Režie:
Paul VerhoevenScénář:
Andrew W. MarloweKamera:
Jost VacanoHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Elisabeth Shue, Kevin Bacon, Josh Brolin, Kim Dickens, Greg Grunberg, Joey Slotnick, William Devane, Rhona Mitra, Jeffrey Scaperrotta, Tom Woodruff Jr. (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Geniální vědec Caine pracuje pro Pentagon a v tajném laboratorním komplexu vede tým, který pracuje na projektu látky, způsobující neviditelnost. Týmu se podaří vytvořit i sérum, které neviditelné organismy opět zviditelní. Přes úspěšný pokus s gorilou Caine neprozradí armádnímu výboru, že práce na projektu se blíží ke konci. Místo toho se rozhodne vyzkoušet látku na sobě. Málem zkolabuje, ale stane se neviditelným. Tým si zvyká na neobvyklou situaci, kdy se mezi nimi pohybuje neviditelný Caine. Jeho zpočátku úsměvné legrácky jsou ale stále znepokojivější. Když se pokusí osahávat Sarah, která usnula v laboratoři, a zděšená Linda se s ním odmítne pomilovat, začnou si členové týmu uvědomovat změnu v jeho chování. Situace se ještě zhorší, když se plánovaná reverze nezdaří a Caine zůstane neviditelný. Jedné noci uprchne z podzemního komplexu a vydá se do města, kde znásilní krásnou sousedku. Šokovaná Linda se netají tím, že vše prozradí. Podaří se ho zbývajícím členům týmu najít a zastavit dřív, než unikne z laboratoře a ztratí se v ulicích Washingtonu? (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (400)
Asi žiaden film tak hororovo krásne a detailne nezobrazuje prechod do neviditeľnosti a naspäť. Divák si užije množstvo vizuálnych efektov, typické Verhoevenove agresívne, krvavé i sexuálne prvky a mimoriadne ma tiež pobavil odkaz na Cronenbergov horor Mucha. Celkové dojmy mi pokazil len nevydarený, prehnaný a samoúčelný koniec, ktorý je priam nechcenou ukážkou hollywoodskej stupidity, ale vzhľadom na perfektný dej, zaujímavú osobnostnú premenu Kevina Bacona, stiesňujúcu atmosféru, napätie a vizuálne perličky neklesnem pod 4*. ()
Muž bez stínu si na nic nehraje a to se mi líbí. Ačkoli k látce Verhoeven nepřistupuje s nijak zvláštní inovací, dokáže i z tohoto tisíckrát omletého tématu vytřískat dobrý biják. Nejde o to, že recykluje už zajeté schémata a klišé, ty mimochodem používá velmi dobře a umí je používat a dávkovat je, ale spíš o to, že výsledné dílo si nijak neodporuje a dokáže odsejpat. A na tom to stojí. Film má neustále spád, někam utíká a to je jen dobře, protože zde o nic jiného neběží. Opět skvělá Verhoevenova práce s gradováním scén a mimo jiné také pěkné počítačové efekty. Paul to koncipoval jako akční film, nikoli jako psychologické drama s prokreslenými charaktery - a tak to musíme brát. A užít si to tak. ()
Námětem zajímavé, herecky sympatické, technicky zdařilé a řežisérsky dobře ukočírované, tak kde že je problém? Nápad neviditelného muže není ideálně rozvinut, ani vytěžen, potenciál byl téměř nekonečný, jenže nakonec stejně vše skončilo ztísněným, interiérním slasherem. S tím se pojí další problém a to, dle mě, nedostatečně hororová, nebo chcete-li napínavá, či strašidelná atmosféra a také slabá kreativita při samotném vraždění - mrtvolky si odškrtáváme ze seznamu a nic víc z toho... Mno a natahovaný závěr už je kapitola sama o sobě. Paradoxně tak na filmu nejvíce oceňuji dlouhou expozici, jakýsi mega "úvod", který je poutavý, záživný a tedy bezmála prvotřídní. 6/10 ()
Tak mne sa nakoniec tento vo veľkom kritizovaný film šialeného Holanďana páčil. Dostával sa pod kožu dlho, ale nakoniec tam aj zostal. Je pravda, že aj v rámci Verhoevenovho hollywoodskeho obdobia ide o pomerne umiernenú snímku, stále je ale dosť odlišná oproti šedej konkurencii a Paulov štýl je jasne rozoznateľný. Bacon bol jedným z najlepších záporákov 90-tych rokov. Je tak nesympatický, až je sympatický. Alebo naopak, ako chcete. VIDENÉ ZNOVA 3/21: Pocity pri druhom pozretí sa nezmenili, len musím poopraviť úsudok o umiernenosti, skôr sa hodí termín komornejší než ostatné vysokorozpočtové diela vo Verhoevenovom portfóliu. ()
Téma neviditeľnosti ma vždy fascinovala a okrem jednej komédie nebola poriadne spracovaná ani raz. Paul Verhoeven to zobral naozaj vážne. Postupná premena nielen fyzicky, ale aj duševne smerujúca k ozajstným jatkám spolu so (skoro) Oscarovými trikmi a depresívnou atmosférou (mimo základňu sa moc nepozrieme a keď hej tak to je noc) vytvárajú jedno s najlepších sci-fi aké som videl. Záver odpúšťam. ()
Galerie (28)
Photo © 2000 Columbia Pictures
Zajímavosti (23)
- Jennifer Lopez bola ponúknutá úloha Lindy McKay (Elisabeth Shue). (Arsenal83)
- Robert Downey Jr. bol zvažovaný pre rolu Matthewa Kensingtona (Josh Brolin). (Arsenal83)
- Guy Pearce a Edward Norton boli zvažovaní pre rolu Sebastiana Cainea. Kevin Bacon bol nakoniec vybraný pre jeho „schopnosť byť očarujúci aj diabolský“. (Arsenal83)
Reklama