Režie:
Guillermo del ToroScénář:
David S. GoyerKamera:
Gabriel BeristainHudba:
Marco BeltramiHrají:
Wesley Snipes, Kris Kristofferson, Ron Perlman, Leonor Varela, Norman Reedus, Thomas Kretschmann, Luke Goss, Matt Schulze, Danny John-Jules, Donnie Yen (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Blade, který je sám napůl upírem, pátrá po svém příteli a pomocníkovi Abrahamu Whistlerovi, který údajně zemřel, ve skutečnosti však žije v zajetí upírů. Nakonec se mu podaří přítele najít a osvobodit. Whistler infikovaný upírskou krví svede s nákazou úspěšnou bitvu, nepadne si však do oka s Bladeovým novým pomocníkem. V jejich skrýši se objeví maskovaní upíři Asad a Nyssa. Přinášejí vzkaz pro Blada od vládce upírů. Ten mu nabízí příměří a současně ho žádá, aby se společně s upíry pokusil zastavit hrozbu, která ohrožuje svět obou ras. V Praze se totiž objevila nová upírská rasa, Smrťáci, které vede Jordan Nomak. Blade s oběma pomocníky odjede do Prahy, kde navštíví sídlo upírského vůdce Eliho Damaskinose... (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (553)
Rozhodně pro mne zajímavější, než první díl. Svižnější, akčnější, přímočařejší a tak nějak režisérsky zvládnutější. Přesto jde znát, že se režisér Guillermo del Toro na tomto snímku jen trénoval. Jisté prvky jeho pozdější tvorby tu znát jsou, ale, přiznám se, očekával jsem ponejprv, že upíři budou mít oči v dlaních a po tvářích různé ornamenty, pakliže budou mít hlavy ve tvaru půlměsíce. Inu, bylo znát, že tyto majstrštyky del Toro plně rozvinul až v Hellboyovi nebo Faunově labyrintu. Přesto ale predátorští reapeři mi přišli skutečně zajímavější, než obyčejní, křehcí a hořlaví upíři, kteří se sesypou, když máma prolisuje česnek do guláše. Navíc si k tomu přidejme účast Rona Perlmana (pozdější del Torův Hellboy), Dannyho John-Julese (Kocour z Červeného trpaslíka) nespočet českých herců (tradičně Karel Roden a třeba také Marek Vašut) a v neposlední řadě Donnieho Yena (Yip man), který se podepsal i na choreografii bojových scén. Samotný Blade je zde poněkud vyměklý, tedy lidštější. Za to Whistler přitvrdil. Jeho návrat do filmu mi ale poněkud unikl, čímž právě vypichuji jistá negativa filmu. Celkový verdikt tedy je lepší trojka nebo horší čtyřka. Dávám nakonec čtyřku za účast naší Prahy, která je zde přiznaná, nesimuluje třeba Paříž, jak je tomu zvykem v jiných filmech. ()
Zatiaľ čo prvý Blade bol štandardným klišé so slušnou dynamikou a vizuálnym gorefestom, dvojka je štandardným klišé s výbornou dynamikou a vizuálnym super-gorefestom. Všade kde sa dalo, pritlačil Guillermo del Toro na pílu a výsledok je drsnejší, slizkejší a našlapanejší než jednotka. Podobný upgrade, ako v prípade druhého Terminátora. Keby tým skvelým postavám dodal ešte trochu charakteru, bolo by to za 5*! ()
Nemyslím si, že by dvojka zaostávala příběhově za jedničkou. Jednička nás musela seznámit s tím, kdo je Blade, co umí, jak to mají hozený upíři atd. Tady se už nemusí na nic čekat a tak del Toro rozehrává od začátku ďábelskou akční řežbu, která mi v době vzniku naprosto srazila čelist až na zem, film jsem viděl ve své době snad desetkrát. Komikčnost z filmu jen srší a to zejména díky na svoji dobu neuvěřitelných digi-bojových variacích, kdy soupeři skáčou po zdech, točí se sebou nad hlavou, odlétají desítky metrů po povedených zásazích atd. I po 6ti letech je to stále jedna z největších akčních pecek a "plynulé" přechody z herců na digitálně tvořené postavy a zpět se mi prostě líbí a pro rok 2002 jsou typické. (Sejně jako třeba kašírované gore-efekty pro italské fláky let 70.) Přidalo se na dinamice, která je naprosto neskutečná, absolutní prostor se dal Bladeovi ala Snipes, který opět dokazuje neskutečná nadání pro většinu běžných martial arts a ještě dobře hraje. Je to propstě frajer. Závěrečná bitka mezi ním a Nomakem je jednou z nejlepších "rvaček" v dějinách akčního filmu, něco tak dinamického, rychlého, akčního, geniálně komixově přehnaného se opravdu hned tak nevidí. Jediné, co mohlo být o trochu propracovanější, tak vykreslení postav a jejich vlastností, když už je tam tvůrci nacpali ... navíc většina vyklidila pole příliš brzy (vampír-samuraj s katanou mi byl opravdu velmi sympatický...). Dvojka navíc překonává jedničku v úžasném prostředí a reáliích Prahy, což je pro del Tora úplně typické. Naopak mám dojem, že ubylo hc-gore. Každopádně dvojku považuji za nejlepší díl série a jeden z nejlepších akčních filmů všech dob. ()
Nudu akčních scén doplňuje bezduchý děj a scénář, u kterého by se s lupou v ruce musely hledat ty pasáže které nebyly opsány nebo "načisto" hned napoprvé dodány, protože kasovní zakázka je to nejdůležitější. Předností filmu je jedno: žalostná útěcha, že lze pracovat a vyrábět (nechci prznit sloveso tvořit) ještě hůře. ()
Příšerná digitální slátanina, z níž občas vysvitne plnokrevný rukopis Guillerma de Tora, aby byl vzápětí rozmetán laciným blábolením a opravdu ošklivými triky. O dementním ksichtu Wesley Snipese se už nemá ani cenu šířit, ještě, že pověst tupoty zachraňuje tradičně boží Ron Perlman. Dále nechápu, co dělá mezi upíry Kocour a proč se ani jednou nepřevlékne. Ehm. Z trilogie nejkoukatelnější, stále však hluboce podprůměrné... ()
Galerie (138)
Zajímavosti (54)
- V scéne, kedy Blood Pack kráčajú na čele s Bladeom (Wesley Snipes) nočnou ulicou na upírsku diskotéku do tajného klubu, hrá skladba od Massive Attack s názvom "I Against I". (Patrik200s)
- Přízemí domu Caliban je inspirováno přízemím kanceláří Creative Artists Agency v Beverly Hills, které navrhoval slavný architekt I. M. Pei. (TomikZlesa)
- Donnie Yen, který ztvárnil postavu Snowmana, pracoval i na bojové choreografii. (TomikZlesa)
Reklama