Reklama

Reklama

Zástupce šerifa Joe "Deke" Deacon (Denzel Washington) je z Kern County v Kalifornii vyslán do Los Angeles na rutinní práci sběru důkazů. Místo toho se spolu se svým novým parťákem Jimem Baxterem (Rami Malek) přímo zapojí do pátrání po sériovém vrahovi, který terorizuje celé město. V průběhu sledování a vyšetřování podezřelého (Leto) se začínají odkrývat znepokojující tajemství z Dekeovy minulosti, která by mohla ohrozit nejen tento případ. (HBO Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (271)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

John Lee Hancock je režisérem a scenáristou, který se čím dál tím více stal takovou rutinní jistotou. Stojí za snímky jako Zrození šampióna (nejlepší film v jeho kariéře), Zachraňte pana Bankse nebo Zakladatel. Hancockovy filmy přitom nejsou vyloženě špatné, většinou jsou ovšem v jisté formě sázkou na jistotu, které jsou většinou natočené rutinně bez nějakého většího důrazu na jednotlivé aspekty. Hancock se ovšem nadále ujímá zajímavě znějících projektů, což platí i o jeho novince The Little Things AKA Střípky. Kriminálka, která se odehrává v roce 1990 a duo policistů v něm pátrá po sériovém vrahovi, přičemž mají i dost možná příliš očividného hlavního podezřelého. V hlavních rolích Denzel Washington, Rami Malek a Jared Leto a Hancock stojí i za scénářem. Je tu ovšem menší háček. John Lee Hancock k této kriminálce totiž napsal scénář už v roce 1993. Scénář tehdy napsal pro Stevena Spielberga, který ovšem námět odmítl s tím, že mu přijde příliš temný. Kolem režie se následně motali také Clint Eastwood, Warren Beatty nebo Danny DeVito, žádný z nich se ovšem realizace scénáře nakonec nechopil. Hancock se tak nakonec rozhodl film realizovat sám a dočkal se až v tomto desetiletí, přičemž ovšem scénář Hancock od roku 1993 vůbec nepozměnil. Zasazení filmu do října 1990 tak není úmyslné a následek to má takový, že samotný scénář působí víceméně zastarale, přičemž se to dá brát v dobrém i ve zlém. Na jednu stranu jsou totiž Střípky vlastně fajn retrem, kde hraje dobová muzika, kulisy připomínají počátek 90. let a kriminální vyšetřování probíhá jako v roce 1990. Na druhou stranu ovšem naopak samotná příběhová stránka působí lehce zastarale a potenciál téhle kriminálky tak lehce přizabíjí. Hancock má alespoň v ruce tři výborné herce, kteří se dávno můžou pochlubit Oscarem- Denzel Washington je super, Rami Malek je super a Jared Leto konečně hraje psychopata, který není tolik cringe jako jeho Joker ze Sebevražedného oddílu. Mezi Washingtonovým Deaconem a Malekovým Baxterem navíc fungují paralely- Washingtonův Deacon byl dříve detektivem, kterému se kvůli vyšetřování těchto vražd rozpadlo manželství a utrpěl infarkt a tudíž se pro něj případ stává osobním a trpí vyloženou obsesí, přičemž se mu i zjevují oběti vražd. Malekův Baxter je na druhou stranu relativně mladý detektiv, kterému řádění sériového vraha začíná přerůstat přes hlavu a stejně jako Deacon se pomalu dostává ve své profesi na rozcestí. Deacon tak Baxtera vnímá jako mladší verze sebe sama, které chce zabránit v tom, aby Baxter skončil jako on. Mezi těmito dvěma policisty tak vzniká partnerství, které zpočátku pramení z prosté vzájemné úcty, časem si ale oba chtějí spíše pomoct. Baxter chce Deacona zbavit obsese ohledně tohoto stále nevyřešeného případu, Deacon zase nechce, aby Baxter skončil jako on. Chce vraha dopadnout za každou cenu, na úkor toho ale nechce aby to zničilo Baxtera. I díky