Režie:
Bryan SingerScénář:
Christopher McQuarrieKamera:
Newton Thomas SigelHudba:
John OttmanHrají:
Stephen Baldwin, Gabriel Byrne, Benicio Del Toro, Kevin Pollak, Kevin Spacey, Chazz Palminteri, Pete Postlethwaite, Suzy Amis, Giancarlo Esposito (více)Obsahy(1)
Podvodníček je jedním ze dvou přeživších masakru v losangeleském přístavu. Pomocí rozsáhlých retrospektiv líčí vyšetřovateli spletitou změť událostí, které jej i s jeho kumpánem přivedly na pašeráckou loď... Po únosu kamionu v New Yorku je pět zločinců zatčeno a podrobeno výslechu. Protože nikdo z nich není vinen, plánují se policii pomstít. Operace probíhá hladce, ale pak se ukazuje, že za vším stojí mistr legendárního zločinu Keyser Söze. Je zřejmé, že každý z nich Sözeho v určitém ohledu poškodil. V rámci odvety pak následkem výbuchu na lodi zemře 27 mužů. Nyní však vyvstává zásadní otázka – kdo je vlastně Keyser Söze? (Cinemax)
(více)Videa (2)
Recenze (1 308)
Nevěřím, že tohle může někoho bavit i napodruhé. Lze se do zblbnutí opájet formální precizností (v podobě živorodé střihové skladby a půvabné kamery), ale i člověk mající jen vágní povědomí o zákonitostech vypravěčských triků, je bez obtíží schopen vydedukovat proklamovaný zvrat/překvapení do poloviny stopáže. A třebaže je pointa dobře podaná a ještě lépe vygradovaná, nemůže přece vykompenzovat plochost 9 z 10 postav (fajn, nechávám otevřená zadní vrátka pro zdůvodnění v zátoce imaginace) a logické pasti, kterých se, na každý pád, Singer dopouští. Nadhodnoceno nebo jsem idiot. ()
Bryan Singer předvedl nečekaně vyzrálou režii (teprve 30 let + druhý film) a vytvořil geniální, detailně propracovanou kriminálku s dokonalým scénářem a extrémně přesvědčivým Kevinem Spaceym. Ačkoliv dechberoucí závěrečná pointa je vskutku nevídaná a je asi to hlavní, co Usual Suspects proslavilo, film zdaleka nestojí pouze na ni, divák si ho může bez problémů užít i po opakovaném zhlédnutí... "The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist" 9/10 ()
[imdb: 8.7/10] | me: Scenár ako sa patrí, zamotaný ale logický dej a s ním aj napätie z očakávania. Jedná sa o výborný film, ktorý sa skrúca v potenciálnych možnostiach rôznych spôsobov záveru a teda hlavnej pointy. Herecky to je dokonalo zvládnuté dielo a celkovo je iba veľmi málo vecí, ktoré je možné vytknúť. Mňa tento film síce nestrhol až tak, aby som ho ovenčil piatimi hviezdičkami, ale určite to je výborný film plný neočakávaných prekvapení a správnej dávky napätia. Maďari majú iste radosť :) ()
Po celou dobu jsem nevěděl o co vlastně jde a o kom se mluví, kdo je ten tajemný japonec, nebo kdo to vlastně byl, taky český dabing byl hrozný. Rozzuzlení přišlo až ke konci. To rozhodně nebylo špatné, ale to na první shlédnutí film nezachrání, teď když už vím jak to bylo, tak by druhé shlédnutí mohlo přinést i větší počet hvězdiček. Aspoň teď vím, z jakého filmu byl konec Scary Movie. :D ()
Naprosto bezchybná kriminálka, s bravurními hereckými výkony, skvělou atmosférou a jednou nečekanou pointou. Na rozdíl od jiných filmů postavených na pointě, tento film na ní nestojí. To zjistíte při dalších zhlédnutích, kdy si můžete doslova vychutnávat každý záběr a sledovat, jak brilantně je celý příběh budován až do svého závěru. Bryan Singer se předvedl jako zručný režisér a svou pověst si ani v dalších filmech nezkazil. A oscarový výkon Kevina Spaceyho? K tomu není třeba nic dodávat, kdo viděl, ví o čem mluvím. ()
Galerie (67)
Photo © 1995 Gramercy Pictures
Zajímavosti (59)
- Ukradené smaragdy byly skutečné drahokamy, které si produkce zapůjčila. (Dr Lizal)
- Bryan Singer a Christopher McQuarrie se seznámili na střední škole, kde byli spolužáky. Christopher McQuarrie napsal film jako poctu noir filmům a snímkům klasického Hollywoodu. Název vychází z poslední věty Claudea Rainse v legendární Casablance (1942): „Sežeňte obvyklé podezřelé,“ pocta však více tkví ve filmech Humphreyho Bogarta, kde představuje soukromého detektiva pátrajícího mezi nejhoršími kriminálníky. Flashbackové scény vyprávění vychází např. z Občana Kanea (1941). (Miller)
- Ve scéně, kdy Redfoot cvrnkne cigaretu po McManusovi, měl Peter Greene trefit Stephena Baldwina do hrudníku. Místo toho však zasáhl obličej, Baldwinova reakce tak byla autentická. Bryanu Singerovi se scéna v této podobě líbila natolik, že ji ve filmu ponechal. (casyy)
Reklama