Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh chlapce a jeho strýce, který je soukromým detektivem, se odehrává v daleké budoucnosti, kdy vedle sebe žijí lidé a roboti, nikoliv však ve shodě. Mnozí roboti jsou nuceni obývat vyhrazené oblasti a je jim přisouzena úloha pouhých lidských sluhů, což samozřejmě nepřispívá ke klidu ani k harmonickému soužití. Když se chlapec setkává s robotem Timou, dostávají se spolu do mnoha komplikovaných situací, v nichž pochopí, jak důležité jsou city, které lidi odlišují od ostatních bytostí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (81)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Tohle se moc nepovedlo... Film má sice jakousi kvalitu, jenže průměr je hodnocení mnohdy horší a zavrženíhodnější než-li odpad, což tedy sice není tak docela tenhle případ, ale i tak je výsledek svou průměrností minimálně otravný. Svou zásluhu na tom předně nesou všechny dětské postavy, které se v anime dají snést například tehdy, když jsou roztomilé, mají krátkou sukýnku, roztomilý kukuč a hrozně ostrou katanu, kterou krájí na kousky různé živé i neživé stvůry a vůbec vyvádí podobné piškuntálie, jenže tady jsou jen a pouze dětské, nevhodné a otravné, což jde ruku v ruce s nehorázně debilně roztomilou animací, která jakýkoliv náznak přesahu brutálně ubíjí kamenou palicí a i díky ní je tenhle film spíš pro odrostlé dítě, než pr dospělého a je úplně jedno, jaký je nebo není závěr, tvůrci jsou se svými roztomilými roboty a vyhýbáním se čemukoliv, co by mohlo mít nějakou hlubší myšlenku mnohem blíže vyspělejší pohádce, protože opravdu dospělým anime nesahá tenhle film ani po kotníky a to nemusíme mluvit jen o námětově spřízněném Ghost in The Shell. Navíc ani jako pocta původnímu Metropolis to nefunguje a společné mají snad jen to jméno futuristické (která v tomhle případě vlastně není futuristická ani trochu) megapole. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Japonský Metropolis má niekoľko inšpiračných zdrojov, tým prvým je pôvodný Langov Metropolis, jedná sa v podstate o biblický príbeh o Babylonskej veži, ďalej odkazuje na viaceré anime, napríklad Akiru a čerpá aj z robotických poviedok Isaaca Asimova. Roboty v Metropolise taktiež nemôžu ublížiť človeku. K tomu neprehľadná politická situácia mesta a náboženské symboly. Viac by ma tento príbeh potešil v hranej forme, ono tie anime sú vlastne stále animované rovnakým štýlom a po čase to už začína byť únavné. Takže paradoxne vizuálna stránka filmu je pre mňa jeho najväčšou slabinou. ()

Reklama

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Naprosto fascinující nadčasová podívaná, na jednu stranu umě kloubící japonskou (a trochu naivní, ale to není na škodu) animaci s počítačovými triky, na druhou stranu působí velice mile starosvětsky, především díky úžasné jazzové hudbě. Občas ruší nenávaznost některých scén a ne zrovna nejlíp provedené střihy, ale v mnoha okamžicích naprsosto nezapomenutelné, a především již jinými zmiňované finále je téměř geniální.. není to úplnejch 5*, ale takovejch 4 3/4... ()

Fabienne 

všechny recenze uživatele

Shigeyuki Hayashi (tvořící pod pseudonymem Rintaro) převedl na filmové plátno legendární mangu Metropolis "Otce anime" Osamu Tezuky (Astro Boy). I když sám Tezuka údajně stejnojmnenný němý film neviděl (jediné, co ho prý ovlivnilo, byl plakát), není vůbec od věci srovnávat snímek z roku 2001 s Langovým mistrovským dílem. Tvůrci anime se jím totiž mnohdy inspirovali. Příběh se značně liší, přesto se dají nalézt zásadní styčné body - ohromné velkoměsto s několika podzemními patry, robotická dívka s tváří anděla nebo symbol biblického Babylónu. Někdy jsou dokonce použity techniky typické především pro němý film jako jsou například stíračky. Scénáře se ujal Katsuhiro Ôtomo (Akira), jemuž témata revoluce a varovné vize budoucnosti jistě dobře sedla. Animace není zrovna v dnešní době obvyklá, ale je nutno říci, že přesně kopíruje Tezukův styl, kterému se ne náhodou říká "Walt Disney Japonska". Jedna složka filmu ale na sebe upozorňuje nejvíce a to je hudba - houpavá, jazzová, jednou hravá, podruhé tajemná. Staví Metropolis ještě o stupínek výš a někdy ho až nebezpečně odosobňuje, což může být pro někoho výhodou, pro druhého (jako pro mě) spíše chybou... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Jestli mě tento novodobý Metropolis něčím zklamal, rozhodně to nebyla vizuální stránka, té nelze v zásadě nic vytknout a když si myslíte, že vás již nemá čím překvapit, přijde nějaká pošahaná, leč pěkná pasáž tvořena zjevně pod vlivem LSD. Jenže krása je povrchní a pomíjivá, proto – budiž příběh. Příběh zbytečně předimenzovaný a pro mě osobně zkraje srozumitelný hlavně díky hlavní (a jediné!) ženské postavě, jež v podstatě utekla z původního Metropolisu. Teprve v druhé půli začínají být věci jasnější, přehršel banálních příběhů méně významný a myšlenková vyspělost díla lépe patrná. Destruktivní finále, v němž se ty pestrobarevné orgie provoněné lehce filozofickým odérem slijí do jednoho miniaturního jezírka netušené hloubky, bere dech. Po zkušenostech s anime spoléhajících výhradně na svou výstřední pohlednost, případně podávajících příběh příliš „suši“ formou, byl Metropolis příjemně srozumitelným zážitkem. Nevyskakuji nadšením, počáteční chaotičnost, častá zkratkovitost a velmi zvláštně namixovaný soundtrack mi to v tom brání, přinejmenším některé výjevy bych si však rád zakonzervoval v paměti na vyprahlejší filmové časy. 75% Zajímavé komentáře: Fabienne, kitano, Madadajo, stub ()

Galerie (34)

Reklama

Reklama