Režie:
Guillaume PierretKamera:
Morgan S. DalibertHudba:
André DziezukHrají:
Alban Lenoir, Nicolas Duvauchelle, Ramzy Bedia, Stefi Celma, Rod Paradot, Sébastien Lalanne, Patrick Médioni, Alexandre Philip, Stephen Scardicchio (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Geniálního mechanika s kriminální minulostí obviní z vraždy. Aby dokázal svoji nevinu, musí vystopovat zmizelé auto a získat důkaz: jednu jedinou kulku. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (111)
Tuctové krimi béčko na pomezí bessonovek (à la Taxi či Kurýr) a adrenalinových krimi thrillerů Cavayého. Na první mu však schází větší příklon k chtěné pokleslosti a častější akci, na to druhé zase zběsilé adrenalinové tempo nenechávající prostor pro zapojení mozku a řešení logických lapsů. Ostatně na to jaká je to kravina, tak se to bere krapet moc vážně a umí to být místy echt utahané. Ovšem zároveň se tu a tam přeci jen dostane ke slovu poctivá kaskadérská akce (především útěk z policejní stanice je lahůdkový) či několik solidních srážek plechů čili se to dokoukat bez větší újmy dá, ne že ne. ()
Vynikající francouzský akční thriller, jež Netflix koupil a co se týče dramaturgie by si z něj měl vzít příklad u většiny svých produkovaných filmů. 90 minut prakticky bez hluchého místa uteče jako voda, tvůrci si s akčními momenty věděli rady a hlavní herec Alban Lenoir předvedl slušné chvaty i tělo na tělo, až jsem toho skoro u tohoto typu filmu nečekal. Jedinou záhadou je, proč má zde Ztracená kulka tak podtaktované hodnocení. Zasloužila by minimálně 7/10 a mnohem více diváků (přiznám se, že i mně film v době premiéry proplul pod radarem streamovacích algoritmů). ()
Francouzi tyhle osobitý akční/krimi počiny umí. Je to přímočaře podaný příběh, který primárně slouží k tomu, aby akční scény měly aspoň nějaké pojítko. Zde to ale celkem slušně funguje, protože tvůrci své filmařině rozumí. Ať se jedná o pěstní souboje či svižné automobilové naháněčky. Navíc je to krásně evropsky syrové. Bez zbytečného pozlátka a přemíry uhlazených, přeleštěných soubojů. Tady když rána padne, je cítit výsledek. Po bouračce se postavy těžko sbírají z podlahy. Má to svůj ksicht a dokáže ho dostatečně prodat. Není to velkolepé. Nečekejte hromadné sekvence, kde se bijou desítky lidí. Je to malý film a moc dobře to ví. Jako oddychovka funguje, přesně tak, jak byl zamýšlen a tak byste k němu i měli přistupovat. ()
Uz som sa zlakol ze na mna vybafne zas dalsia zabozrutska xenofilna sracka o multikulti raji, ktory vo Francii udajne zdielaju tie dve obrovske religie. Teda ne zebych veril v nejaky vyjebany vojensky stret civilizacii, bo to u mna je blbost na n-tu. Chcem byt za spekulanta, kverulanta ktory neveri v nejaky stret civilizacii ale ani v multikulti propagandu. Ta ma este nestihla presvedcit, ze je zivotaschopna. Tuto ide o staru dobru francuzsku kriminalku, auticka sa rozbijaju jedna radost, ta francuzstina bola drsna ...... konecne film na urovni, Gijom Peret sa rezisersky predviedol : 72 % ()
Stratená guľka nemá nič spoločné s genitálnym ústrojenstvom, ani s Hitlerom, ktorý bol tiež jednovaječného charakteru. Hoci hľadanie stratenej guľky by mohol byť v jeho prípade veľmi zaujímavým a odvážnym filmovým počinom komediálneho rázu, niečo ako voľné pokračovanie Stratili sme Stalina. V tomto filme sa žiaľ toho komediálneho veľa neodohráva, na druhej strane nechýba dobrá akcia, automobilové naháňačky a mŕtvoly. Súhlasím s Malarkeym, že to silne pripomína Bessonovskú tvorbu, starú dobrú klasiku. ()
Galerie (2)
Photo © Netflix
Zajímavosti (9)
- Herec Ramzy Bedia bol jednoznačnou režisérovou prvou voľbou pre obsadenie roly Charasa. (MikaelSVK)
- Když ve 22. minutě Areski (Nicolas Duvauchelle) zastřelí přes zadní okno Charase (Ramzy Bedia), okno zůstane v dalším záběru nepoškozené. Díra po kulce se objeví v okně až v 56. minutě, když Lino (Alban Lenoir) prohlíží auto poté, co ho vytáhl z úkrytu. (Fischa77)
- Upravený Renault Clio z úvodu filmu má za předními sedadly motor Lamborghini. Zajímavé je, že samotný Renault vyrobil stejnou generaci Clia také s motorem umístěným za předními sedadly. Šlo o variantu Clio V6 s třílitrovým šestiválcem a pohonem zadních kol. Ve dvou sériích vzniklo méně než tři tisíce kusů této sportovní verze. (FIAT 500)
Reklama