Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jan Svěrák vás ve fantastické, žánrově těžko definovatelné podívané zve do světa za televizní obrazovkou, kde se to hemží lidskými obrazy žijícími z naší energie. Nesmělý outsider Olda je jednou z obětí. Celková ztráta energie se nedá léčit aspirinem, a tak Oldovi posílenému energií ze stromů a nečekanou první láskou nezbývá jiné východisko, než tasit ovladač, zavěšený proklatě nízko u boku. Po vzoru amerických Terminátorů, Likvidátorů a Predátorů se pouští do boje s neporazitelnou televizní hydrou. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (401)

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejlepší Svěrákův film, jen se obávám, že tohle Svěrák už nikdy netrumfne. Po dlouhé době návrat ke scénáristickým komediálním sci-fi úletům Svěráka staršího (Jáchyme, hoď ho do stroje, částečně Marečku, podejte mi pero). Má to vtip, má to filmařskou krásu, dobré herce a herečky, dobré zpracování, má to co říct, má to nějaký odkaz. Honzo, vzpamatuj se, a zkus se trochu vrátit ke svým začátkům. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Akumulátor bol filmom, ktorý množstvo divákov sklamal. Ale nie svojou nekvalitou, pretože kvalitný určite je, diváci jednoducho na takýto experiment neboli pripravení a nevedeli, čo si o ňom myslieť. Svěrákove publikum nie je ako to Cronenbergove, takže určité problémy pri jeho prijímaní Honza určite očakával. Mne to bolo jedno, pretože sa mi film hneď v svojom roku vzniku páčil, ale možno to bolo spôsobené tým, že už som na tom Cronenbergovi dosť fičal. ()

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Já jsem nikdy nepatřil k fanouškům ani obdivovatelům Jana a Zdeňka Svěrákových a Akumulátor 1 tento můj postoj rozhodně nezmění ani neupraví. Navždy zůstanou nejspíš nepřekonatelné Jízda, Kolja a Vratné lahve. Ostatní počiny mě za srdce tolik nechytly a ty v posledních letech méně a méně. Rád se však nechám překvapit. Třeba letos :-) ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Film, kde dal Jan Svěrák nejvíce průchod své zálibě v různé efektní technické blbůstky - tyhle scény přímo miluju (zubař, milování, šneci apod.). Kouzelné jsou scény citující hollywoodské filmy (přestřelka). Vedle efektního vizuálního balení zůstává ale jemný humor Svěráka staršího, který je skvělý i jako herec. Příjemně civilní a neokoukaní jsou pak Petr Forman a Edita Brychta. Film nominován na Českého lva v kategoriích režie, herci Forman a Svěrák, scénář, kamera, hudba a střih - jen střih (Alois Fišárek) cenu dostal. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Jsem v bezvědomí. Už třetí den jsem v bezvědomí a nevim o tom, protože jsem v bezvědomí." Nevím, po kolika letech jsem dnes Akumulátora viděl, ale vím určitě, že "tehdy" se mi tolik nelíbil. On je to nejen nejoriginálnější film Jana Svěráka, ale podle mě také nejoriginálnější film, který u nás od revoluce vznikl. Na diváka se valí přímo tuny ohromně hravých nápadů (za první scénu ze "světa za obrazovkou" by se rozhodně nemusel stydět ani Terry Gilliam), hudba burácí hlavním motivem přímo elfmanovským, na zpočátku trochu zvláštní herectví Petra Formana se zvyknout dá a Zdeněk Svěrák, Marián Labuda nebo Bolek Polívka jsou samozřejmě jistoty. "Ráno jsme byl u prezidenta. Jedině on by mohl zrušit televizní vysílání." - "A co vám řek?" - "Vůbec mě k němu nepustili." ()

Galerie (15)

Zajímavosti (52)

  • V období premiéry snímku řekl Jan Svěrák o památném záběru šneků na silnici toto: "Dva šneci se podle scénáře měli současně otočit za projíždějícím autem. Původně jsme je chtěli animovat na počítači, ovšem z finančních důvodů jsme celý problém napřed konzultovali s cvičitelem zvířat. Byl to skutečný odborník a brzy přišel na to, že se šneci otočí za zvukem obyčejného tlesknutí. Normálního člověka by to nenapadlo, ale tihle profesionálové zkouší všechno - zvonečky, klaksony, šimrání a spoustu jiných věcí. Náš cvičitel byl geniální a my jsme nakonec mohlli natočit šneky v reálu a bez triků." O mnoho let později přiznal, že šneci "byli ze silikonu a pod sebou měli takovou tyčku, posouvali jsme je po kusu umělé silnice. Nejtěžší bylo ji pak v postprodukci navázat na tu skutečnou." (NIRO)
  • Slimáky na ceste sa točili tak, že boli zo silikónu a pod sebou mali tyčku, po ktorej sa posúvali po kuse umelej cesty. Najťažšie to bolo potom v postprodukcii natočený materiál nadviazať na zábery so skutočnými slimákmi. (Raccoon.city)

Související novinky

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama