Režie:
Baran bo OdarKamera:
Nikolaus SummererHudba:
Ben FrostHrají:
Emily Beecham, Andreas Pietschmann, Aneurin Barnard, Miguel Bernardeau, Jonas Bloquet, Rosalie Craig, Isaak Dentler, Fflyn Edwards, Maria Erwolter (více)VOD (1)
Epizody(8)
Obsahy(2)
Loď s imigranty, která v roce 1899 míří do New Yorku, změní ze záhadných důvodů kurz a zmatení cestující musí řešit velmi neobvyklou záhadu. (Netflix)
Videa (6)
Recenze (252)
Pardon, ale tahle recenze se bez spoilerů prostě nedá napsat: Víc by mě zajímal ten seriál 2099.. Jako chápu co tím tvůrci chtěli říci. Posádka se defakto plaví v simulaci a hledá východisko jak by mohli přežít plavbu ve vesmíru. Problémem je, že si nevěří a separují se na více rozdílných skupin a navzájem se vraždí, když se ocitají uprostřed ničeho. Problém je, že samotný autor a scénáristi tohoto seriálu to vůbec neuměli prodat. Výsledkem byl blábol, který se nemohl ani v jedné epizodě obejít bez záhadného mluvení postav. Prostě někdo se na něco zeptá, a pak ta postava mlčí a jde pryč? Kurva to je tak patetické už pro ty scénáristy. Ani nevíte jak mě tohle iritovalo tohle vytváření mysteriózna. Vzhledem k tomu, že tohle jsme už viděli X krát v hororech ve kterých tohle blábolení fungovalo, tak tady to doslova bolí. Neměl jsem sympatii k absolutně žádné postavě. Uvědomuju si, že tvořit filmy a seriály není jednoduché, ale tvůrci by mohli vkládat do děje krapet více lidskosti a v tom smyslu co se týče komunikování.. FAKT TO BOLÍ! ()
Nakoniec ma tvorcovia presvedčili. Seriál rozdelený na dve diametrálne rozdielne polovice, i keď už od konca druhej epizódy vieme, že je niečo inak a že sme v skutočnosti v inom žánri. Atmosféra je veľmi hutná a depresívna, filozofuje sa jedna radosť, otázky, ako funguje ľudský mozog a na základe čoho vníma realitu sú námetom na celonočný rozhovor s partiou ľudí, ktorý 1889 tiež videli. Všetky zvraty sme tu síce už mali, ale tvorcovia idú ešte ďalej a všetko komplikujú tak, že by sa aj Nolanovci a Charlie Kaufmann zapotili, keby si to chceli dať všetko dokopy. Môže sa stať, že ak budete 1889 hodnotiť podľa zvratov, tak u vás neuspeje, ale ak to spojíte s tým, čo chcú tvorcovia povedať a ste filozofický typ, 1899 bude patriť medzi to najlepšie za posledné roky. Síce sa všetko vysvetlí, ale bol by som určite zvedavý na druhú sériu, pretože by sme chceli všetci vedieť, o čo bratovi ide. ()
První polovina je vlastně taková nijaká nuda, kde se nic moc neděje, řeší se blbosti a lidi se schválně neptaj na správný otázky, aby to mohlo zůstat tajemný (nebo si nerozumí nebo radši nemluví vůbec). Ale pak to najednou dostane grády, začne se ukazovat, že zakopaný psi jsou úplně někde jinde, než každej čekal. A pak znova a pak znova, tak jak se dalo od tvůrců Dark čekat. A stejně jako u Dark celej ten zdánlivě překombinovanej konstrukt vlastně nakonec začne dávat smysl. A jak jsem si po prvních pár dílech říkal, že druhou řadu snad asi vynechám, po posledních pár dílech chci, aby tady byla co nejdřív. A pokud se scénář podaří vyladit tak, aby byl na podruhý konečně bez hluchých míst, rád zvednu na ultimátní hodnocení. ()
„Wake up!“ Toto dielo mohlo mať potenciál, ako zaujať diváka, lebo v prvých dvoch dieloch sa mu to darilo. Lenže potom prišlo to „prebudenie“ a aj menej pozorný divák prišiel na to, čo je princípom myšlienkovej slučky, čo je na neho ušitá. A tým sa stratilo celé kúzlo. Posadené do mysterióznej, až klaustrofobickej atmosféry plavby loďou. Aj s postavami sa rýchlo zoznámite – len niekoľko z nich tvorí hlavnú niť príbehu. Pravdupovediac, posledné dva diely dopozerané len zo zotrvačnosti. ()
Atmosféra lodi byla parádní, to se musí nechat. Dokázal jsem si tu představit duchy, ufouny či tajnou vládní organizaci při jedno z mnoha experimentů. Stejně tak mě bavil mezinárodní casting, kterému velela Emily Beecham. Tu bych sice raději viděl podřezávat krky někde v Badlands, ale člověk musí vzít zavděk tím, co se nabízí. Nicméně první trhlina přišla už na konci druhého dílu. Sice to byl vlastně jen okamžik, ale i ten napověděl určitou charakteristiku vyústění. No a přibližně od druhé poloviny série mě to postupně přestávalo bavit víc a víc. A to je docela paradox, protože tempo nabralo na obrátkách a bylo se pořád na co dívat, ale i když se Baran bo Odar snažil pořád motat divákovi hlavu a tvářit se u toho strašně tajemně, to kouzlo první čtyř dílů vyprchalo. Úplný konec pak už nepřekvapil vůbec, protože i méně zkušený divák něco podobného čeká. Nicméně i přes určité zklamání případné druhé sérii ze zvědavosti šanci dám. 60% ()
Galerie (84)
Zajímavosti (25)
- Natáčanie sa oficiálne začalo 3. mája 2021 v Štúdiu Babelsberg v Postupime, jedinom kreatívnom meste pre film v Nemecku zapísanom na zozname UNESCO. Natáčanie prebiehalo aj v Londýne v Spojenom kráľovstve a Berlíne v Nemecku. Natáčanie sa skončilo v novembri 2021, čo oznámil Baran bo Odar príspevkom na Instagrame. (Arsenal83)
- Ve scéně, kdy se kněz (José Pimentão) snaží ukopnout trubku, aby pod ní kapitán (Andreas Pietschmann) mohl provléct řetěz pout, kopne v posledním záběru tak silně, že kapitánovi pouta z ruky viditelně spadnou (v čase 10:27). Nicméně v dalším záběru je již má opět nasazená a hledá způsob, jak by se jich zbavil. (Tarmenel)
Reklama