Kamera:
Bill PopeHudba:
Don DavisHrají:
Keanu Reeves, Laurence Fishburne, Carrie-Anne Moss, Hugo Weaving, Ian Bliss, Collin Chou, Lachy Hulme, Nathaniel Lees, Harry Lennix, Robyn Nevin (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Neo je, poté co se mu podařilo zastavit několik chobotniček pouze silou vůle, v hlubokém bezvědomí a odpočívá na lodi vedle dalšího záhadného pacienta, který jako jediný přežil nepovedený protiútok zionských lodí. Kapitán lodi muže podezírá ze zrady a nemůže se dočkat, až se probudí, aby ho mohl vyslechnout. Morpheus a Trinity si dělají starost o Nea. Jeho stav totiž mnohem více než bezvědomí připomíná stav člověka připojeného k Matrixu, přestože zjevně připojený není. Nedbají pochybovačných názorů kapitána a vydávají se do Matrixu, aby si nechali poradit od Vědmy, co se Neovi stalo. Ta jim prozradí, že chobotničky nevyřadil z boje náhodou. Jako vyvolený má obrovské schopnosti, které zatím dokáže plně ovládat, navíc není nijak omezen hranicemi mezi jednotlivými světy. Díky střetu s chobotničkami se nedopatřením dostal do pasti mezi skutečností a Matrixem. Posádka lodi mezitím objeví Niobe a její nepojízdnou loď, kterou uvede znovu do chodu. Velitel zionských obranných sil Lock o tom nemá žádné zprávy a považuje všechny tři lodě, které zůstali mimo Zion za ztracené... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (960)
Všechno co má začátek, má i konec. Budoucnost světů je v rukou Nea nebo agenta Smitha. Válka dnes určitě skončí. Je účelem každého života smrt? Tenhle Matrix je jinej. Bitva o Zion, to je záplava digitálních triků a řežba jako v hvězdné pěchotě. Jenže já mám Matrix rád kvůli jiným věcem. Souboje, světlo, barvy, hudba, to vše jsem si mohl užít až při závěrečném souboji o nadvládu. Neo, ať jsi kdekoliv, DĚKUJEM! ()
"Měl jsi být mrtvý, ale ani na to jsi zřejmě nebyl připravený." Byl jsem zvědavý na to, zda pravda a láska zvítězí nad lží, nenávistí, stroji a klony agenta Smithe, takže jsem se na revoluci v Matrixu docela těšil. Nakonec jsem zase tak úplně uspokojen nebyl, ale velkolepá podívaná to byla, programy se předháněly ve vizuálních kouzlech a nakonec i ta obrana Sionu měla docela silné chvíle. Přesto si myslím, že kdyby původní Matrix zůstal jedináčkem, tak by byl ještě větším kultem. ()
5 / 10 Neskutočné sklamanie zabalené do pekného digitálneho šatu sa síce tvári ako filozoficky hlboké veľdielo, ale v skutočnosti je to len kŕčovitá snaha nejako sa vyvlieknuť z jedného veľkého prúseru - prúseru, do ktorého sa bratia Wachowski dostali v momente, keď veľmi nerozvážne vyhlásili, že Matrix bol už od začiatku plánovaný ako trilógia. Je podivuhodné s akou eleganciou a noblesou sa dokázali tvorcovia oboch pokračovaní vymaniť z okov prvého dielu a doslova poprieť svoje korene - tam, kde nás pôvodný Matrix udivoval nádhernou vizuálnou stránkou skombinovanou s myšlienkovou plnosťou, tam druhý a tretí diel len bezmocne tápu v tme - ale na rozdiel od Reloaded, ktorý zachránila úchvatná automobilová naháňačka a pár ďalší momentov, Revolutions neponúka nič iné, ako úbohú popkornovú zábavu. A ten koniec už nie je nič iné ako nie príliš vtipná groteska. Holt, vidina peňazí je veľmi silná a opojná droga. PS: Ak si ešte stále myslíte, že Wachowsky dali vzniknúť dnes už legendárnemu bullet-timu, mýlite sa - v skutočnosti za ním stojí tento vizionár (viď. Smirnoff - Smarienberg) ()
První třetinu filmu si člověk připadá jako kdyby naskočil na rozjetý vlak a neseděl v něm; jako by se jen vezl na audiovizuální vlně a poslouchal klasicky hádankovité a chvílemi už poněkud prudící dialogy, ale víceméně nijak vnitřně nerezonoval s příběhem. ___ Autoři nemilosrdně počítají s tím, že se chytáte a vcítíte, což u někoho přijde po třetině filmu (můj případ), u někoho v polovině a u někoho vůbec. Reloaded ještě mohl fungovat jako samostatný film s volně rozprostřenými hádankami, ale Revolutions už ne. _____ Wachowští přišli "jenom" s toužebně očekávaným, nesmírně čistým, perfektně a překvapivě logickým