Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Viktor Preiss v detektivním příběhu o otci, který usiluje o záchranu syna podezřelého ze spáchání těžkého zločinu. Americký autor, který používal pseudonym Patrick Quentin, napsal (leckdy s přispěním spoluautora) řadu poutavých a úspěšných knih, i u nás hojně vydávaných. Pokusil se vytvořit z detektivky společenský román se smyslem pro psychologickou drobnokresbu, s vynalézavými zápletkami a překvapivým rozuzlením. Jeho příběhy se obvykle odehrávají v komorním rodinném prostředí a jsou poznamenány pocity úzkostné podezíravosti lidí si nejbližších a pokrevně spřízněných. Tak je tomu i ve hře Manželka Ronalda Sheldona... Jack Duluth je spolu s Ronaldem Sheldonem majitelem bohatého nakladatelství a pokládá svého spoluvlastníka za nejlepšího přítele. Proto ho značně pobouří, že jeho syn Bill se zamiloval do Ronaldovy mladičké novomanželky Jean. Jean a její chudobná podivínská rodina je na Sheldonovi zcela finančně závislá. Zejména otec, zneuznaný spisovatel, který očekává, že nakladatel vydá jeho problematické spisy. Vzájemné milostné zaujetí mladých lidí však vyjde brzy najevo a Sheldon vybuchne. Hodlá přerušit přátelské styky nejen s Duluthem a jeho synem, ale vyhnat ze svého domu i manželku a její rodinu. Druhý den ho však sluha nalezne zastřeleného. Bill je zatčen, smrtící zbraň vzal svému strýci. Napínavý příběh pak v mnoha dějových peripetiích sleduje snahu otce Dulutha a jeho rodiny očistit Billa a osvobodit ho z vazby. Zároveň se tu odhalují nečestné činy Ronalda Sheldona z minulosti. Duluthovo úsilí je nakonec korunováno úspěchem. Za přispění bratra a detektiva Barnese se mu podaří usvědčit skutečného vraha. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (33)

cinema_cz 

všechny recenze uživatele

V poklidném aranžmá spíše konzervační detektivky, pochoduje divadelním tempem v divadelní kulise parta těch, kteří mohli vraždit, v čele téměř pitoreskní, ale rozhodně s výraznou kreací František Němec. Prostě další standardní televizní detektivka, která si ovšem svého vděčného diváka vždycky najde. 60 % (Michal Šobr, Ci 04/2012, str. 116) ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Průměrná tv detektivka, která má sice dosti slabý děj, který je spíše pitomý, než záludný, ale na druhou stranu má hodně slušné obsazení, kde slabší výkon předvádí snad jenom Filip Blažek, což je zajímavý přírodní úkaz, neb u něj je ztráta vlasů přímo úměrná zlepšení jeho hereckého profilu. Zbytek herecectva v hlavních rolích je de facto bezchybná a slušel by jim lepší scénář, tahle Quentinovka není špatná, ale možná až příliš komorní a se závěrem "sejdeme se všichni pospolu a budeme odhalovat vraha" ala Poirot, což ovšem k americkým detektivkám moc nesedí, alespoň pro mě. A taky tam nebyla vesmírná vydra s chapadlama, znáte to. ()

Reklama

carl.oesch odpad!

všechny recenze uživatele

Nevím, značně se rozcházím se zdejšími hodnotiteli, ale mně je z těchto ČT adaptací nevolno. Připomíná mi to až příliš dobu vlády jedné strany a podobná veledíla, kde čeští herci s vyjukaným výrazem napodobovali to, co jsme občas mohli vidět v originále. A nechápu (a to bylo i zde, po skoro patnácti letech, či kdy to veledílo vzniklo), proč jinak docela dobří herci podávají tak prkenně hysterické výkony, kde se v nich najednou vzala ta šmíra okresní kategorie. Patrika Quentina neřadím k těm nejoblíbenějším, nicméně i tak mně jeho zpracování ČT připadá velice slabé (slušně řečeno), jenom doufám, že nějaký génius v ČT nezkusí zpracovat podobně "dokonalým" způsobem třeba Poirota nebo (to by byla teprve bomba) Jesse Stona...... ()

PTuranyi 

všechny recenze uživatele

Celkom priemerná televízna detektívka s priemernou produkciou len s ľahko načrtnutou atmosférou a bez ambície po väčšej dramatizácii. Samotný príbeh vraždy a hľadania vraha je klasicky takmer akoby ho písala Agatha Christie. Herci hrajú svoje postavy dobre, ale pri vypätých emóciách to zvládajú ťažšie. ()

EKLEKTIK 

všechny recenze uživatele

Televizní detektivka, jejíž zápletka a herecké výkony mě zaujaly tak málo, až jsem si raději začal všímat výpravy, jež mě svou nepatřičností, naopak zaujala hodně. Pokus o vytvoření iluze, že se příběh odehrává v U Ass A, tady opravdu nevyšel. Kromě pár aut z americké produkce, je tu vše špatně. Interiery s českými vypínači na stěnách, s typyckým nábytkem z běžné konfekce a televizními přijímači v provedení, v jakém se na americkém kontinentu, v takových stavbách nevyskytují. Výtvarník, či architekt, který je pod tímto "paskvilem" podepsaný, snad nikdy neviděl žádný americký film a nebo alespoň televizní inscenaci "Zlaté rybičky", z roku 1979, ve které se interiery, dekorace a kostýmy opravdu povedly. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama