Režie:
Matěj PichlerScénář:
Daniel MiňovskýKamera:
Aleš HartHudba:
Patrik KettnerHrají:
Jaromír Nosek, Klára Miklasová, Paweł Deląg, Jiří Schmitzer, Jana Šulcová, Paul Louis Harrell, Vasil Fridrich, Norbert Lichý, Martin Sitta, Jan Vlasák (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Mladý psychiatr Marek (Jaromír Nosek) a farmaceutka Daria (Klára Miklasová) se seznamují přes sociální sítě, ale hned po první osobní schůzce přitažlivá femme fatale Daria zmizí. Marek ji objeví až po několika dnech v psychiatrické léčebně, kde pracuje jeho matka (Jana Šulcová). V rámci své praxe se ujme jejího případu a snaží se rozklíčovat, co se stalo. Nejprve to vypadá, že je Daria opravdu blázen, brzy však zjistí, že si s ním možná jen trochu zahrává. Nebo je to jinak? Dariu s Markem někdo sleduje a nový soused Taz (Paul Louis Harrell) jim pomůže „ztratit se“ na vzdálenou biofarmu, kde žijí lidé, kteří nechtějí či nemohou být součástí dnešní společnosti. Žije tam i profesor (Jiří Schmitzer), který tvrdí, že se jedná o hru mocných a že se Daria, úspěšná ve farmaceutickém výzkumu, znelíbila některým lidem… (Bontonfilm)
(více)Videa (4)
Recenze (106)
Trailer sliboval moderní stylový mysteriózní paranoidní thriller s hororovou atmosférou, ale bohužel. Každý film se skládá z pásma scén a kdybych si tady vzal každou jednu scénu a viděl to nadabované v albánštině, tak bych opravdu viděl něco moderního, se skvělou kamerou a vymazleným vizuálem, který mne upřímně uchvátil , přičemž některé scény vypadají jako špičková podívaná - akční, napínavé, strhující se skvělou hudbou ... jenže já to viděl v češtině a ukázalo se že dialogy jsou ukrutně hloupé, nelogické a ty scény pokud se poskládají za sebou do 89 minut tak jsou ukrutně nelogické úplně ( scénárista Miňovský, který stál za Prázdninami v Provance - nejdementnější film posledních let ) a výsledkem je ukrutný dadaismus. Dvě hvězdy za uvěřitelnou femme fatale Kláru Miklasovou , za polského sympoše Delaga, který si odskočil asi z natáčení Všechno nebo nic a jak jsem říkal za vizuál, díky kterému jsem to i dokoukal do konce. ()
Pokud existuje hra, v níž si hráči tahají různé karty popsané jednotlivými dějovými úseky, tajemnými podzápletkami a jalovými hláškami s cílem poskládat s nimi poté rádoby koherentní filmový příběh a pak se hromadně válet smíchy, co z toho při té nouzi nakonec vzniklo za totálně neobstojný paskvil, scénář k Darii vznikal během hraní této hry. ()
Tohle je skutecny bizar, urceny jen pro divaky, co uz maji neco nakoukano.-). Tezce uveritelny scenar, vlastne uplna hloupost, ktere nasadi korunu fakt dechberouci dialogy... Nez bych ale tento film uplne zavrhnul... Pokud to cele berou jako hranou "komiksovku", cemuz by odpovidaly i uvodni a zaverecne titulky, pak musim byt u hodnoceni hodny. Protoze mozna radeji takovy film, nez dalsi cesky vztahovy film, ktere u nas rostou jako houby po desti, a porad jsme se je nejak nenaucili tocit. Za zminku stoji kamera, ta ma nekolik opravdu zajimavych a dobrych zaberu... Nerikam, ze dobre, Daria je ale natolik jiny a osobity snimek, ze proste nejakym zpusobem musi zaujmout kazdeho. Aspon necim.-). ()
Nie, nebudem tomu dávať slabé hodnotenie len preto, že to má 31% a je to český film. Možno to celé nedalo nejaký väčší zmysel, ale dobre sa to pozeralo a zaujalo ma to. Keby to nebolo z českej produkcie, tak to má aspoň o 20% viac. Nechcem to zrovnávať s Lynchovskými filmami, ale tie tiež nedajú nikdy žiadny zmysel a nikto im slabé hodnotenie spravidla nedá a ide v nich len o pôžitok z pozerania a ten tu bol, takže nebudem dávať hviezdy dole. ()
Na první pohled se film Daria jeví jako stylový mysteriózní konspirační thriller, ve skutečnosti jde však jen o bizarní a chaotické celovečerní lovení bobříka nonsensu, působící, jako by ho psal náhodný generátor zápletek a dialogů. Jeho děj je tvořen zcela nesmyslným pásmem šťastných náhod a shod okolností a je silně poznamenán tím, že jeho tvůrci sice sem tam umějí natočit efektní záběr, tuhle psychedelicky sestříhat občasný flashback a tamhle podmalovat scénu řízným songem, leč úroveň jejich vypravěčských, scenáristických a dramaturgických schopností se pohybuje v záporných hodnotách. Následkem toho je jejich film neuvěřitelně špatný a debilní, místy natolik, že je vlastně díky tomu docela zábavné se na něj dívat (steampunkový ranč!, sex s démony!!, Jiří Schmitzer v roli šíleného vědce!!!). Pár praštěnými nápady a příležitostnou nahotou pohledné hlavní hrdinky ale ta pozitiva bohužel končí. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (1)
- Zahraniční herce Paula Louise Harrella (Taz) a Paweła Deląga (Corragio) při postsynchronech nadabovali Stanislav Majer a Lukáš Hlavica. (funhouse)
Reklama