Režie:
Edgar G. UlmerScénář:
Peter RuricKamera:
John J. MescallHudba:
Heinz RoemheldHrají:
Boris Karloff, Bela Lugosi, David Manners, Julie Bishop, Egon Brecher, Harry Cording, Lucille Lund, Henry Armetta, Albert Conti, John Carradine, King Baggot (více)Obsahy(1)
Film zachycuje Borise Karloffa, jakožto satanistu, žijícího ve futuristickém domě kdesi uprostřed osamělé krajiny. Nedaleko jeho domu vede silnice, kterou zrovna projíždí autobus, ve kterém sedí Bela Lugosi se svou známou. Autobus má nehodu a v pustině jim nezbývá, než se dostat k domu, který v dálce vidí. Po příchodu do domu se jim dostane vřelého Karloffova přijetí. Situace je však zkomplikována tím, že tato noc je ta pravá pro Luciferův rituál, při kterém je nutno obětovat ženu... (WolfIssen)
(více)Recenze (67)
Opravdu bizarní film! Děj je tak neskutečně ujetý, že se člověk musí smát, stejně jako "dramatickému" deklamování Bely Lugosiho (Martin Landau ho v Edu Woodovi vystihl opravdu dokonale). Jenže zároveň to na člověka působí tak nějak nostalgicky a překvapivě jsem se slušně bavil. P.S. A proč se to jmenovalo Černá kočka jsem stejně nepochopil, stejně jako jakou že měla za dramaturgickou funkci Lugosiho averze vůči kočkám, neřkuli co to celé mělo společného s Poem... ()
Tady zaujme jen setkání dvou hereckých hvězd hororových snímků třicátých let - Bela Lugosi a Boris Karloff (rituály doprovázené otřepanými frázemi („cum granulo salis") pronášenými v šišlavé latině. Jinak se jedná o docela nezajímavou podívanou. [4/10] (Universal) (Čb. /// Produkce: Carl Laemmle Jr. /// Scénář: Edgar G. Ulmer, Peter Ruric podle povídky Černý kocour Edgara Allana Poea /// Kamera: John J. Mescall /// Hudba: James Huntley, Heinz Roemheld /// Nepůvodní hudba: P. I. Čajkovskij, F. Liszt) [1001 FILMŮ, KTERÉ MUSÍTE VIDĚT, NEŽ UMŘETE] ()
Lahôdkvé obsadenie v zlatých časoch hororovej tvorby štúdia Universal. A aj tak to na mňa nefungovalo ako iné časom preverené klasiky. Scenár mi pripadal aj na dobu svojho vzniku príliš preplácaný a nechcene smiešny. Satanské rituály so smiešnymi pseudolatinskými frázami na mňa akosi nefungujú (cum granulo salis!). Čakal som iné, menej okázalé vyústenie príbehu. ()
Boris a Bela si vyměňují vražedné pohledy a věty zatěžkané neurčitým východoevropským přízvukem v této prosté variaci na Draculu (resp. Nosferatu). Přes snahu o humor, včetně jednoho nezvykle vyzrálého momentu žánrové sebereflexe (novomanželé parodující svého hostitele), jde spíše o film úsměvný než vtipný a spíše kouzelně naivní, než mající nějaké kouzlo. 60% ()
Strhující herecký koncert Bély Lugosiho a Borise Karloffa. A to je všechno, čím je tento klasický "horor" zajímavý. Vlastně ne úplně, ale k tomu se dostanu. Ti chlápci si to fakt vyloženě užívaj - sice nejsou žádní mistři svého hororu, ale to snad ani ve filmu takového typu nevadí. Oba po sobě metaj těma svýma luxusníma pohledama,které fakt vytrénovali k dokonalosti, Belův přízvuk je fantastickej a Karloff, který je místy opravdu ďábelský, lépe hraje, jak už tady někdo poznamenal. Dohromady jsou opravdu silná dvojice, která se na filmovém platně mohla výdat častěji. Příběh není ničím zajímavý, občas nedává příliš smysl (i když Dráculův strach z koček je fajn), ale jak je krátký, tak to snad ani nemůže začít nudit a celou dobu si to udržuje solidní tempo. Celou dobu tam hraje neuvěřitelně cool hudba (hodně klasika), atmosféra je vynikající, prostředí taky a černobílost tomu taky dost přidává. Přesto ale je to v žánru hororu jen průměr, i když jak říkám, našlápnuto to má slušně, ale pořád je to (dost možná) lepší než Browningův Dracula. 65%. ()
Galerie (42)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (12)
- Edgar G. Ulmer předaboval Lugosiho repliku "Wait here" (Čekej zde) určenou sluhovi. (liquido26)
- Cenzura v Itálii, Rakousku a Finsku film zakázala okamžitě, zatímco v jiných zemích bylo jeho povolení podminěno vystřižením těch "nejstrašlivějších" scén. (liquido26)
- Režisér Edgar G. Ulmer se při psaní postavy zloducha Hjalmara Poelziga (Boris Karloff) inspiroval německým režisérem Fritzem Langem. (liquido26)
Reklama