Reklama

Reklama

Starci na chmelu

  • angličtina Green Gold
TV spot
Československo, 1964, 88 min

Obsahy(1)

Do hezké studentky Hanky se na chmelové brigádě zamiluje její zásadový spolužák Filip. Dívka se přestěhuje do mladíkova útočiště v podkroví, jejich čistá láska však naráží na závist jejího zhrzeného nápadníka a na nepochopení dospělých, kteří nedokázali zůstat mladí. Rychmanův muzikál o první lásce a o prvním „hříchu" dodnes zaujme mladistvým idealismem, ale také generační revoltou vůči pokrytecké morálce duševních starců všeho druhu i věku. (AČFK)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (337)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Pokiaľ by bol celý dej odspievaný a odtancovaný, možno by som dal aj 5 hviezd. Lenže vždy, keď postavy nemajú potrebu vyjadrovať svoje pocity týmito umeleckými činnosťami, začne dialógové peklo. Konflikt je z dnešného pohľadu absolútne nezmyselný a netrúfam si odhadnúť, ako pôsobil na uvoľnenú mládež 60. rokov. Hlavný hrdina, Filip, je blbec na pohľadanie a z jeho chovania sa bohužiaľ odvíja aj môj pocit z inak solídne technicky zvládnutého filmu. Našťastie to nie je tak dlhé a na nevydržanie ako Kdyby tisíc klarinetú, napriek tomu ma film emocionálne aj myšlienkovo minul. Pesničky sú fajn. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Z mého pohledu velmi vyrovnaný film. Poměr kladů a nedostatků je totiž zcela vyvážený. Na jednu stranu třeba výborná hudba plná hitovek, které fungují i poletech, a ve své jednoduchosti skvělý námět, na druhou stranu místy až příliš afektované. Přes všechny nedostatky to však fungovalo i po letech a dýchlo na mě nejen dobovou atmosférou, ve které mísili Beatles a soudruzi, džíny a budovatelský elán, ale také osobní vzpomínky na letní brigády, u mě ne chmelové, ale okurkovo–tabákovo–broskvové, které byly v některých ohledech filmu i jeho ději až nečekaně podobné. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Tak ja tu žiadne výnimočné dielo nevidím, akurát mi to príde ako slabá socialistická variácia na 'Pomádu'. Príbeh je prostučký, možno o to lahodnejší, čo sa o pesníčkach nedá zďaleka povedať. Okrem gitarového tria, ktoré s úvodnou melódiu len menilo texty. Všetky ostatné muzikálové vystúpenia som musel pretáčať. Veď keď v refréne odznelo: "Aká vlastnosť robí z človeka ľudskú bytosť? - Pospolitosť." :D. Koniec! Nebyť tých stupídnych songov, dám možno o hviezdičku viac. Takto len slabých 60%. ()

Spinosaurus 

všechny recenze uživatele

Mě osobně překvapilo, že i v 60. letech se natočilo něco jako teenagerovské komedie. V tomto případě říznuté s muzikálem. Příběhově mě to kupodivu zaujalo více než hudebně. K písním řeknu toto: 3-4 písničky se mi opravdu líbily (taky je ještě dnes často slýchám), ale nad některými jsem prostě musel jen kroutit hlavou, co je člověk schopen vymyslet za dementní text. Holt dnes už se poslouchá něco jiného, ale za příběh, který mě potěšil a za prvenství nakonec těch pět dám. ()

Peytl 

všechny recenze uživatele

Nikdy jsem nepochopil popularitu muzikálu jako takového a pokud byl tenhle průkopníkem a předskokanem něčeho daleko horšího a děsivějšího, čehož jsme v současnosti svědky, pak by si místo hvězd zasloužil pět lebek. Ale protože chci býti objektivní, pak přiznávám, že jsem téhle nablblé kravince kdysi udělil celé tři stáry, ovšem když jsem dnes periferním viděním zahlédl hysterického Pucholta s kudlou v ruce, jak neartikulovaně vyřvává, že se zabije, chráně tak svou běhnu v sudu, chtěl jsem, aby starej Kemroš ten závěs strhl a mohlo proběhnout skvělé muzikálové Psycho...kud, kud, kud. Škoda, takže dvě. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (30)

  • Vladimír Pucholt souběžně se Starci natáčel i film Miloše Formana Černý Petr. (Reiniš)
  • Film se natáčel v ateliérech na Žatecku, kde stály i skutečné Chmelnice. Filmovalo se také v Lounkách u Roudnice, odkud však zmizely chmelnice a po povodních v roce 2002 také budovy, kde byly pořízeny některé záběry. (Reiniš)
  • Režisér Ladislav Rychman mnoho let po vzniku filmu vzpomínal, že hlavní představitele "jsme vybírali velmi, velmi těžce. Jako základ bylo potřeba sestavit skupinu asi třiceti sedmnáctiletých lidí, od nichž jsme chtěli, aby uměli hrát, zpívat a aby dokonce zvládli nějaký ten tanec. A to byl tehdy, před 36 lety, úkol nepředstavitelný. Hledali jsme na školách, jezdili jsme z Prahy do Brna, do Ostravy, do Bratislavy a zase zpátky do Prahy a zjišťovali jsme, že naši mladí se neumějí pohybovat, neřku-li tančit. Těch třicet lidí jsme vybrali z asi osmi stovek adeptů a několik studentů pražské taneční konzervatoře tvořilo jakýsi první plán, který obstarával vše, co se dělo v popředí. Hlavní ženskou (spíše dívčí) roli hrála Ivana Pavlová a negativního hrdinu, frajerského Honzu, Miloš Zavadil - oba žáci taneční konzervatoře. A hlavní hrdina? Těžko si dnes někdo dovede představit, že by Filipa hrál někdo jiný než Vladimír Pucholt. A přece to zpočátku nebylo tak jasné. Pucholt, student DAMU, tehdy ještě nebyl známý, teprve dokončoval Černého Petra, a tak jsem na hlavní roli zkoušel ještě jiného herce, dále tanečníka a dokonce mima! Po zkouškách to ovšem jasné bylo, alespoň pro mě. Ale při schvalování se rozpoutal právě o Pucholta lítý boj. Barrandovští mocipáni prohlašovali: 'Když jsme to povolili (myšleno filmový muzikál, neboť tento žánr byl považován za zápaďácký produkt), tak ať je to nablejskaný - a kdo se na tohohle kluka bude koukat celej večer?' Nakonec jsme přece Vladimíra prosadili, a tak se teď na tohohle kluka koukáme (a myslím, že docela rádi) celej večer." (NIRO)

Související novinky

Retro biják 60. – 90. let

Retro biják 60. – 90. let

16.06.2018

Fanoušci retro filmů, zbystřete! Jáchyme, hoď ho do stroje!, Postřižiny, Limonádový Joe, Marečku, podejte mi pero!, Starci na chmelu, Adéla ještě nevečeřela, Noc na Karlštejně, Čtyři vraždy stačí,… (více)

Reklama

Reklama