Režie:
Kijoši KurosawaScénář:
Kijoši KurosawaKamera:
Džun'ičiró HajašiHrají:
Kumiko Asó, Kojuki Kató, Šun Sugata, Šó Aikawa, Kódži Jakušo, Džun Fubuki, Kendži Mizuhaši, Haruhiko Kató, Šindži Takeda, Masatoši Macuo, Kurume ArisakaObsahy(1)
Napínavý apokalyptický příběh sleduje několik mladých lidí, kteří jsou svědky záhadných sebevražd a mizení lidí v okolí. Zdá se, že na vině je rostoucí vliv světa mrtvých. Duchové už nemají místo pro své bytí, a začínají pohlcovat náš svět. Existuje způsob, jak uniknout, jak to zastavit? Mladý Ryosuke Kawashima se o to snaží... (-bad-mad-wolf-)
(více)Videa (1)
Recenze (106)
Houpačka. Místy Kurosawa dokáže parádně topit v hutné freaky atmosféře, bohužel taky ještě víc topit v příšerně natažených dvou hodinách. Díval jsem se na to napětkrát, na jeden zátah to nešlo vydržet bez chrápání. Čekal jsem to lepší, ale zas vzhledem k mé averzi vůči asijským filmům to tak hrozný není. 60% ()
Kairo je mistrovské dílo. Špičková studie života moderní společnosti a to zejména samoty, vykořenění a uzavírání se do sebe je elegantně podána na ilustraci tehdy se rozvíjejícího internetu. Myšlenky jsou tak nadčasové, že po třinácti letech od vydání vše platí ještě dvojnásob. O pointě filmu by se daly napsat sáhodlouhé eseje ale Kairo boduje zejména tím, že všechny tyto roviny jsou naprosto integrální součástí filmu. Kamera, hudba, atmosféra a horor samotný jdou ruku v ruce s námětem a jako celek tvoří jeden z nejlepších hororů všech dob. Práce s hudbou, zvuky a hlavně také i samotným tichem nemá obdoby. Interiéry, exteriéry, úhly kamery, světlo, stín či samotné rozestavění aktérů není zdaleka náhodné ale promyšlené do nejmenšího detailu. Pro horor je však nejdůležitější právě horor a tady Kairo obzvlášť exceluje. Tužší atmosféra neexistuje a vše se navíc obejde bez jediného jump scare. Vrcholné dílo Kurosawy a zároveň nejlepší horor populární vlny japonského hororu z přelomu století. (A že ta konkurence se špičkovým Ringu, Ju-onem či Audition není vůbec marná!) Stačí se jen zaměřit na to, co tu Kiyoshi Kurosawa naprosto přirozeně a nepodlézavým způsobem vyvádí s perspektivou, aby bylo jasné že jde o Režiséra s velkým er. ()
| Daiei Film | Kiyoshi ma nádherne zatienil svojím majstrovským dielom menom Cure; temná krimi, s nadprirodzenými elementami, brutálne zrežírovaná a zahraná. Pulse je takmer to isté, ale v hororovom žánri. Takto som bol naposledy hororom vystrašený pri Hereditary, ktoré považujem za to najlepšie v danom žánri za posledných kľudne 20 rokov. Pulse je hrôzostrašný film. A najviac ma na tom všetkom prekvapilo to, ako film pracuje s kontrastom expozičných a vyplňujúcich scén s tými hororovými. Zatiaľčo film miestami pôsobí béčkovo, pretože je a dialógmi to nie je ten najlepšie napísaný film, aký som v živote videl, ale akonáhle Kurosawa prepne do atmosférických hororových scén, je to niečo neskutočné. Hlavne scéna s pomaly sa plíživou ženou, ktorá odrazu zakopne, alebo scéna s duchom na konci filmu v konfrontácii s hlavným hrdinom. Jedné z najlepších scén, aké som kedy v horore videl. Jediné mínusy sú tu možno lacné CGi a celkovo nie drahý look filmu, ale pri takto hútnom obsahu s témami osamelosti vo svete a výbornej réžii to tomu filmu nemám v žiadom prípade problém odpustiť. Kráľ béčkových hororov. Viac TU. | Hodnotenie: 10/10 | ()
Podľa mňa najlepší japonský horor a atmosférický KLENOT, pri ktorom mi ani nevadí, že som ho videl až s takým „oneskorením“, pretože pred rokmi by som pravdepodobne ešte nebol schopný ho naplno doceniť. Počas necelých 2 hodín som si však takmer nevydýchol a v pohlcujúco depresívnom audio-vizuále som si napnutý ako struna prežil celú škálu emócií; od počiatočnej zvedavosti, k rastúcej znepokojivosti, aby som sa po čase pri strašidelných scénkach na chvíľu reálne bál a onedlho po tom mal úprimné obavy o postavy, na čo som zase ostal nečakane smutný po „odstránení“ jednej roztomilej hrdinky. To som si veru už dávno neprežil. A navyše to je až prekvapivo hlboká, komplexná a inteligentná vec, ktorú nadčasový režisér dokázal naplniť obsahovo i formálne.. Kairo, neviem sa dočkať kedy ťa uvidím znova. ()
Výsadou filmu je skutečnost, že si s duchy hraje nově, trochu jiným způsobem, že je nebere tak levně, jakby se to v japonské kinematografii nabízelo. Tvůrce si hrál, chtěl přinést něco trochu nového přemýšlivého. Přesto je to tempo někdy skutečně vražedné a to, že se zde zase tolik neděje, vás může uspat. Neužijete si pak tolik některé skutečně zajímavé scény, které by vás měly vytrhnout. ()
Galerie (6)
Photo © Toho Company Ltd.
Zajímavosti (4)
- Natáčení probíhalo v japonském Tokiu. (Terva)
Reklama