Režie:
Tomáš Vorel st.Kamera:
Marek JíchaHudba:
Michal VíchHrají:
Tomáš Hanák, Barbora Nimcová-Schlesinger, Michal Vorel, Anežka Kušiaková, Luba Skořepová, Bolek Polívka, Eva Holubová, Leoš Suchařípa, Alena Štréblová (více)VOD (6)
Obsahy(1)
Může počítačový expert najít štěstí v lůně přírody? Lyrická komedie režiséra Tomáše Vorla s humorem líčí pokus programátora Honzy nalézt smysl života v návratu k přírodě. Když Honza bere na výlet do přírody svého předpubertálního syna z rozvedeného manželství, nezapomene samozřejmě přibalit mobil, notebook a digitální kameru. Všechnu techniku ale postupně odhodí. Víkendový výlet do malé podhorské vesničky se protáhne na několikatýdenní pobyt. Postupně se oba spřátelí s místními figurkami a zejména s půvabnou rebelující Markétkou. Honza propadá nejen dívčímu kouzlu, ale i vábivé vůni domácích likérů její babičky, drsnému přátelství venkovské rodiny Ludvy a Vlastičky a koloritu svérázného venkovského života. Tomáše Hanáka v hlavní roli provázejí Barbora Nimcová, Bolek Polívka, Eva Holubová a další herci. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (398)
Najsympatickejší film za posledné obdobie. Českú tvorbu nevyhľadávam a Vorela už vôbec nie, ale kučeravé dievčatá v záhrado lesnom prostredí sú môj kryptonit. Hlavne keď Barbora Nimcová ako keby z oka vypadla dievčine z ktorou som prežil jedno z najkrajších období minulého roka. Krásna paralela k Šulíkovej Záhrade aj keď viacej skutočná a špinavšia a možno práve o to krajšia, ako lyrická úvaha nad bytím. Ale takýto druh filmov bol vždy pre mňa veľkým oddychom. Krásna príroda, výborne postavičky, éterická hudba a nejaké tie prsia a farebný alkohol. Všetko je to krásne snové, spomienkové a pritom tak idylické. Malá utópia uprostred krajiny, ktorú krásu ako keby sme väčšina prestávali vnímať. Srdcovka a veľmi pekná práca z hodnotami, kde je najväčším nepriateľom krutá realita a mesto. ()
Připravte se na to, že prvních přibližně 25 minut budete trpět jako zvířata. Strašlivá sbírka neherectví, neumětelství a mnohých dalších ne na skutečně malém prostoru vám dost snadno může přivodit vředy. Jenomže potom jakoby se Vorel dostával k tomu o čem chce vyprávět a začalo ho to bavit. Cesta z města s přibývající stopáží vtahuje více a více, naopak ony iritující prvky posouvá do ústraní (naprosto neuvěřitelně příšerný Vorel mladší). Nakonec překvapí sinusoidní dějovou linkou a docela dobrým depresivním zakončením (loučení s autobusem v mlze a záběr na Šteindlera, konečně poraživšího "démona hor"). Vorel si samozřejmě nedělá moc velké vrásky s hereckými schopnostmi účinkujících a věřím, že lidé na tomto prvku lpící mouhou u filmu zemřít. O to více však potěší profesionální výkony Polívky a Holubové. Mě se ten film fakt líbí. ()
Snímek CESTA Z MĚSTA patří k mým velmi oblíbeným českým „porevolučním“ komediím. Tomáš Vorel v tomto snímku zdařilým způsobem přenesl sklepáckou poetiku na promítací plátno - už jen z tohoto důvodu nečekejte film, který se snaží realisticky analyzovat a hodnotit současný stav a následně automaticky a na sílu nabádat k určitému typu chování. Jsem také nadmíru spokojen (především) s hereckými výkony Tomáše Hanáka (coby programátora Honzy), Boleslava Polívky (coby Ludvy) a Evy Holubové (coby Vlastičky). Dalším kladem filmu je přítomnost sklepáckých songů – já totiž ty jejich mile naivní písně tuze rád. A výtky k tomuto filmu? Herecké výkony Barbory Nimcové (coby Markéty) a Ljuby Skořepové (coby báby/kořenářky) mi připadaly velmi slabé - jejich role byly (i na sklepácké poměry) silně přehrávané. Navíc mi u těchto (v civilu sympatických dam) vadilo jejich časté moralizování a chytračení. Shrnuto a podtrženo: drobné chyby nesnižují velmi dobrý pocit, který z tohoto filmu mám po každém shlédnutí. A navíc: vedle skvělého pobavení zanechá tento film v člověku i něco hlubšího - totiž vede diváka k zamyšlení, zda-li jsme to někdy (či v něčem) s těmi civilizačními výdobytky tu více, tu méně nepřepískli. Osobní poznámka: nevím proč, ale Sklepáky považuji za takové naše - české - Monty Pythony. No, vlastně to tak trochu vím ()
Téplý pívó, téplej kočííííí! Naivní scénář, herci zdatně figurkaří (strašní Šteindler, Holubová a skvělý Polívka), potrhlá šamanka babička je dojemná (hlavně když pálí ty bylinky:-)), Markéta je protivná a nesmpatická, malý Vorel nejdřív na zabití a potom k politování, velký Vorel s kočkou na ksichtě pro mě jednoznačně nejvtipnějším momentem filmu. Prostě taková všehochutˇ, něco trapný, něco fajn, ale jako celek se mi to moc líbilo a hodnoty to ujasňuje určitě líp než všemožný různý americký poučný bláboly. Byla jsem příjemně překvapená a dost jsem se nasmála, hlavně Ludvovi. ()
Čo scéna, to tragédia. Buď vulgárna alebo vidlácka. Keď sa herci snažili spievať, tak to vyzeralo ako konkurz do hviezdnej roty v Superstar. Čistý trapas. Celkovo by to Vorel starší aj mladší mohli zabaliť a venovať sa radšej niečomu užitočnejšiemu. Napríklad vojenskej rozviedke. Nech si zoberú vysielačky, drbnú sa niekde do lesa a hrajú sa na vojakov. Potom už im stačí len jedna replika s obmenami: "Tady Vorel", "Tady taky Vorel", "Ale přece tady Vorel!" A takto sa môžu hrať donekonečna. Len nech netočia filmy. Hlavne synátor s mimikou vyplašenej lamy to nedáva. ()
Galerie (35)
Zajímavosti (18)
- Když se traktorista dozví o profesi hosta, má skoro dokouřenou cigaretu. Následně si dá panáka a rázem je cigareta napůl dokouřená. (Ozzy88)
- Bláznivá husopaska je ve skutečnosti plzeňská rodačka a učitelka na penzi žijící v Rabštejně nad Střelou. (sator)
- Natáčelo se v městečku Rabštejn nad Střelou v Plzeňském kraji, v Doubravici u Nečtin, v Třeboni a na Manětínsku. (Sinecod)
Reklama