Reklama

Reklama

Bruce Wayne (Ben Affleck) je odhodlaný postarat se o to, aby Supermanova (Henry Cavill) oběť nepřišla nazmar. V Lize spravedlnosti Zacka Snydera spojí síly s Dianou Prince (Gal Gadotová) a společně sestaví tým superhrdinů, jehož posláním je zachránit svět před blížící se hrozbou katastrofických rozměrů. Tento úkol je však mnohem obtížnější, než si Bruce představoval, neboť každý z nováčků čelí vlastním démonům, které musí porazit, aby mohli dát dohromady jedinečnou ligu superhrdinů. Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadotová), Aquaman (Jason Momoa), Cyborg (Ray Fisher) a Flash (Ezra Miller) doufají, že na záchranu planety před zloduchy jako jsou Steppenwolf, DeSaad a Darkseid ještě není příliš pozdě. (HBO GO)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (809)

Toren 

všechny recenze uživatele

7/10. Je to tam. Zlepšení po všech stránkách. Postavy (hlavně Cyborg a Flash) mají potřebné základy a prokreslenost, na kterých lze stavět i v macaté 4-hodinové stopáži, která překvapivě není tak přepálená, jak by se mohlo zdát. Pořád tu máme digi-maglajz (i když v prostřední a finálové potyčce imo přehlednější) a pořád jde o tentýž příběh, který ale díky bohu dává smysl - je tu kýžená výstavba, kontext a prostě to daleko lépe zaklapne ke konci do sebe. Rozhodně se tu najde hromada problémů (stále tu jsou některé WTF scény, zbyteční zpomalovačky, dlouhá úvodní expozice, prachobyčejná základní linie či zmíněné triky) ALE co je důležité - nerozpadá se to pod nátlakem několika vizí. Je to Snyder ve své nejryzejší podobě. A fakt, že se pokusil o něco odlišného a pro mě z velké části i funkčního... je pro mě velké plus. To srdíčko tam prostě má. ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Je to těžké, jelikož kvůli předcházejícím neúspěšným filmům jsem si k postavám nevybudoval vůbec žádný vztah a tak na mě kňučení na začátku nemělo žádný efekt. Nicméně tato povedená verze částešně vymazala velké kaňky DC filmů z minulosti z minulosti (snad jen s výjimkou Nolanových Batmanů, které se povedly mimořádně). A hlavně to byla konečně verze která dávala smysl! PS: Ben Affleck se nehodí do role Batmana a scény v titulcích byly hodně divné. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Dramaturgicky prospešné v tomto ohľade, pravda, je rozsekanie snímky do niekoľkých kapitol s vlastnými vrcholmi a pádmi - akokoľvek ide o banálne riešenie a výsledkom je zvláštny kompromisný mačkopes filmu a seriálu. V prípade ponechania jednotnej, nedelenej stopáže, ku ktorej siahli napríklad predĺžené verzie Pána prsteňov, by Justice League trpela závažnou nevyrovnanosťou tempa. Kompromisné riešenie vydania materiálu v takto rozkúskovanej podobe teda určite pomohlo. Za to napokon môže aj príbeh. V zásade zo Snyderovho zostrihu miestami vykukne ten istý film, ako sme videli pred štyrmi rokmi, avšak s výrazne prepracovaným finále a pochopiteľne aj radom menších zmien. Tou najväčšou je zrejme zakomponovanie DC verzie marvelovského Thanosa, Darkseida, ktorého prítomnosť Justice League pridáva šťavu v podobe číhajúcej hrozby v pozadí a novej vízie pre pôvodného záporáka Steppenwolfa. Ten vyzerá oproti staršej verzii oveľa lepšie a hrozivejšie, avšak spôsob, akým je celá hrozba v závere filmu zažehnaná a reinterpretovaná ako obyčajný teasing na ďalšie diely, ktorých sa dosť možno nikdy nedočkáme, však po štyroch hodinách sledovania je pre diváka trochu frustrujúce. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Popravde, myslel som si, že ma táto skúsenosť bude viac bolieť. 4 hodiny sú vražda, pričom pre toho, čo vyslovene nie je fanúšikom komiksových "kokotín" - doslova poprava. Stále som názoru, že doposiaľ kráľmi v danej tematike, sú iba tieto filmy: Thor, DeadPool, Man of Steel I a Batman: The Dark Knight, respektíve, The Dark Knight Rises. Joker-a nerátam, to bolo sociálne psycho drama, nie nejaká pojebaná fajtovačka v priteplených kostýmoch, ala Captain Amerika. Spravím radosť podaktorým a dám silnú tretiu, nech sa im lepšie dýcha, keď už sledujú toho "Carnifexa" ;) ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Hodnotové soudy na adresu LIGY SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA dominují, ale já si dovolím takový nemít. Podstatnější, než jestli je to lepší ve srovnání s Whedonovou verzí, či jak si to stojí s ohledem na další superhrdinské týmovky, je pro mě to, že je to zajímavé dílo. Ne nutně s ohledem na produkční a distribuční historii, jelikož už dříve jsme se dočkali Donnerova sestřihu SUPERMANA II, protože Warneři využili obliby nových verzí a sílícího fyzického média DVD (a teď se to opakuje, akorát se streamovacími službami). Spíš s ohledem na žánr a jeho formální podobu._____ V některých recenzích se objevují přirovnání k PÁNOVI PRSTENŮ, jenže ta sedí leda s přihlédnutím k povrchním shodám ve vyprávění (mýtus hrdiny, topos cesty, začátek in medias res) a žánrovým překryvům (příklon k fantasy, tj. ustupování vyprávění do pozadí pro budování světa příběhu a mytologie). Adekvátnější by bylo přirovnání k NEBESKÉ BRÁNĚ, protože ta taktéž využila dobové popularity jednoho žánru k těžce manýristickému, v mnoha ohledech excesivnímu dílu. Čtyřhodinová (!) LIGA SPRAVEDLNOSTI ZACKA SNYDERA je postprodukčně dokončený assembley cut, ke kterému bylo ještě dotočeno několik epilogů teasujíci možné věci příští (ok, i v tomhle je to jako PÁN PRSTENŮ - NÁVRAT KRÁLE měl taky nespočet epilogů, jenže ty uzavíraly předchozí vyprávění, že). První dvě hodiny v podstatě nevypráví (až na několik narativně integrovaných atrakcí, na jejichž konci sidekick budoucího hlavního záporáka získá jeden ze tří MacGuffinů). Jsou založeny na zastávkách ve vyprávění (podíváme se k této postavě, navštívíme tohle místo...), na zpomalení až zastavení obrazu - strnulosti obrazu jako obdobě ikoničnosti výjevů v komiksech, k čemuž dopomáhá po stranách užší výřez s na současné standardy netradičním formátem obrazu. Celé je to ale zvláštně arytmické, za což mohou delší záběry v dialozích i akci, s náhlými a rušivými prostřihy na detail a odskoky (do vzpomínek, do vizí, do odlišně pojaté temporality: zastavení, zpomalení). Tempo a rytmus jsou vůbec vychýlené, například první desetiminutovka je skoro beze slov, následně je upovídaná, aby po necelé půlhodině po sobě následovaly dvě atrakce; po půlhodinovém klimaxu zase dobře čtvrt hodina epilogů - a to členění do kapitol sice odpovídá výstavbě dlouhých hollywoodských děl, jenže ta takhle fakt nejsou organizována (osvětlení motivací a cílů i nutného pozadí až po hodině, jako kdybyste prolog ze SPOLEČENSTVA PRSTENU šoupli až po spytlíkování části party)._____ Nehodlám klást normativní nároky, jenom uvádím, v čem se to normám vzpírá. Nedá se přitom obrátit ani k žádné ze zavedených tradic žánru, protože tohle není ani odlehčenou žánrovou pastiší s psychologicky definovanými postavami jako marvelovky, ani nadlidské postavy nepřesazuje do skutečného světa a širších vztahů (politických, ekonomických, mediálních, náboženských...) a vazeb (rodinných, milostných) jako předchozí snyderovské dcčkovky, potažmo není ani campovým blbnutím jako postsnyderovské dcčkovky. Zatímco MUŽ Z OCELI byl o Supermanovi jakožto figuře spasitele, která se ocitla v dnešním světě, a BATMAN V SUPERMAN roli superhrdinů a vigilantů dále problematizoval, LIGA SPRAVEDLNOSTI je o superhrdinech jako novodobých bozích, mytických postavách větších než život, přičemž přítomnost běžného člověka či cokoliv lidského působí nepatřičně (Lois je redukována na jednu narativní funkci). Tohle je vskutku komiksový/superhrdinských film: o superhrdinech, nikoliv lidech a světu, s barokně přebujelou, na ikoničnosti a strnulých pózách založenou estetikou komiksů. Osobně preferuji, když se dílo vzpouzí normám a konvencím, ale činí tak systematicky (řada linií, motivů a cílů sbíhající se k Luthorovi v BATMAN V SUPERMAN), když je spojeno téma s formou (nechronologické vyprávění MUŽE Z OCELI korespondující s hledáním kristovské postavy v proměněném světě). I tak ale myslím, že by LIGU SPRAVEDLNOSTI měl každý a každá vidět. Už proto, že pro superhrdinské komiksy představuje to, co NEBESKÁ BRÁNA pro westerny či třetí KMOTR pro mafiánské opusy. () (méně) (více)

