrdinky seriálu s pochybnosťami, či je vhodné, aby "súdružka žila tak neviazaným sexuálnym životom". (Raccoon.city)
- Úvodní záběry na zboží na začátku každého dílu byly předtočeny a pro každý díl seskládány jinak. Proto se i několikrát opakují detaily různých sortimentů. (Robbi)
- Režisér Jaroslav Dudek pracoval v divadle na Vinohradech. Do rolí si tak v několika případech vybral herce, které dobře znal. Mezi nimi byli například Hana Maciuchová, Zdeněk Řehoř, Jaromír Hanzlík a Daniela Kolářová. (M.B)
Reklama