Režie:
Ridley ScottScénář:
Dan O'BannonKamera:
Derek VanlintHudba:
Jerry GoldsmithHrají:
Sigourney Weaver, Tom Skerritt, Veronica Cartwright, Harry Dean Stanton, John Hurt, Ian Holm, Yaphet Kotto, Bolaji Badejo, Helen HortonVOD (5)
Obsahy(3)
Vesmírná loď Nostromo míří zpět na Zemi, astronauti spí. Náhle dojde k jejich automatickému probuzení – nikdo neví, co se děje, protože jsou ještě velmi daleko od cíle cesty. Prostřednictvím centrálního počítače zjistí, že přijímače zachytily signál SOS z blízké planety. Posádka je povinna věc vyšetřit. Vyslaný modul má s přistáním velké problémy. Přesto někteří na průzkum. V jeskynním komplexu objeví podivný organizmus, který vypadá jako kolonie vajíček. Počítač mateřské lodi mezitím dešifruje zprávu jako varování, ne jako volání o pomoc. Všichni jsou okamžitě odvoláni. Jenže jedno z vajíček se otevře a jakási hmota ve tvaru chobotnice se během setiny sekundy přisaje na přilbu jednoho z astronautů, přesněji řečeno na jeho obličej. Přes odpor Ripleyové, že je proti bezpečnostním předpisům brát na palubu cokoli neznámého, otevře Ash dveře a všechny vpustí. Po nějaké době je nalezen cizí organismus na podlaze, sám odpadl. Vypadá to, že se postižený těší dobrému zdraví. Při společném jídle však stolující zažijí hrůzné představení. Před jejich očima vyleze z astronautova břicha nějaký tvor, a než stačí kdokoli cokoli podniknout, bleskovou rychlostí zmizí v obrovských prostorách lodi. Začíná noční můra – monstrum postupně likviduje posádku a zdá se, že je nezničitelné… (TV Prima)
(více)Videa (3)
Recenze (1 817)
Nevím, jak je to možný, ale za celý život jsem viděl akorát čtvrtýho Vetřelce. Proč, to opravdu nechápu, ale chtěl jsem to co nejrychleji napravit. Vždyť první tři díly režírovali režiséři, kteří doteď mají ve filmu v Americe hlavní slovo. Ridley Scott se ale s počátkem tohodle kultu popral fakt parádně. Nejenom, že jsem měl strach z temnoty, měl jsem taky strach ze samotnýho vetřelce, kterýho si Giger namodeloval opravdu moc hezky. On celkově má v hlavě docela zvláštní věci. Vymodelovat Vetřelce zrovna takhle by nedokázal každý, ale jemu to nedělá žádný problém. Taky díky tomu jsem z filmu byl tak vyjukanej. Vždyť já tam ty vetřelčí chapadla viděl snad v každý scéně. Sigourney si jde, kamera nahlíží na její ksicht a za zádama už vetřelec vykukuje, chapadlo se pohybuje a nejhorší je...že divák čeká a čeká a Sigourney nic neví. Já vlastně ani nevím, kde jsem se s touhle věcí ve filmu vůbec setkal. To je takovej napínák, že mít pásek u kalhot, tak okamžitě rupne a odstřelí na orbitě nějakej asteroid. ()
Vetřelec je kult, který je třeba respektovat. Jím se inspirovala veliká spousta pozdějších filmů a jen jen moje chyba, že jsem ho pořádně neviděl někdy mnohem dříve. Ridley Scott zkrátka dokázal natočit vynikající napínavý film a v tý době to musela bejt obrovská pecka. I v dnešní době je vidět, že interiér lodi byl nádherně vymodelován a pro spoustu filmových fandů je film stále skvěle koukatelný. A Sigourney Weaver je zkrátka kapitola sama pro sebe...80%...[25.2.2015_Kino Brandýs nad Labem] ()
