Scénář:
Tomasz KlimalaKamera:
Bartek CierlicaHrají:
Anna Maria Sieklucka, Michele Morrone, Bronisław Wrocławski, Otar Saralidze, Magdalena Lamparska, Natasza Urbańska, Grażyna Szapołowska (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Zfilmování populární stejnojmenné knihy autora Blanky Lipinské ukazuje Lauru Biel (Anna Maria Sieklucka), úspěšnou hotelovou manažerku, jejíž manžel ale sedí do noci u počítače a jí nezbývá než si vybrat shodného robertka. Na dovolené na Sicílii ji ale zahlédne mladý gangster Massimo Torricelli (Michele Morrone), kterému nedávno zastřelili otce (dost krvavě a před očima). Massimo se do Laury zamiluje, unese ji a sdělí ji, že ji bude 365 dní držet v luxusní vile, dokud se do něho nezamiluje. Tento produkt byl uveden jako první polský erotický film a obsahuje ostře řezané mužské tváře a těla, krásné ženy, bohaté stoly, úchvatnou sicilskou krajinu a moře, luxusní vily a jachty tak, aby byl divák spokojen. (Peabody)
(více)Videa (2)
Recenze (230)
Pořád se tam jenom prcoce. Příběh o ženské se stockholmským syndromem sice na první dobrou zní zajímavě, ale to by nesměl bejt tak kokotsky natočen. Vyvinul někdo, kdo se na tomhle velehovně podílel, alespoň minimální snahu napsat dialog, který by obsahoval více než tři slova? I strkání si voskovek hluboko do nosu zní jako větší zábava ve srovnání s touto bohapustou sračkou. ()
V tomto případě termín „szukam gangstera“ nabývá úplně nových rozměrů. Padesát odstínů šedi pohádka pro zoufalé manželky, které každodenně na gauči sní o tom, že u nich jednou zabouchá na dveře princ na třiceticentimetrovém penisu a udělá jim to tak, jak jejich Franta nedokáže ani po pěti modrých pilulkách. Co dodat? Plytké, nepřirozené, realitě vzdálené světelné roky. Pánové se pobaví, dámy zvlhnou a já se zvlhle bavím. ()
Tohle si komentář ani nezaslouží, ale budiž... Po mnoho let vznikalo spoustu adaptací, které se opíraly o silné předlohy. Přeci je, když už někdo napíše knihu, postavy jsou promyšlené a od základu vybudované, takže napsat scénář je už brnkačka, ne? No a pak je tu film 365 dní, který ukazují, že i podle předlohy lze natočit totální koňské lejno. Nevím, zda je tady vina přímo na straně knihy, ale nehodlám to v tomto případě zjišťovat. Co ale vím, že sledujeme dvě naprosto nerelisticky napsané postavy, kterým by divák měl z nějakého záhadného důvodu asi fandit, aby si k sobě našly cestu. Přestože scénář sám naznačuje nějaké možnosti, jak by toto hledání si cesty mohlo proběhnout, nestane se tak. Místo toho se Laura vrhá do náruče svému únosci asi v polovině stopáže po událostech, kde si nejste jisti, zda k Massimovi opravdu začíná něco cítit, nebo se cítí jen provinile. Nadcházející sexuální scény, přestože jsou žhavé a dobře natočené, mohou v nejednom divákovi vyvolat pocit, že tohle není úplně v pořádku. Nechápání celého jejich vztahu vychází do velké míry i z dialogů, které jsou nepřirozené, plytké a působící jako z nějaké fan fikce. Massimo je prostě mafinán, má okolo sebe rodinu, vlastní kluby, na všechno má lidi, atd. Všechny jeho věty a chvástání se působí prostě tak genericky, že by takhle nekreativní snad nebyla ani AI. Přidejte k tomu náhodné hudební předěly, které jsou místy přerušeny jen na pronesení dvou vět, a občasný text písní naprosto nesouvisející s dějem na obrazovce a voila, máte bizarní výtvor, oproti kterému Padesát odstínů šedi působi sakra dobře. ()
Já mám rozporuplné pocity - příběh je brak až běda. Herci - no jak kdo. Mám trochu problém s postavou Laury, která se tváří na počátku jako nedobytná a najednou obrat o 180 stupňů. Dobře hodnotím hudební složku, hudba je chytlavá a docela pasuje do dynamik jednotlivých scén. A teď k tomu příběhu - autorka má podle mého zvrácené myšlenky - hlavní hrdina je alfa samec až běda - je z toho vidět, že původně byl příběh vytvořen na Wattpadu - tam to musela být topovka. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (7)
- Herec Michele Morrone poprel tvrdenia, že mal skutočný sex s hlavnou postavou vo filme, ktorú stvárnila Anna-Maria Sieklucka, pre vysoko explicitné sexuálne scény. Povedal: „Zdá sa to skutočné, pretože sme dobrí herci. Vieme, ako to predstierať.“ (MikaelSVK)
