Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Miles Morales, který je nyní na plný úvazek dobrým sousedem Spider-Manem v Brooklynu, se znovu setkává s Gwen Stacyovou, se kterou se vydá na zběsilou jízdu Mnohovesmírem, v němž se setká s novou partou Pavoučích hrdinů, kteří brání samotnou podstatu paralelních světů. Když se však mezi Pavoučími hrdiny objeví rozpor, jak se vypořádat s novým nebezpečím, Miles zjistí, že bude muset přehodnotit, co pro něj znamená být hrdinou, aby zachránil ty, které na světě miluje nejvíc. (Falcon)

(více)

Videa (6)

Trailer 8

Recenze (500)

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Prvé dve tretiny sú úplne fenomenálne a minimálne po vizuálnej stránke pravdepodobne vrchol animovaného filmu. Tretie dejstvo to ale zásadne ťahá dole. Zápletka o "kanóne" je žvást, námet o multiverzoch po všetkých MCU a DCEU i samotnom prvom animovanom Spider-Manovi, je, zdá sa, pomerne vyčerpaný (samotný Spider-Man lepšie funguje, keď sa rozoberá jeho vzťah s rodičmi, Gwen a čo to obnáša byť hrdinom, než v spektakulárnom príbehu lomcujúcom multiverzom). No vrchol je donekonečna naťahovaná posledná dvadsaťminútkovka spejúca do neodvratného otvoreného konca. ()

Wysch 

všechny recenze uživatele

Animace je absolutně špičková, jasnej adept na plešouna. Ke všemu je to dobře napsaný po vyprávěčský stránce, hezká post-moderna ve svým jádru, navíc je to dobře napsaný i co se tempa a emocí týče. Bomba.  Vyhejbal jsem se všem recenzím, protože jsem kino prostě letos fakt nestíhal ani na filmy, který jsem chtěl vidět, a tak jsem ani nevěděl, jaká pumelice do jater mě čeká na konci. On totiž začne třetí akt a já si říkám, jak to skvěle vytempovaný, že teď přijde ten mega boss fight na závěr... a ono nic. On ten film tím svým finálem neskutečně zhořkne. Protože pokud jsem se letos něco naučil, tak to, že umřít můžeme kdykoliv, a já se toho finále ani nemusím dočkat. No. Jinak absolutorium. No. Dneska už holt žijeme v době frančíz a sequelů. ()

Reklama

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Everyone keeps telling me how my story is supposed to go. Nah, I'ma do my own thing." ____________ More like Spider-námrd: Napříč fanouškovskými orgasmy.... Jde totiž o impozantní meta-film, který ambiciózně a [zcela beze srandy] naprosto vizionářsky bourá všechny myslitelný i nemyslitelný hranice toho, co dokáže animace a film jakožto umělecké médium nabídnout, že to fakt ani možný není. Tvůrci se doslova posrali v kině a předvádí ten nejúchvatnější pestrobarevný ohňostroj, jaký kdy lidské oko spatřilo – ohňostroj, na který jen tak nezapomenete, a který je tak moc extrémně insane, až divákovi fakt hlava nebere, jak se tenhle monumentální audiovizuální milník vůbec podařilo vytvořit. Krom toho že Across the Spider-verse sofistikovaně kloubí a nápaditě ohýbá trans-mediální reálie, fikční nuance a poetiku Spider-manovské mytologie napříč komiksy, filmy, seriály a hrami [geekovské pomrknutí na Lego, Spectacular Spider-mana, Tobeyho a Andrewa neskutečně potěšilo; Miguel O'Hara vzbuzuje neuvěřitelný respekt; no a Spider-Punk rules!], a taky naprosto geniálně využívá a důmyslně překrucuje koncept multiversa skrze stěžejní příběhové motivy [finální cliff-hanger, v němž Miles střetne své druhé zlé já, mi odjebal dekel jako málokterý plot-twist napříč filmovou historií], jde v neposlední řadě o ultimátní, zcela přelomovou a doposud neviděnou revoluční tapisérii umělecké invence a neuvěřitelně pestré palety nespoutaný kreativity, post-moderně kombinující 3D animaci s klasickou 2D kreslenou animací, stop-motion, ale i live-action hranými pasážemi (!) – na první pohled tak jde o malý krok pro filmový průmysl, na pohled druhý jde však o velký skok pro animované řemeslo. Nic nechybí, nic nepřebývá, všech pavučinek je tu tak akorát.... Jasně, je trošku náročný se v tom celým multivesmírným bordelu, společně s radikálně dynamickým vyprávěním, nepolevujícím tempem a neskutečně hektickou střihovou skladbou [mnohdy využívající fragmentaci mizanscény skrze autentické komiksové rámečky], vůbec vyznat – ovšem to není vůbec na škodu, ba právě naopak, a divák tak nemá jakoukoliv šanci nechat v té intenzivní záplavě adrenalinové akce a pohlcující kompozici barev své smysly byť na chvíli oddechnout. A samozřejmě by kdekdo mohl remcat, že jde o pouhou expozici potažmo prolog k něčemu většímu - ale do pavoučí prdele, takhle přece epický příběhy odjakživa fungovaly, fungují, a i fungovat budou.... Všechna ta spektakulární exploze nápadů a esteticky překrásných vizuálních orgií je však jen pouhá pomyslná dekorace na hlavním nosném pilíři, jímž je onen neskutečně lidský, osudový a emotivní příběh o významu hrdinství – poněvadž jestliže Into the Spider-verse bylo o vůli nikdy se NEVZDÁT a STÁT se hrdinou, tak Across the Spider-verse je o vůli VZDÁT se toho co milujeme, aby jsme mohli BÝT hrdinou.... Across the Spider-verse tak v konkluzi netvoří nejenom plnohodnotné pokračování dnes již kultovního oscarového animáku či další komiksový spektákl marvelovského repertoáru se vším všudy, ale i totální audiovizuální přepal kterej nemá sebemenší obdoby, famózní fan-servis, dechberoucí zážitek, a hotovej cinefilní námrd, o kterým se nikomu ani v těch nejdivočejších vlhkých snech nesnilo – natožpak těm věrným fanouškům, kteří v dětství každou sobotu ráno po teleshoppingu s Horstem Fuchsem sledovali animovaná dobrodružství Pavoučího muže. Tenhle film je doopravdy neocenitelný klenot, kinematografický triumf, a živoucím důkazem toho, že umělecky hodnotné, nekonvenční a progresivní snímky oslavující tvůrčí svobodu [a co prostě mají srdíčko] nemají oproti zástupu korporátních filmů a rychlokvaškových studiových prefabrikátů jakoukoliv konkurenci. Já už prostě nemám slov a už se teď nemůžu dočkat, do jakých koutů arachno-humanoidního poly-vesmíru dobrej soused Spidey zavítá příště. Společně s No Way Home a dvojkou Raimiho trilogie tak Across the Spider-verse tvoří absolutní a těžce překonatelný etalon Pavoučích, ne-li rovnou komiksových či blockbusterových filmů, který ukazuje sílu komiksu ne jakožto brakových omalovánek pro děti, ale jakožto umělecky hodnotného eskapistického média pro všechny generace. Co dodat? Fascinující a naprosto přelomový veledílo, který naprosto přepisuje pravidla toho, jak lze vyprávět (audiovizuální) příběhy. Soundtrack fenomenální.... VERDIKT: peak of cinema; gamechanger animovaný tvorby; (re)definice pořekadla every frame a painting; esence všeho co miluju na komiksových filmech. 10 pavouků z 10 🕷🕸 Stan Lee by byl pyšnej ❤️💙 .... PS: dávejte bacha, kam hážete bagel ;))) () (méně) (více)