Je to dokonalý organismus. Jeho dokonalosti se může vyrovnat jenom jeho zrůdnost...... Votrelec ma vždy zaujímal, keď som bol menší. Zhruba do 8 rokov sa mi ho vidieť nedarilo, stále ma od telky všetci odháňali - nie je to film pre Teba! Nebudeš spať týžden! ale tieto reči ma len viac a viac na film lákali a tak som si to raz nahral na videokazetu a na druhy den pozeral a pozeral som to potom ešte vela dní, možno s Predatorom, Jurským parkom a Votrelcami to bol moj najsledovanejší film mojho detstva. Nadchol ma. Malo to príjemnú mrazivú atmosféru (ale nejako extra ma to nevystrašilo, skor ma Votrelec fascinoval), dobre spravené monštrum (velku rolu na jeho desivosti vďačíme aj za fakt, že jeho autor mu naschval nedal oči, lebo by už nemusel vypadať tak desivo) a veľmi pôsobivé prostredie vesmírnej lode. Rozmýšlam, že či mám radšej jednotku alebo dvojku. Jednotka bola niečo nové, prekvapivé a naozaj hororové. Pričom dvojka bola stále hororová, ale podstatne akčnejšia. Asi ich mám rád narovnako a nikdy na Votrelca nezabudnem. Je to moje oblúbené vesmírne monštrum. ()
║Rozpočet $11miliónov║Tržby USA $80,931,801║Tržby Celosvetovo $203,630,630▐ Tržby za predaj Blu-ray edície Alien Anthology v USA $25,228,230 //počet predaných kusov 571,927║ Sci-fi film, ktorý tento žáner povýšilo do úplne iných sfér, bravúrne dielo a počiatok famóznej série!!! /100%/ ()
Vetřelec je jeden z těch mnoha filmů, od kterejch jsem čekal hodně a dostal jsem málo. Neřikám, že to byl špatnej film, ale čekal jsem nějakou hustou atmosféru a zajímavej příběh a místo toho je tam akorát mimozemšťan, kterej to má zachránit tim, že vypadá hnusně a tečou z něho sračky a sliz. Já spíš upřednostňuju horory, který mě dokážou nějak přitáhnout atmosférou. Tohle zkrátka jako horor u mě moc nebodovalo. Dost mě překvapuje hodnocení 90%. Kdybych měl vybrat nějaký horory, který sázej na hnusně vypadajícího mimozemšťana, tak podle mě je třeba lepší (i když jen o trochu) Věc a oba 2 filmy pak jasně poráží Predátor. Pro mě je celkově Vetřelec spíš zklamání... ()
Galerie (290)
Zajímavosti (262)
- Tuny písku, omítky, laminátu, kamenů a štěrku bylo použito na vytvoření povrchu planetoidu, na kterém mimo jiné pracovalo celkem 200 lidí. (PaTeXx)
- Režisér Jan Svěrák komentoval vliv, který měl snímek na jeho slavný studentský film Ropáci (1988): "Při natáčení jsem byl pod vlivem prvního Vetřelce, ve kterém jsou vysloveně použity principy, kterými ve filmu chcete vzbudit napětí... a strach. To je princip 'neukazovat'. Neukazovat to, čeho se máte bát. Máte to tušit, máte vidět stín, stopy, sliz. A máte vědět, že je někde blízko. Uvidíte ho až v závěru, v tom světle a obnažení fantazie dává divákovi mnohem větší rozměry hrůzy, než když je vidět. Tímhle principem my jsme pak zacházeli i s ropáky. Byli vidět jen zezadu, roztřesenou kamerou, nebo se jen mihli... Jednu scénu z Vetřelce jsme zopakovali v Ropácích - když spouštějí kameramana do dolu, kde je plno dýmu. My ho slyšíme přes vysílačku a vidíme jeho záznam z kamery, na kterém ovšem nevidíme skoro nic, protože je tam kouř. Podobně byla natočena ve Vetřelci jedna z úvodních scén - průzkum neznámé planety: nevidíme skoro nic a bojíme se o to víc." (NIRO)
- Yaphet Kotto (Parker) mezi přestávkami údajně vyvolával rvačky s Bolajim Badejem, aby si k Vetřelci vytvořil větší nenávist. (PaTeXx)
Reklama