Režie:
Dominic SenaKamera:
Paul CameronHudba:
Trevor RabinHrají:
Nicolas Cage, Giovanni Ribisi, Angelina Jolie, William Lee Scott, Scott Caan, James Duval, Will Patton, Delroy Lindo, Timothy Olyphant, Chi McBride (více)Obsahy(1)
Randall "Memphis" Raines žije poklidným životem kdesi na předměstí a učí děti jezdit na motokárách. Ovšem pouze do té doby, než se dozví, že se jeho mladší bratr zapletl do krádeží aut a jednu tak parádně zpackal, že mu hrozí smrt slisováním v autě. Byl přesvědčen, že s kriminální kariérou definitivně skončil, ale nastal čas, kdy se musí na chvíli vrátit ke své bývalé profesi. Dostal totiž zakázku, kterou nemůže odmítnout. Buď ukradne padesátku drahých a náležitě zabezpečených automobilů, nebo jeho bratr zemře. Aut na seznamu je hodně a času pekelně málo. Proto Memphis svolá svůj starý tým, aby rozehráli koncert, po kterém bude policii ještě dlouho zvonit v uších! (TV Nova)
(více)Recenze (620)
Toto nie je film o tom, ako Nicolas Cage, Angelina Jolie a partička ich kamošov kradnú autá, aby zachránili Cageovho filmového brata. Toto je film o čistom pôžitku z filmového obrazu, záberovania, strihu...filmovej akcie a filmovej reči ako takej. Priblblosť, alebo lepšie povedané príbehová vypitvanosť slúži ako sústavné upozorňovanie, presúvanie poroznosti na opojnú formu. Gone in 60 seconds tak presne podtrháva pointu povôdného filmu z roku 1974, ktorý režíroval filmový kaskadér H.B. Halicky a bol o.... choreograficky perfektnej 100-minútovej autonahánačke, a spája ju s potemnelou estetikou akčného filmu odkazujúcou na 90. roky. Tá dokázala dychberúco prepájať farebný chlad s akciou a Senov film je vyvrcholením tejto schopnosti. Gone in 60 seconds sa tak stáva jedným zo symbolov zvrchovaného fetišizovania filmového média. Lovin it. ()
Nicolas Cage je pre mňa v súčasnosti viac menej záruka kvality filmu. Buď je to vážny a dobrý film (Adaptation), alebo zábavná komerčná vymývačka mozgu (Skala). 60 sekúnd je ten druhý prípad. Film má skvelé tempo, množstvo dobrých hlášok, sympatických hercov a chytľavú hudbu. Cage je veľmi dobrý herec a Angelina Jolie mu skvelo sekunduje ("Sex alebo autá? Čo ťa vie viac vzrušiť?" -"Ehm ... sex v aute"). Tvorcovia dokážu navodiť skvelú pohodovú atmosféru počas celého filmu a nikdy nie je film zdĺhavý. Nie je to nič prevratné, nič čo by sa zapísalo do dejín a ani nič, čo si budete dlho pamätovať, ale ako zábava na jeden večer je to skvelé. PS: čo hovoríte na ruku cudzinca? ()
Nejblonďatější letní film roku 2000 nabízí, jak se na klasický letní blockbuster sluší, oddechovou zábavu bez velkého přemýšlení. Scénář je sice prostý jako bulharská striptérka, ale svižná videoklipová režie, chytlavý soundtrack (Moby, Apollo 440, Chemical Brothers) a sympatický Nicolas Cage drží film nad průměrem a jsou zárukou 117 minut slušné popcornové zábavy, která neurazí. Takhle nějak by možná vypadalo "Ocean´s Eleven", kdyby ho natočil Michael Bay:-) ()
Bože, bože... Tušil jsem, že nepůjde o veledílo, tak jsem si připravil i další činnosti, abych plonkový čas ve filmu nějak využil. Takže jsem stačil napsat dva emaily, otevřít si v kuchyni víno, zjistil jsem předpověď počasí na zítra, manželka mi nadiktovala nákup... a čas mi příjemně uplynul až do sladkého konce, kdy zlosynové padli, druhdy desperáti odhalili svou citlivou, spravedlivou a skutečnou, charakerní a lidskou tvář a trochu nablblí policajti zase ostrouhali mrkvičku. Napětí a dramatu bylo jako šafránu, srovnatelně asi s příběhy Křemílka a Vochomůrky, takže rozdávat hvězdičky není v podstatě za co. ()
Z prístavných častí Long Beach a industriálnych oblastí Los Angeles je možné cítiť zápach rýb, vôňu spáleného benzínu x kriminálu a počuť lodné trúby, rachot ťažkej priemyselnej techniky a uspávanku michiganského osemvalca alias bájnej Shelby GT500 "Eleanor" (v skutočnosti "len" 1967 Mustang Fastback), ktorá sa nespútane preháňa slnečným Mestom anjelov v neskonalo za vlasy pritiahnutej, takmer polhodinovej naháňačke, ktorá je menšou reminiscenciou nad a svojou absurdnosťou len zlomkom z Halickiho počinu, jeho splneným snom zo '74. Snímka je v jadre typická bruckheimerovka vyhýbajúca sa neatraktívnym zbytočnostiam a zdĺhavým pasážam, preferujúca priamu akciu a dramatizáciu pred autentickosťou, vďaka čomu väčšine bez problémov zachutí. Taktiež je na pomery iných filmov o zlodejoch áut relatívne viditeľne štylizovaná, čo tiež dotvárajú dravé tóny Trevora Rabina. Pochváliť treba selekcie vozítok, skladieb, no predovšetkým obsadenia, vrátane vedľajších postáv (najmä Delroy Lindo) a perfektného využitia prostredia južného L.A. ako kulisy. Sixty Seconds je moje detstvo & dospievanie (zároveň sa ale naň dívam priaznivo aj bez nostalgických okuliarov, čo je čistý paradox...), ku ktorému poviem len jedno – soundtrack a autá, autá a soundtrack. --- ♪♫ / ♪♫ / (x) I'm missing Jerry Springer / Johnny B / (x) (∞2005-2014) (25.2.2017) (4.5.2017) (11.6.2020) (2.8.2020) (5.9.2021) (21.12.2021) (23.12.2021) (21.5.2022) ()
Galerie (56)
Photo © 2000 Touchstone Pictures
Zajímavosti (53)
- V čase 1:23 v dabované verzi prohlásí Castlebeck (Delroy Lindo) že "jedinej Shelby z šestasedmdesátýho roku se nachází..." avšak Shelby GT 500 (Eleanor) je z roku 1967. (A7X92)
- Když chce Mephis (Nicolas Cage) po uražení zrcátka znovu nastartovat Eleanor, motor naskočí dříve, než otočí klíčkem. (Ahurmen)
- V scéne, keď Memphis (Nicolas Cage) príde za Ottom (Robert Duvall) do jeho autodielne, hrá v rádiu pieseň "Folsom Prison Blues" od Johnnyho Casha. Tá hovorí o mužovi, ktorý spáchal zločin a teraz sedí vo väzení a sníva o tom, aké by bolo dostať sa z neho. Zaujímavá paralela, nakoľko Memphis a jeho priatelia sa vzdali života, ktorý by ich doviedol do väzenia, a teraz sa k nemu vracajú. (ČSFD)
Reklama