Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Deset krásných let se mladá Mija (An Seo Hyun)  starala v srdci jihokorejských hor o svou obří zvířecí společnici Okju. Vše se ale změnilo ve chvíli, kdy se Okji zmocnila nadnárodní společnost Mirando Corporation, která ji přemístila do New Yorku. Bezcitná ředitelka společnosti Lucy Mirando (Tilda Swinton) má se zvířetem své vlastní plány a Mija se musí vydat na dlouhou a náročnou záchrannou misi, aby mohla svou milou Okju dovést zpět domů. Na cestě se ale setkává s dalšími lidmi, kteří mají o osudu zvířete své vlastní představy. (Kiisaki)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (147)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Přijde mi super, že takováhle ulítlost vůbec vznikla a dokonce v ní hrají známé hlavy. Kritika masnýho průmyslu, korporací i aktivistů je v tom zřetelná, ale naštěstí se to primárně soustředí na příběh holky, co pro záchranu svého superprasete udělá všechno. To mě na tom bavilo i dojímalo. Maso kvůli tomu sice žrát nepřestanu, ale Netflixu tleskám za podporu takto originálních filmů. ()

LEGACY 

všechny recenze uživatele

Za ta léta se můj vztah k aktivistům hodně změnil, stejně tak jako k ekologii a masnému průmyslu. No a upřímně řečeno to hlavními a prvními podněty byly právě filmy, ať už dokumentární nebo ne, jsem rád, že si lidi víc a víc uvědomují, co je nezbytné k tomu, abychom mohli fungovat né jako jednotlivci, ale jako jeden sjednocenej celek v nějakém přijatelném soužití. Kupodivu je masný průmysl řadu let úspěšně přehlížen a kulinářský prasata z celého světa mohou dál debužírovat nad ostatky nevinných a mírumilovných tvorečků, kteří prostě proti nám nemají šanci. Takové genocidní tažení nemá žádné ospravedlnění a tvrzení, že ''silnější vyhrává'' zde nejsou na místě - zde je pouze a jen na místě poukázat na lidskou tupotu a zbabělost, vždyť své morče taky nesežerete. Hold svět není fér, řeší se kolem velké finanční tahanice a nelítostní dementi bez špetky slitování, či empatie nás povedou nejprve k výčitkám a lítosti a pokud budou další generace podobného přesvědčení, že je v pohodě denně předčasně ukončit miliony živočichů, pak i do bodu, který kolísá s nezvratitelnou záhubou. S naší nevyzpytatelnou společností je jakýkoliv scénář opravdu možný. Přesto musím zasalutovat Lilly i celému týmu za poctivě odřenou práci. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Zaujímavé spojenie kórejského a amerického filmového priemyslu. Okja je netradičný film, možno skôr filmová rozprávka pre staršie deti . Je isté, že túto sviňu kríženú s hrochom?? alebo čo to má byť si určite všetci obľúbite. Cesta za ziskom v podaní Tildy Swinton v dvojúlohe i ceta za záchranou je plná prekvapení, vrátane drsných scén, kde tieto milé tučné stvorenia čakajú na masovú i mäsovú popravu, následne potravu...Toto deti asi už nebudú chcieť vidieť, ale i taký je život. 80%. ()

Krt.Ek 

všechny recenze uživatele

SPOILER ALERT! Nemohu si pomoci, „čtu“ tenhle film jako kritiku instrumentální racionality (na okraj: kromě níže uvedeného mě k tomuto čtení vede i to, že východní si Asie po staletí pěstovala k „instrumentalismu“ kontra-tradici, resp. tento v tomto prostředí zakořenil – „díky“ – všeprostupující globalizaci mnohem později než v Evropě, potažmo Americe). Tolik legitimních cílů, ale co ty prostředky k jejich dosažení? Skutečně, jak se říká, účel světí…? Má Lucy Mirando (jako vždy perfektní Tilda Swinton) právo nakrmit (a přitom si - proč zastírat - slušně namastit kapsu) lidstvo masem geneticky modifikovaných prasátek? Má být osvobození zvířat absolutní (go vegan; konec vědeckých pokusů na zvířatech; uzavření cirkusů a zoologických zahrad; atd.) – nic na světě není zadarmo, pročež toto za cenu obětování jedné konkrétní, bolest cítící bytosti – jak si přeje Jay (talent od Pánaboha Paul Dano) a jeho parta? Může na samotě v horách živořící (a k smrti se blížící) dědeček zabezpečit svou sirotčí vnučku, avšak proti její vůli, za cenu zlomení jejího srdíčka? Jak už jsem naznačil, je bohulibé bojovat proti světovému hladu (Lucy) a každodennímu utrpení zvířat (Jay), je chvályhodné snažit, aby váš potomek po vašem odchodu netrpěl materiální bídou (děda) a je ospravedlnitelné (pro rozvoj společnosti možná dokonce žádoucí) chtít být úspěšný a bohatý (opět Lucy, resp. její zlé dvojče), v čem tedy tkví problém/kontroverze? V tom, že ani jednoho z těchto plánů nelze dosáhnout bez manipulace, bez zneužití Okji. Nakonec i ta partička zdivočelých ekologů potřebuje, aby Okja doputovala na místo určení (jak je v jejím životě pěkně vše nalinkováno), aby mohlo být zaznamenáno, jak ošklivě je s ní zacházeno. I proto – tedy ne kvůli tomu, že by se Džun-ho Pong obával, že budu obviněn, že straní ekologickým aktivistům – nejsou tito vykresleni neproblematicky (totiž s jistou špetkou směšnosti, hysterie a sklonům k násilí), i když samozřejmě s mnohem většími sympatiemi pro jejich konání než u nadnárodního korporátu reprezentovaného Lucy. A tak jedinou osobou, která je zde vykreslena jako hodná následování, je Mija. Ta jediná k Okje přistupuje jako k živé, cítící, autonomní bytosti. Nepohlíží na ni zkrátka jako na věc, neškatulkuje ji (kupř. jako potravu, hračku, kuriozitu, prostředek v boji za osvobození zvířat), nýbrž se k ní vztahuje jako k příteli, bezprostředně. Když nad tím tak přemýšlím, tak i tohle by mohl být jeden z těch pozitivních rysů dětství v očích těch, kteří považují dětství za mravní ideál, za vyšší stupeň humanity (po ztrátě dětství už následuje pouze regres). Možná (ta prokletá) dospělost vskutku začíná v bodě, kdy o Druhých (živých bytostech) začneme přemýšlet v kontextu toho, kterak se nám hodí do našich životních plánů a proč je dobré si je držet blízko (nebo naopak daleko) u těla, namísto toho, abychom se hned skamarádili, brali Druhého (jeho zájmy, preference, senzitivitu) jako odraz sebe sama, jeho štěstí jako naše štěstí a jeho bolest jako naší bolest. 75 % () (méně) (více)

Garson 

všechny recenze uživatele

Filmů o přátelství živých i neživých zvířat s člověkem už bylo natočeno bezpočet,ať to byl film Zachraňte Willyho(kosatka Willy),A.X.L.(robotický pes Axl) nebo Volání divočiny(lvice Elsa),ale Okja to přerostlé prase podobné hrochovi je film doprovázené poselstvím chránit zvířata proti moderním "vylepšovacím" zájmům lidské společnosti.Prase Okja které vyrostlo v horách,má jedinou kamarádku náctiletou Miju,je prohlášeno jako nejdokonalejší prase z 26 testovaných kusů a proto je odvlečeno ze svého domova do Soulu.Mija se ho nehodlá vzdát a cestuje za ním.Z kamiónu za pomoci členů ZOF(zvířecí osvobozenecká fronta) Okju osvobodí,ale její svoboda má krátké trvání a zase se veze do New Yorku na "soutěž krásy".Film bych charakterizoval jako smutno-legrační houpačku která má těžiště na vážném tématu. Věřím na přátelství mezi člověkem(konzumentem) a zvířetem(konzumovaným).Je známo i mnoho přátelství divokých šelem se zvířetem které je jinak na 1.místě v jejich "potravní databázi".Snímek Okja upozorňuje na zásahy člověka,ono už naklonování ovce Dolly v roce 1997 byl obrovský zásah do přírodních záležitostí. ()

Galerie (161)

Zajímavosti (7)

  • Tvár Okji bola vymodelovaná na vzor Lamantína. Ide o morské zviera aké obýva oblasť od juhovýchodu USA až po severovýchod Južnej Ameriky a karibskú oblasť. (dwdb)

Reklama

Reklama