Galerie (34)

Zajímavosti (40)

  • V rámci Smyderových filmů jde dosud o jediný film, ve kterém Superman (Henry Cavill) použije svůj ledový dech. (TwoFace)
  • Ve scéně Supermanova oživení lodní počítač řekne: „Budoucnost zapustila kořeny v přítomnosti.“ Jedná se o odkaz na Snyderův oblíbený film Excalibur (1981), kde stejnou větu pronesl čaroděj Merlin. (Ištván87)
  • Zack Snyder v průběhu příprav oznámil, že nehodlá použít jediný záběr od Josse Whedona„Radši bych ten film zničil. Spálil ho, než bych použil jediné políčko, které jsem nenatočil. A to si ku*va zapište!“ Následně připomněl, že Whedonovu verzi neviděl a nazval ji zrůdností. (CrypzzXD)

Související novinky

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

Snyderovo obří sci-fi dostane eRkové verze

24.03.2023

Režisér Zack Snyder plánuje pro svoji obří fanouškovskou základnu koncem dubna třídenní speciální událost, na které promítne svoji komiksovou trilogii Muž z oceli, Batman vs. Superman a Liga… (více)

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

Nový šéf Warnerů by chtěl více Pottera

04.11.2022

Studio Warner Bros. Discovery čerstvě oznamovalo čísla za třetí kvartál a podle očekávání to není žádná hitparáda. I proto se musel před investory poměrně rychle ujmout slova nový šéf společnosti… (více)

Nový Batman bude rekordně dlouhý

Nový Batman bude rekordně dlouhý

21.01.2022

Těšíte se na chystaný snímek The Batman od režiséra Matta Reevese (Válka o planetu opic)? Pak vás možná potěší zpráva, že si pro vás tvůrce vydupal u studia zatraceně tučný kus stopáže. Snímek totiž… (více)

Reklama

Reklama