Reklama

Reklama

Obsahy(1)

O deset let později. Rhaenyra čelí Alicentiným neustálým dohadům o svých dětech, zatímco Daemon a Laena zvažují nabídku v Pentosu. (HBO Max)

Videa (2)

TV spot

Recenze (93)

marhoul 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

😆 To je psycho! Fanoušci musí být fakt skalní srdcaři, kterým se dá hodit na hlavu jakékoli lejno s nápisem drak a oni nadšeně zatleskají. Ale gratuluji, obsadit do role princezny ještě obludnější hrůzu, jsem pokládala za nemožné. Co z toho vyleze dál, krom dřístů a obsesí v porodech, do toho čas vložím. Je to totiž prča! ()

tomik99 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na změnu hereček si musí člověk chvíli zvyknout, ale nakonec jsem to dokázal vstřebat po jedné epizodě. Sice královně a princezně to malinko ubírá na charismatu a roztomilosti, ale stále se to dá. Chválím nicméně děj, časový skok je opodstatněný a nyní nám seriál nabízí daleko více postav a možná i zajímavější zápletku. Znovu tleskám za výbornou hodinovou epizodu, při které jsme opět během chvilky poznali nové postavy a lehce si k nim vytvořili vztah. ()

Reklama

Cappuccino 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dobrá epizóda, ale ani zdaleka nie dokonalá. Oproti predošlým dvom častiam bola v mnohých smeroch scenáristicky predvídateľná a zbytočne doslovná. Čo sa týka detí Rhaenyry, stačilo raz či dvakrát poukázať na to, že ich splodila s iným mužom. Tvorcovia to však zdôrazňovali toľkokrát a toľkými rôznymi spôsobmi, že už to bolo miestami otravné. Okrem toho ma príliš nenadchol ani záver, pri ktorom na dôležitom zvrate participovali neznámi aktéri a strážená pevnosť vzbĺkla lusknutím prsta. Celkom by ma zaujímalo, ako sa tam dostali a prečo po prepustení z väzenia jednoducho neutiekli kade ľahšie. Nuž, scenáristická barlička všetko vyriešila. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Argentinská telenovela Rod draka se od děje z minulého dílu "kdo s kým spí a kdo s kým bude spát", posunula k "kdo s kým spal" a následným trablům s tím, kdo je otcem čích dětí. A ženy v obsazení zestárly, ale muži ne, tomu se říká rovnoprávnost. :D Jinak tato jednoduchá vztahovka trpí hned několika neduhy - především nudným a nevýrazným scénářem, nudnými a nevýraznými postavami a nudnými a nevýraznými herci. A také trpí tím, že je v ní málo dějových linek, odehrávajících se v jen pár stále se opakujících prostředích. Potom to celé nepůsobí jako freska ze Západozemí s životem jak šlechty, tak poddaných na rozsáhlém území (jako to bylo ve Hře o trůny), ale pouze jako levná televizní inscenace odtržená od zbytku Sedmi království. Zjednodušeně řečeno je Rod draka jednoduchým příběhem o milostných vztazích pár bělovlasých panáků, kteří chodí mezi dvěma pokoji a jedním nádvořím. Místní pěti hvězdičkáři a čtyř hvězdičkáři nikdy neviděli kvalitní seriál. 1,5*. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

K režii šesté epizody seriálu Rod Draka se vrátil ten zdánlivě nejpovolanější - Miguel Sapochnik. Nejen showrunner (i když pouze pro 1. sérii) celého seriálu a režisér první epizody, ale i režisér některých z vrcholných epizod původní Hry o trůny, konkrétně epizod Tvrdodomov a Bitva bastardů. I díky raketovým skokům v čase poté bylo definitivně říct sbohem Milly Alcock v roli Rhaeneryry Targaryen a Emily Carey v roli Alicent Hightower a přivítat jejich náhradnice Emmu D´Arcy a Olivii Cooke. Skáče se v čase, někdo umírá, někdo se teprve narodí, intriky ovšem pokračují a oheň začíná být v pokrevní linii rodu Targaryen žhavější a žhavější. Právě před Emmou D´Arcy a Olivii Cooke stál nelehký úkol, obě dámy se ovšem svým předchůdkyním dokážou vyrovnat. Především Olivia Cooke má to štěstí, že se z Alicent Hightower definitivně stává zajímavější a komplexnější postava, která si uvědomuje, že její nejstarší syn Aegon II. v podání Tye Tennanta (syn Davida Tennanta) svou povahou může ohrozit mnohé (prozatím dokáže Aegon II. připomenout i všemi milovaného Joffreyho Baratheona). Stěžejní prostor ovšem nadále dostává rivalita mezi Alicent a Rhaenyrou, kdy Rhaenyra v podání D´Arcy dokáže prozatím zůstat nadále zajímavou postavou, především i díky tajemství, které má ovšem spíše blíže k veřejnému tajemství. A jestli je něco velmi zajímavé, je to právě manipulace s dětmi, kdy se rivalita mezi dospělými přenáší právě na potencionální dědice trůnu.  Viserys II. v podání Paddyho Considina poté začíná krapet senilnět (maskéři ho uvěřitelně dokázali zestárnout) a naivně věřit ve spojení rodu, který je skrze věčné otázky o následnictví rozdělen ve dví, i díky dvěma ženám se silnou vůli to ovšem jednoduché nebude. V nejvyšších místech ostatně skutečně platí, že se nic neutají snadno a veřejné tajemství je očividné i díky chování jistých osob. Sympatické je ovšem nadále se chytat fantasticky napsaných dialogů, různých konfrontací a i gest, které jednotlivým postavám dodávají něco navíc. Harwin Strong v podání Ryana Corra si tak například táhle celou epizodu v jistých momentech krade pro sebe, jeho bratra Laryse Stronga v podání Matthewa Needhama je naopak po této epizodě nadále snazší nenávidět (nakonec se právě z něj stává takový předchůdce/nástupce Malíčka ze Hry o trůny). Právě Needham si ovšem očividně roli téhle bezpáteřní svině (nebo spíše krysy?) neskutečně užívá, především se ovšem ukazuje, že by se Laryse neměli bát pouze jeho nepřátelé, ale i jeho spojenci. Daemon Targaryen v podání Matta Smitha poté opět dostává nějaké ty vrstvy navíc a ukazuje se, že je skutečně pravděpodobně tou nejkomplexnější postavou z celého seriálu. Sekvence lítání na dracích je fantastická a dokazuje se, že v HBO se na seriálu nešetřilo (představuje se Vhagar, které se neříká královna všech draků pro nic zanic), jeho žena Laena Velaryon v podání Nanny Blondell poté též dostává poměrně dost prostoru a v rámci linky Daemona a Laeny dochází k paralele z první epizody a nakonec i silnému vyvrcholení této linky, které hodně dopomáhá nadále výrazný soundtrack Ramina Djawadiho. Ze šesté epizody vlastně v součtu nejde mít větší radost. Fantastičtí herci mají štěstí v silných dialozích, nadále je poté seriál protkaný spiknutími, vražděním a budováním dnů budoucích. Sapochnik se příště vrátí i k režii 7. epizody, stačí jen doufat, že ve schopném vedení příští týden neklesne..... () (méně) (více)

Galerie (21)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno