Reklama

Reklama

Adaptace prvního románu autora knižních bestsellerů Johna Grishama, jejíž režií byl pověřen Joel Schumacher. Afroameričan Carl Lee zastřelí v soudní budově dva muže, uvězněné za znásilnění a těžké poranění jeho desetileté dcerky. Sám nakonec stane před bělošskou porotou, která má rozhodnout o jeho vině. Vybere si jako obhájce začínajícího bílého advokáta, který po jistém váhání přijme pomoc emancipované studentky práv. Z případu se stane politická záležitost, která aktivizuje i členy Ku-klux-klanu. V poklidném městečku zavládne napětí a bílí rasisté začínají řádit. Jake a jeho blízcí se ocitají v nebezpečí. Výsledek procesu je ovšem po obhájcově emotivní závěrečné řeči jasný. Osvobozující výrok poroty však vzbuzuje pochybnosti o tom, zda jedinec opravdu může brát právo do svých rukou... (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (473)

Davies182 

všechny recenze uživatele

Vůbec nechápu, proč to muselo být tak zbytečně dlouhé - ke slavnému závěrečnému McConaugheyho monologu jsem se sice vyloženě nepronudil, ale žádnou extra šťávu ty předchozí dvě a půl hodiny taky zrovna neměly... Finální scéna nicméně stojí za to, a z Matthewa udělala ze dne na den hvězdu zaslouženě. [Amazon Prime] ()

castor 

všechny recenze uživatele

Předsudky americký jih opouštějí velmi pozvolna. Dvojice opilých bělochů si povyrazí s desetiletou černošskou dívkou, brutálně jí znásilní a zmlátí. Skoro udušená oprátkou přežije a zoufalý pohled jejího otce je jednoznačný. Ani výživná koncentrace hereckých hvězd nicméně nepomohla k tomu, aby to Joel Schumacher tentokráte dotáhnul do nějakých zásadních výšin. Člověk namlsaný jeho 8 mm, Telefonní budkou nebo Volným pádem a znechucený Batmanem a Robinem i Českou spojkou nemůže přistoupit na tuhle hru, kde jsou emoce až příliš řízené. Těch útoků na jednotlivé spolupracovníky hlavního hrdiny bylo už vážně přehršel, stačilo vlít skutečnou váhu třeba do úmrtí manžela hrdinovy asistentky nebo do požáru hrdinova domu. Pak by měly takové scény tak silný dopad jako třeba úvodní znásilnění a pozdější setkání se zlomeným otcem. Schumacher třeba právě úvodní paralelní montáží ukázal, že si diváka dokáže získat, proto mi nejde na mysl, proč musel vše ukončit nevěrohodnou závěrečnou řečí v soudní síni, která mě naopak nechala naprosto chladným. Cokoliv na tomhle dramatu zapáchající americkou vlajkou, je totiž špatně.. Neříkám, že jde o špatný snímek, to vůbec ne, ale ze silného syrového dramatu se občas zbytečně stává hollywoodská medovina!! ()

Reklama

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Devadesátky byly zlatým věkem kinematografie. Téma rasismu se v amerických filmech objevuje hojně a v té době se mi zdá, že šlo spíše o dozvuky osmdesátých let a Vietnamu.  O tom se říkalo, že do džunglí na druhé straně světa byli odvedeni primárně černí kluci z amerických ulic se kterými si nikdo moc nevěděl rady... V devadesátkách co vím se už říkalo, že v Americe je nejlepší být svobodná matka se třemi dětmi ideálně Afroameričanka nebo Latinoameričanka, protože se sociální podporou pro takovou sestavu okolností se už dá slušně vyjít aniž by člověk musel chodit do práce. V té době začínal rasizmus naruby a i když určitě někde ještě zhusta přetrvával, pořád to bylo o level jinde než v šedesátkách nebo dokonce v třicátých a čtyřicátých letech. To ovšem nikdo netušil jak se to otočí v dnešních časech... Jak se bude v ulicích amerických měst klekat, jak se budou bourat sochy mořeplavců... Pokud mohl být hrdina filmu plně osvobozen, pak americký právní systém nechápu. Samozřejmě jsem mu tu plynovou komoru nepřál, ale že vraždil byl fakt. Samozřejmě člověk chápe jeho pohnutky obzvláště pokud je tátou. Ale jak by svět vypadal kdyby se spravedlnost brala do vlastních rukou? Jeho čin bych chápal třeba po mírném rozsudku těch dvou, ale ne ve chvilce kdy jdou k soudu. Film byl doslova prošpikován hereckými hvězdami, taková koncentrace se tedy hned tak nevidí. Závěr byl samozřejmě protirasistický a svým způsobem si píchnul i do chování Afroameričanů. Na mně to bylo až moc sluníčkové.. Celý soudní proces byl super, všichni hráli skvěle soudce nevyjímaje, ale pak došlo na závěrečnou řeč a bylo vymalováno. Scénka se špatným poldou ta tam snad ani být nemusela... Dávám tedy za 3 krevety a neskrývám zklamání. Mám rád hezké konce, ale nesmí se moc tlačit na pilu... Tady ke konci dost kvílela... * * * ()

Ratemus 

všechny recenze uživatele

No bych neřekl že toto bude od Schumachera....PŘEDSTAVTE SI, ŽE JE BÍLÁ, to mě prostě odrovnalo, perfektní film o jižanské nenávisti k černochům, výborně ztvárněné postavy v hvězdném obsazení at už McCounaughey, Bullock, Jackson a Spacey. Tohle prostě nemohlo dopadnout špatně, jasně, pár klišé tam je, ale prostě ten film má co říct, moc pěkné. Jinak i přes to, jak tam byli všichni zpocení jak svině, tak na Ashley Judd se koukalo moc pěkně. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

McConaughey uměl i zamlada, jen se mu nechtělo. Schumacher ve formě, plejáda hvězd (Jack Bauer jako hlava místní pobočky Ku Klux Klanu!), která drží dvě a půl hodiny diváka našponovaného až k nečekaně klasickému konci. Grisham přišel se skvělou myšlenkou točící se okolo rasové nesnášenlivosti, Goldsman skvěle přetlumočil pro stříbrné plátno. Právnická klasika, které čas neubírá ba naopak přidává. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (29)

Související novinky

Zemřel herec M. Emmet Walsh

Zemřel herec M. Emmet Walsh

21.03.2024

Ve věku osmaosmdesáti let zemřel v americkém Vermontu herecký veterán M. Emmet Walsh. Výrazný představitel zejména vedlejších rolí ve filmech jako Blade Runner, Zbytečná krutost a Potíže s Arizonou… (více)

Matthew McConaughey se vrací k velké roli

Matthew McConaughey se vrací k velké roli

19.03.2021

Další důkaz, že dnes už je ve světě filmů a seriálů možné všechno, je oznámení streamovací služby HBO Max, že se krimi drama Čas zabíjet od režiséra Joela Schumachera z roku 1996 dočká seriálového… (více)

Reklama

Reklama