doťuknutím. Ekonomie vyprávění eliminuje zbytečné dohady a směřuje k jedinému cíli. Všechny linie se postupně propojují a nakonec do sebe dokonale zapadnou. ______ Řešení je chytré (ve smyslu dobře zkonstruované) i moudré, a bez nadsázky můžu říct, že má filozofickou hloubku a přináší také potřebnou katarzi. Nekoná se tedy žádný kýčovitý "superhepáč", protože příběh o balanci protichůdných sil se ani nemůže převážit jenom na jednu stranu. _______ Co se týče akce, přestřelka ve stavu beztíže je hodně cool (možná i prostorově lépe zkomponovaná než přestřelka v jedničce), bitva o Zion, v níž desítky lidmi řízených bojových robotů střílí tisíce chobotniček, je dlouhatánská, bombastická, kupodivu i krvavá a špinavá (u matrixovské akce novum) a většinou vás ani nenapadne, že jde takřka o 100% počítačové generované obrazy. Souboj se Smithem je už vyloženě sekvence z jiného světa a zajímá mě, kolik lidí, kteří nikdy neviděli žádnou anime, ji stráví. Pokud znáte aspoň Akiru, budete v sedmém nebi. ______ Abych to shrnul: čtyř a půl hodinový kolos Reloaded/Revolutions považuju za to nejlepší, co se letos urodilo v Hollywoodu a trilogii Matrix řadím k těm vůbec nejlepším sci-fi, jaké kdy byly natočeny. _____ A propos - postava bezúčelného, ale z lásky vzniklého programu holčičky Sati, která umí tvořit krásné věci, je pro mě geniální personifikací ducha celého díla. Evoluce ducha dosahuje vrcholu, když začne myslet a tvořit z estetických pohnutek. ()
K vyjádření nějaké hluboké myšlenky (boj dobra a zla, smysl života etc.) používalo lidstvo po celá staletí rozličných vyjadřovacích prostředků. To, co předkládají bří Wachowští v MATRIX REVOLUTIONS, osobně beru jako vyjádření hlubokých myšlenek za pomocí symbolů a kódů 21. století. Prostě: postmoderní doba užívá k vysvětlení své vlastní kódy. Náměty jako otázka uznání práv dalším bytostem, téma lásky, smíru, rovnováhy/hledání rovnováhy/nerovnováhy, smyslu života, boje dobra a zla etc. zůstávají po celé generace neměnné; mění se pouze "kulisy", "kostýmy" a onen vyjadřovací kód. Bří Wachowští stáli před nelehkým úkolem, a to celý "matrixovský fenomén" (celou tu plejádu námětů, myšlenek a úvah) vhodným způsobem spojit dohromady a uzavřít. Spojit tak, aby z toho nevzešel nějaký "nepovedený slepenec", ale mozaika, v níž každý kousek má svůj smysl a své místo. V tomto ohledu se MATRIX REVOLUTIONS vyvedl na výbornou! Matrix od nynějška tvoří uzavřený a pevný celek, který je ve svém žánru jedinečným a revolučním počinem. Nepopírám, že film obsahuje i některá slabá místa. Obsahuje, ale pochopte mě: moje mamka je skvělá kuchařka, dělá skvělé koláče. Někdy se jí však stane, že se kraj nějakého toho koláče trochu a lehce připálí, ale pořád je to pro mě skvělá kuchařka a já ty její koláče miluji. Podobně i bří Wachowští "upekli" znamenitý koláč, který sice nemusí každému chutnat či má pár těch "připálených okrajů", ale jejich "koláč" patří k mým oblíbeným a vždy se do něj rád zakousnu, a to bez obav, že se tímto "koláčem" jednou přejím. Shrnuto a podtrženo: Je to silné, je to hluboké... je to výborné ukončení "matrixovského fenoménu". Poznámka: Bří Wachowští se i tentokrát (a snad možná více než v dílech předchozích) nechávají - vedle řady jiných vlivů (comicsová kultura etc.) - inspirovat židovsko-křesťanskou symbolikou. Celý závěr filmu se nese přímo v tomto duchu. A nedá mi to nenapsat ještě toto: "deštivou" scénu ve finále MATRIX REVOLUTIONS považuji za jedno z přelomových, zásadních a především našich (tj.postmoderních) vyjádření odvěkého a neustálého boje dobra a zla. ()
Galerie (130)
Zajímavosti (70)
- Mnoho kapek ve finálním souboji je tvořeno jednoduchým kódem Matrixu, jaký můžeme ve filmu vidět na monitorech. Tento efekt byl použit, aby tvůrci naznačili rozklad Matrixu. (HellFire)
- Seraph (Collin Chou) je jednotné číslo hebrejského slova "seraphim", které se dá volně přeložit jako „hořící“, ale i jako „andělé“. (HellFire)
- Náklady na výrobu byly zhruba 150 milionů amerických dolarů. (NIRO)
Reklama