- Blanka Lipińska, autorka knihy, z ktorej vychádza tento film, si zahrala malú cameo rolu, a to na svadbe, kde Laura (Anna Maria Sieklucka) predstavila Massima (Michele Morrone) svojim rodičom. (MikaelSVK)
- Tvorcovia filmu poznamenali, že film je akoby dospelým moderným pretváraním klasickej rozprávky "Kráska a zviera". (MikaelSVK)
V době, kdy se to objevilo na Netflixu a hodně se o tom všude psalo, mě to nějak nezaujalo, ale s odstupem jsem dostal chuť to vidět, protože mi přišlo, že by to mohlo být správné guilty pleasure, což se taky přesně potvrdilo. Ten film mě dostal v podstatě od začátku do konce, a vyjma několika ojedinělých momentů, kdy se tam vetře jistá trapnost, jsem z toho jinak byl v podstatě bezvýhradně nadšený. Ten námět s únosem a roční lhůtou k zamilování je za mě naprosto výborný, má to skvělou kameru a soundtrack, odehrává se to na krásných lokacích, má to super obsazení (tím myslím především Michela Morroneho - Anna Maria Sieklucka není úplně můj typ, na můj vkus má příliš malá prsa a ani v obličeji z ní nejsem nějak nekriticky nadšený, byť po té proměně na blond už vypadá více než dobře) a nejzábavnější je na tom to postupné sbližování Laury a Massima a ty její různé provokace na začátku, kdy s ním sice na oko zatím nic mít nechce, ale nebrání jí to jít se před ním sprchovat apod., takže každý normální člověk si o tom jejím "odporu" myslí své. Vlastně mi přijde vtipné, že tu Lauřinu situaci nejde ani při nejlepší vůli vnímat jako nějaké příkoří, protože všechno co se jí děje, vypadá jako splněný sen (na tom je ostatně podle mě úspěch těchhle filmů postavený, že se divačky dokáží identifikovat s hlavní hrdinkou - v tomto smyslu jsem asi žena, když se mi tenhle typ filmů točených primárně pro ženské publikum tolik líbí, haha). Přítele hňupa se elegantně a bezpracně zbavila a místo něj jí do života razantně vstoupil pohledný mafián s neomezenými finančními zdroji a typicky italskou náruživostí - no která normální ženská by stejnou "výměnu" neuvítala taky? V tomto ohledu jsou ty scény, kdy spolu pár vyrazí na nákupy do luxusních obchodů a Laura si může kupovat co chce, skoro až komické, protože to už se ten film ani nesnaží předstírat, že je Laura v nějaké omezující situaci. Ostatně ona sama Massima popisuje těmito slovy: "Je to extra třída. Představ si alfa samce, který vždycky ví, co chce. Je tvým pečovatelem a ochráncem. Když jsi s ním, cítíš se jak malá holčička. Splní všechny tvoje sexuální fantazie. Navíc má metr devadesát, nemá ani gram tuku a vytesal ho sám Bůh - a ptáka mu vytesal Ďábel." Trochu škoda mi přijde, že tam není víc propracovaný motiv zdravotních problémů Laury se srdcem, je to tam zmíněno jen okrajově a více nevyužito, a potom mi taky přišlo, že na to, na jak vysoké "pozici" je Massimo, má nějak podezřele moc volného času, který může trávit v posteli s Laurou (btw. sexuální scény mi zde vůbec nepřišly trapné, jak jsem se obával, naopak jsou podle mě natočené hodně dobře - samozřejmě s ohledem na to, že na Netflixu člověk nikdy víc než prsa neuvidí) - u chlápka v jeho postavení bych čekal, že bude práci věnovat větší nasazení. No a potom samozřejmě lze diskutovat o tom, jak moc vadí, že to je vlastně vykrádačka Fifty Shades of Grey (což je zase vykrádačka Twilightu, který se taky nevynořil ve vzduchoprázdnu) - osobně mi to je ukradený, protože mě ten film prostě vzal na 2 hodiny do jinýho hezčího světa, kde mi bylo strašně dobře, a přesně tohle po filmech chci - naposledy mě podobným způsobem nadchnul snímek After: Polibek - a mrzí mě, že tuto moji potřebu - sám o sobě občas rád mluvím o posledním skutečném romantikovi - musí saturovat podobné komerční sračky, protože v arthouse táboře na druhém břehu bych se prostě na stejný zážitek načekal sto let, bohužel. A hodně sympatizuji s lidmi, kteří měli odvahu si zde tento film dát do oblíbených, a jít tak proti proudu stáda, které mělo potřebu ten film zhejtovat, když to museli vědět předem, že se jim nebude líbit. Och, jak by na světě bylo lépe, kdyby každý koukal jenom na filmy, které odpovídají jeho vkusu, a nikdo jiný by se do toho nesral! () (méně) (více)