Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Záchranář Frank Pierce je po pěti letech nočních služeb psychicky na dně. Práce v sanitce z něj udělala alkoholika, jenž trpí depresemi a halucinacemi. V ulicích města vídává duchy pacientů, které se mu nepodařilo zachránit. Nešťastné bytosti bloumají po Manhattanu s výrazem nevýslovného utrpení a Frank čte v jejich očích výčitky. Naději do jeho světa vnese tajemná dívka Mary, dcera muže, kterého se Frankovi podařilo tak tak zachránit. Dvojici možná čeká vykoupení, ale zcela jistě budou muset napřed projít peklem. Mezi newyorskými narkomany se totiž začala šířit nová droga, jejíž požití má až příliš často smrtelné následky. A Frankovi právě začíná další noční šichta… Téměř mysteriózní drama režiséra Martina Scorseseho vzniklo podle autobiografické knihy Joea Connellyho, jenž několik let pracoval u newyorské záchranky. Tragické příběhy pacientů se tu prolínají s černohumornou otrlostí záchranářů i absurditou amerického zdravotnického systému. Scorsese se před Počítání mrtvých (1999) po letech vrátil ke spolupráci se scenáristou Paulem Schraderem, který se podílel na režisérových nejlepších filmech Taxikář (1976) a Zuřící býk (1980). (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (303)

Spooner 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch slabších filmů Martina Scorseseho. I když to v jeho případě neznamená, že by šlo o špatný film. Atmosféra nočních ulic plných feťáků, opilců a umírajících lidí je fakt výborná a Cageova deprese dokonalá. Herecky je to celý zvládnutý na jedničku. Jenom tomu chybí nějakej zásadnější příběh, který by to celé držel pohromadě. Takhle se jenom jezdí od jedné šichtě k druhé a po čase se to začíná celé až moc opakovat. Což je škoda, protože potenciál to mělo. I tak to ale žádnej průser není a Scorseseho režie je opět na jedničku. 70% ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Drama/Thriller? Tak asi pro čechy a slováky, ale pro rákosku božská černá komedie. Jako dlouho jsem se od srdce takhle u filmu nezasmála. Jeden saniťák lepší než druhej - Cage vidí všude ducha, chlastá behěm služby a chce přijít o místo, jenže oni ho ne a ne vyhodit, Rhames vidí za vším Ježíše a u toho při řízení chlastá, kouří doutníky a mrdá dispečerku, Sizemore tříská do lidí pálkama, pěstma a nebo alespoň demoluje svou sanitku. Goodman tam byl asi nenormálnější ten max nechtěl zachraňovat lidi, když bydleli vysoko a nejezdil výtah. Nemocnice byla ve větším chaosu než ta v Pearl Harboru a všichni od doktora až po ochranku brali lidi jako další flák masa. Jak já bych u nich chtěla pracovat. Kde jinde člověk může chodit do práce zdrogovanej, vožralej, pozdě, rozbíjet huby a služební auta, posílat všechny do prdele a smát se tomu když někoho nezachrání? Luxus. Jo a drogovej dealer byl super - Koukat, napíchnutej na zábradlí ve 12tém patře, na ohňostroj, vysmátej jak Budha, to se jen tak nevidí :-D ()

Reklama

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Dotyk smrti či Počítání mrtvých nebo Smrtící chapadla? Aby nebyl Frank na dně, když tolik let (pět) po nocích pomáhá druhým, a aby to vydržel, tak se povzbuzoval alkoholem, až ho takový životní styl poslal k depce, s níž není snadné se dostt zase trochu do figury. Navíc si přitom vyčítá, že neudělal dost pro záchranu těch, co jiným v hlavě neleží a valí dál a nekladou si znepokojivé otázky, takže jsou imunní pro setkávání se smrtí a dál mohou pracovat, zatímco Frank potřebuje nasytit krásou života a lidským teplem, které mu může poskytnout jen pro něho vhodná žena a změna práce, která ho vytáhne z jeho chmurného života. ()

Silas 

všechny recenze uživatele

...ovšem nejen podobné tolikrát omílanému Taxikáři, nýbrž i stejně komornímu Po zavírací době. Urputná snaha dosáhnout něčeho, co se divákům jeví jako bezproblémově jednoduché, ale pro naše hrdiny je to nepřekonatelné. Paul Hacket se chce v noci "pouze" dostat domů, saniťák Frank touží dostat i jiný případ než pacientovu zástavu srdce, odskočit si na kafe či dát šéfovi výpověď. Nemožné. V obou snímcích hraje výraznou roli atmosféra "špinavých ulic", oba se odehrávají v noci a v nepřetržitém pohybu (Frank jezdí v sanitce, Paul stále někam utíká); pojí je i stejný tragikomický humor. Marty si s kameramanem Richardsonem v Počítání mrtvých více pohráli s obrazem - výrazné a přeexponované barvy, klasické svícení kolmo na hlavy... Zběsilý střih Thelmy jen umocňuje soucítění s bezradným Frankem. Za zmínku stojí hudba, jejíž texty parádně souzní s obrazem, případně na dané situace "odpovídají". Nenápadný, přesto další z výborných filmů Martina Scorseseho. ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Nechápu, kdy se to zlomilo, ale většina Scorseseho posledních filmů na mě nechává nechutně špatný dojem. Ať je to Letec, Skrytá identita nebo počítání mrtvých, jsou to pro mě velmi slabé snímky, v kterých si Scorsese užívá své slávy a svého jména, ale nic víc nepředvádí. Nicholas Cage je můj oblíbený herec, ale zde nemá co hrát kromě neustále pijícího doktora, který všude vidí jednu oběť. Opravdu smutné vidět kam spadl tak skvělý režisér a jak sebou tahá některé herce, kteří ho nedokážou odmítnout a pak hrají v podobně nudných a praštěných filmech. Velmi nudný film, který neustále řeší mrtvoly a paranoiu. ()

Galerie (96)

Zajímavosti (16)

  • Martin Scorsese prezradil, že jedna tretina filmu sa natáčala v ambulanciách a skoro stále v noci. (Flipper)
  • Priemerná dĺžka záberu filmu (ASL - Average Shot Length) je 5,1 sekundy. (Flipper)
  • Dôvod, prečo chcel Martin Scorsese aby Paul Schrader napísal scénar, bola jeho predstava, že iba Schrader vie najlepšie napísať scenár o nočnom New Yorku. (Flipper)

Související novinky

Zemřel herec Tom Sizemore

Zemřel herec Tom Sizemore

04.03.2023

Z kalifornského Los Angeles přichází smutné zprávy, ve věku jednašedesáti let totiž odešel americký herec Tom Sizemore. Zprávu o skonu médiím potvrdil hercův zástupce Charles Lago. Sizemore byl v… (více)

Reklama

Reklama