Režie:
Guillaume PierretKamera:
Morgan S. DalibertHudba:
André DziezukHrají:
Alban Lenoir, Nicolas Duvauchelle, Ramzy Bedia, Stefi Celma, Rod Paradot, Sébastien Lalanne, Patrick Médioni, Alexandre Philip, Stephen Scardicchio (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Geniálního mechanika s kriminální minulostí obviní z vraždy. Aby dokázal svoji nevinu, musí vystopovat zmizelé auto a získat důkaz: jednu jedinou kulku. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (111)
Další francouzská akční kriminálka se zkorumpovanými policajty, tentokráte s výraznou vůní benzínu. Rvačky, přestřelky a samozřejmě řádně přepálené autohoničky, které sice mohly být kapánek nabušenější, ale co už. Nejlepší sekvence je asi útěk z policejní stanice, kde hlavní hrdina ukazuje, že kromě klíče a heveru ovládá i pěsti a kopy. Herecky bez problému. Dostal jsem přesně to, co jsem chtěl a čekal. 75% ()
Francouzům vždycky kriminálky šly, stejně jako automobilový honičky po městě atd., to už měli zmáknutý dávno. A i tady se to snaží ukázat, akce není úplně špatná, pěstní souboje vypadají celkem tvrdě, ale problémem je logika, která kulhá po celej film. Je to klasický, kdy jedinej hodnej a dobrej je bývalej trestanec, kterýmu nikdo nevěří, zatímco záporák policajt si dělá, co chce, všichni mu věří a poslouchají ho. No.. to všechno už nějak známe, scénář nepřináší nic novýho, ani nějakej zvrat, takže není potřeba tady nějak zásadně házet hvězdama. ()
Ale jo, taková Stathamovka po francouzsku, kterou si ve výsledku asi pouštět vícekrát nebudete, ale vězte, na to jedno zhlédnutí vás čeká perfektní oddechovka nařachaná samou akcí a automobilovými honičkami. Premisa filmu už asi jednodušší být nemůže, to asi fakticky ne, ale tady nejde o příběh (ikdyž lhal bych, ten jeden zvrat mě dost překvapil, vůbec jsem ho nečekal). Jak jsem již zmínil, tak film sází na adrenalinovou podívanou, kdy se na obrazovce pořád něco děje a vy se nemáte jak nudit. Mezi ty nejlahůdkovější chvilky bezesporu patří bitka na policejní stanici, Francouzi ty kontaktní souboje umí natočit, to jim upřít nemůžu, dostat po hlavě notebookem či štítem, kde jinde to můžete vidět :D ? Samozřejmě, jde zde hlavně o ty auta. Docela by mě mrzelo, kdyby filmu někdo dával nízké hodnocení jen z toho důvodu, že zde docházelo k demolici převážně starších aut. Víte vy co, takto efektivně ušetřili na rozpočtu, a hlavně by pořád vypadalo stejně, pokud by tam rozbili starého Renaulta nebo nové Lambo. Jak jsem říkal, pobavilo mě to, klidně ať Netflix uzavře bližší spolupráci s Francií, takovéto našlapané snímky vždy rád přivítám s otevřenou náručí. Za mě tři a půl hvězdiček. 70 % ()
V rámci žánru akčnej krimi nadpriemerný kúsok. O odsúdenom zločincovi, ktorý privolí spolupracovať s políciou a tak si zjemniť výkon trestu. Prikývnutie na spoluprácu ho napokon takmer stojí krk. Pretože aj medzi policajtmi sa nájde veľa skorumpovaných zmrdov, schopných čohokoľvek. Parádne poňatá akcia, pokus o príbeh s presahom, svižne plynúci dej, zachovávajúci proporcie akcie, odľahčenia akcie i nenápadných moralizátorských sentencií. ()
Přesně proto ten N miluju. Naprosto nenápadný, nic neříkající flák od frantíků, kteří opět ukázali, že umí. Tuctový příběh o dokázáni neviny, který je uchopený po řemeslné stránce skvěle. Dialogy netrhají uši, akce je opravdu výborná a místy umí jít až na dřeň. Po dlouhé době jsem se bavil i u automobilové honičky. S hlavní postavou jsem se chvíli sžíval, ale nakonec jsem si k ní cestu našel. Bavilo mě i to, že z kluků zkorumpovanjech šel respekt a věděli jste, že si s nimi není radno zahrávat. Celkově fajn jednohubka, která spolehlivě zkrátí dlouhou chvíli. Velká spokojenost a 80 procent. ()
Galerie (2)
Photo © Netflix
Zajímavosti (9)
- V čase 01:06:00, když policisté staví zátaras, je tmavě modrý Renault Laguna jinak postavený na silnici, než když Lino (Alban Lenoir) zátaras proráží. I druhý Ford má jiné postavení. (Fischa77)
- Herec Ramzy Bedia bol jednoznačnou režisérovou prvou voľbou pre obsadenie roly Charasa. (MikaelSVK)
- Upravený Renault Clio z úvodu filmu má za předními sedadly motor Lamborghini. Zajímavé je, že samotný Renault vyrobil stejnou generaci Clia také s motorem umístěným za předními sedadly. Šlo o variantu Clio V6 s třílitrovým šestiválcem a pohonem zadních kol. Ve dvou sériích vzniklo méně než tři tisíce kusů této sportovní verze. (FIAT 500)
Reklama