Režie:
Jegor AbramenkoKamera:
Maxim ŽukovHudba:
Oleg KarpačevHrají:
Oksana Akiňšina, Pjotr Fjodorov, Fjodor Bondarčuk, Anton Vasiljev, Anna Nazarova, Vasiliy Zotov, Natalja ŠvecObsahy(1)
Vzhledem ke svým kontroverzním metodám je mladá lékařka Tatiana Yurievna (Oksana Akinshina) na propasti ztráty lékařské licence. Její kariéra však možná neskončila. Poté, co je Tatiana přijata armádou, je přivedena do zabezpečeného vědeckého výzkumného zařízení, aby vyhodnotila velmi zvláštní případ, případ Konstantina Sergejeviče (Pyotr Fjodorov), kosmonauta, který přežil záhadnou vesmírnou nehodu a vrátil se na Zemi jedinečně pozměněn: uvnitř něj žije něco, co se ukazuje až pozdě v noci. Armáda však má zlověstné plány. Tatiana chce zabránit tomu, aby vojáci zabili Konstantina. A stvoření samo o sobě prospívá ničení. (C0r0ner)
(více)Videa (1)
Recenze (145)
Sice jsem na to hleděl tři dny, ale to neznamená, že to nebylo lepší a sympatičtější než většina novodobých sci-fi ze západních proveniencí. Prospěšná byla hlavně dějová suchost a očištěnost od zbytečných vedlejších dějových linek, motivů a nejrůznějších podtextů, samozřejmě i vizuálních efektů...jednoduše se týpek nevrátí z vesmíru sám, problém je na světě a je to, proč tam motat věci navíc. Navíc atmosféru sovětských osmdesátek pomocí lokací (a především setrváváním v nich, tzn. žádné neustálé přestřihávání třeba na základny v Riu a Johannesburgu) a různých pečlivě zabíraných dobových rekvizit to podle mě navozovalo funkčněji než nedotknutelný a přesto lehce papundeklový Černobyl. Agresivně rytmizovaná hudba plná ostrých zvuků mi taky nezněla úplně genericky, Akinšina hrála příjemně uměřeně a na plátně rozhodně nepřekážela, a že jedna z hlavních postav je TEN ruský blokbástrmástr Bondarčuk jsem s údivem zjistil až po filmu, s tím nalepeným šedým hárem bych ho vůbec nepoznal. Takže jo, v rámci toho, co se od takového filmu dá čekat, to bylo docela pozitivní překvapení. ()
Očekával jsem, že mě Sputnik sedne víc. Rozjíždí se slibně, ale poté se posunuje místy pro mě nechtěným směrem. Zkrátka přál jsem si nějakou tu variaci Vetřelce se vším co k tomu patří, místo toho jsem dostal spíše drama plné dilemat. Nejvíce se mě líbil hlavní záporák, ten by si zasloužil podstatně více prostoru a i nějakou tu západní produkci. Ksicht na to rozhodně má. 50% ()
První půlka sci-fi lahoda a atmosféra při poznávání (skvěle CGI) vetřelce je famózní. Jenže pak se do toho začnou motat city a rodina a v neposlední řadě i neschopnost scenáristy přijít s něčím novým a tak jediné co vás bude bavit je když se objeví vetřelec. Úplný závěr mi přišel mimo mísu. Ještě bych vyzdvihl zajímavou hudbu. Výš jak 6/10 nepůjdu. ()
Skoro až dokonale "americký" look a absence ruské mentality jakožto i vlezlého patosu mě dost překvapila a úvodní minuty slibují skvělý vetřelecký zážitek. Jenže se film po čase začne hrozně táhnout, scénář je slabý, ničím neobjevný a stačil by leda tak na průměrnou epizodu Akt X, nikoli na skoro dvouhodinový celovečerák. Hororové to není, chytré také ne a ani krvavých naháňaček jsem se skoro nedočkal. Postupně mě to bohužel udolávalo a poslední půlhodinku jsem už vyloženě prozíval. ()
' Jsme na tomto světě přeborníci v tom "bát se " ' Prostě si takhle přiletíte z výletu na oběžnou dráhu, něco se stalo, máte amnézii, jenom copilot je mrtvej za nejasných podmínek.. Co by se asi mohlo stát, žejo.. Celkem povedený snímek, myslim, že krom jiného celkem pěkně vykresluje ruský režim, nebo spíš myšlenkové pochody v neobvyklých situacích ()
Galerie (92)
Photo © Hype Film
Zajímavosti (1)
- Konstantin Sergejevič Vešnjakov (Pjotr Fjodorov) sleduje v pokoji na videu sovětský film z roku 1981 Cerez ternii k zvjozdam. (efenberger)
Reklama