JFL 

všechny recenze uživatele

Ten ryzí wow efekt z čelní srážky s něčím nevídaným a revolučním, dominující zážitku z prvního dílu, se zákonitě už nemůže dostavit. Ale to nic nemění na faktu, že druhý animovaný Spider-Man představuje pohlcující audiovizuální explozi, která pořád dokáže divákům na tváři vykouzlit ten slastně nablblý výraz úžasu a fascinace. Zatímco hrané komiksárny ztrácejí dech a zájem publika, druhý "Spider-Verse" je hyper-dynamický - to nejen ve způsobu ztvárnění pohybu a akce v rámci jednotlivých záběrů i celých sekvencí, ale také co do vyprávění i vyjadřování emocí. Sice má masivní stopáž, ale i při jejím zohlednění zůstává impozantním výkonem, co všechno během ní dokáže odvyprávět. A to ne jen ve smyslu peripetií a dialogů, ale také šíře oněch titulních paralelních světů. Zásadní roli v tom hraje samotné médium animace. Zatímco v předchozím filmu animace vyrážela dech především z hlediska expresivity fyzického pohybu, tentokrát vedle toho nabývá narativně ilustrativní a emocionálně impresivní roli. Konkrétně v orientaci napříč různými paralelními světy i jejich obyvateli pomáhá divákům nejen samotná kresebná stylizace, ale právě že i animační ztvárnění, počínaje technickým provedením až po provedení stylových specifik v čase a prostoru (od skicových elementů a akčních čar, přes řešení pohybu a póz, po míru a způsob užití typografických VFX). Animace také umožňuje kondenzovaně a současně velice účinně vyjadřovat a přenášet emoce - opět od řeči těla a výrazové stylizace mimiky (na rozdíl od hraných komiksáren není animovaný Spider-Man nikterak výrazově limitovaný svou maskou) až po práci s barevnou paletou scény i proporční deformací postav. Vedle toho tu máme také důmyslné meta pojednání o konfliktu osobní vůle s rigidním kánonem, které lze z ústředního příběhu nepřekvapivě vztáhnout také na obrazoboreckou pozici kreativitou sršících animovaných "Paralelních světů" oproti hraným marvelárnám hovícím si konformně v zažitých a automaticky přijímaných mantinelech pseudo-realismu a klišé. Ale to je už spíše třešnička na dokonale promyšleném a fenomenálně ztvárněném dortu. Animovaný Spider-Man nás katapultuje do nové dimenze blockbusteru a bude zajímavé sledovat, jestli se vedle animační konkurence, která už se probrala, chytnou za nos i hraní souputníci. ()

Kothy 

všechny recenze uživatele

Ani jsem to nečekal, ale stalo se. Nový animovaný Spider-Man je ještě lepší než ten minulý. Opět sledujeme příběh Milese Moralese, který se snaží chránit své město. Opět ale zaúřaduje multivesmír a on se vydá řešit problémy i do jiných světů. Velkou roli tu má Gwen, která je jakousi jeho průvodkyní. Dozvíme se dost o tomto pavoučím multivesmíru, jak funguje a jaká jsou jeho úskalí. Spider-Manů tu vidíme opravdu nespočet a kolikrát je to dost sranda. Celkově filmu humor rozhodně nechybí. I přes docela velkou stopáž mě film bavil celou dobu. Samostatnou kapitolu si zaslouží akční scény, které tu jsou neskutečně promakané. Taky se mi dost líbil místy hodně trefný hudební doprovod. Mám z tohoto projektu velkou radost a rozhodně se budu těšit na pokračování. Končí to dost otevřeně. "Jsi jeden z mých nejlepších." :D ()

Galerie (58)

Zajímavosti (31)

  • S délkou 140 minut se jedná o nejdelší animovaný film, který kdy americké studio vyrobilo. (petr.koca)
  • Když Miles probíhá kolem klasického Doctora Octopuse, řekne Doctor svou známou hlášku z filmu Spider-Man: Bez domova (2021): „Hello, Peter.“ (SpiderBoy)
  • Děj filmu se odehrává napříč šesti dimenzemi, je v něm 240 postav a pracovalo na něm přes 1 000 animátorů. (Davidamper)

Související novinky

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

Nominace na Ceny Akademie zveřejněny

23.01.2024

V úterý 23. ledna 2024 byl v Samuel Goldwyn Theater v Beverly Hills z úst herců Jacka Quaida a Zazie Beetz oznámen kompletní výčet nominací pro nadcházející 96. ročník předávání cen americké Akademie… (více)

29. Critics' Choice Awards - výsledky

29. Critics' Choice Awards - výsledky

14.01.2024

V neděli 14. ledna byly v kalifornské Santa Monice uděleny ceny Critics' Choice Awards tradičně vyzdvihující výjimečné tvůrčí výkony a filmové počiny uplynulého roku. Toto ocenění je zároveň po… (více)

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle žebříčků ČSFD

31.12.2023

Blíží se konec roku, a tak opět nastal čas na bilancování toho, které filmy a seriály z letošní produkce se umístily nejlépe v ČSFD žebříčku, jehož podoba není ovlivněna ničím jiným než celkovým… (více)

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

30.12.2023

Rok 2023 se uchýlil ke svému konci a přišel tedy čas, abychom vám stejně jako v předešlých letech opět představili výroční topky tří filmů a případně taky tří seriálů podle některých z… (více)

Reklama

Reklama