silným výkonům Washingtona a Maleka tenhle jejich vztah víceméně funguje, jen zamrzí, že v samotném součtu chybí nějaký větší rozvoj jejich vztahu. Jsou tu též momenty, kdy stejně jako Malek začíná upřednostňovat vyšetřování před manželkou a dětmi a Deacon na návštěvě vidí, že má Baxter šťastnou rodinu, zároveň si ale uvědomuje, že o ní může snadno přijít. Budování jejich vztahu a paralel šlo ale určitě prodat víc. Jared Leto opět sází na své metodické herectví a do role podivína Alberta Sparmy se doslova ponořil. Právě i Letův výkon funguje v tom ohledu, jak divák vnímá Sparmu a jak je jako potencionální vraždící psychopat očividný až moc. Sparma jako by si užíval pozornost detektivů a doslova si s nimi hraje. Už Letovou vizáží, vyjadřováním a provokováním detektivů si Albert Sparma doslova říká o to, že je skutečně hlavní podezřelý. Jenomže přitom všem pořád v divákovi hraje to přemýšlení nad tím, že je přece jen možná očividný až příliš. Sparma tak po celou dobu může fungovat jako člověk, který si jen užívá svojí chvíli pozornosti a zároveň může skutečně v očích diváka fungovat jako viník. Právě v tomhle ohledu ale samotný Hancockův scénář tak trochu zapomíná na to, aby byli strany vyrovnané a aby doslova fungovali obě verze- Že Sparma může skutečně být pouze popichovačem, ale zároveň skutečně vrahem. Hancockův samotný scénář by možná více zaujal právě v 90. letech, aktuálně totiž trpí tak trochu tím, že nemá zase tak čím překvapit a že bohužel kráčí v zavedených vodách. To vše tedy až do závěru, který by divák nejspíš skutečně nevymyslel. Háček je ovšem v tom, že Hancock celou dobu představuje příběh, který by měl skončit ideálně pointou, která odhalí vraha a sériové vraždění lidí ukončí. Jenže pak se v závěru ukáže, že Hancock vlastně točil film o něčem úplně jiném. Netočil tak úplně film o vyšetřování sériového vraha, točil film o vyrovnání se s minulostí a na obsesi Deacona vrhá zcela nový pohled. Je to skutečně nečekané a je to ten finální tah na branku, který ukáže, že Hancockova novinka má skutečně něco přesahového a v jisté míře revolučního. Jenomže cesta k tomu samotnému závěru je trochu protáhnutá a především se definitivně ukáže, že si Hancock s divákem hrál tak trochu nešikovně. Což to samotné kouzlo nečekaného závěru tak tak trochu zabíjí. Srovnávání se Sedm jinak opravdu nechápu- Střípky jsou totiž natočené zcela jiným přístupem, s jiným přístupem k postavám, vizuálnímu vyprávění a s divákem si hrají úplně odlišným způsobem. Stejně tak konfrontace dvou generačně odlišných policistů funguje na zcela odlišném principu a i atmosféra je zcela odlišná. Člověk, který čeká Sedm 2 bude prostě zklamán. Žádnému filmu se nikdy pořádně od premiéry Sedm téhle pecce Davida Finchera nepodařilo přiblížit a Střípky k ní mají opravdu daleko. Hancock je ovšem minimálně v případě Střípků mnohem lepší režisér než si pamatuju- Jeho vedení herců, tempa a napětí je v případě Střípků docela fajn a navíc si společně s kameramanem Johnem Schwartzmanem pohlídali vizuální stránku. Střípky přitom všem dobře pracuji s osvětlením, různými barevnými kompozicemi a samotná expozice mnoha záběrů je v zásadě fakt dobrá. A pak je to kapánek složitější- Miluju hudbu Thomase Newmana. Když ale soundtrack Thomase Newmana není úplně světoborný, je něco prostě špatně. Jeho hudba se k thrillerové atmosféře úplně nehodí a po dlouhý době nemám motivaci si Newmanův soundtrack pustit sám o sobě. V rámci střihu je poté pozoruhodný moment, kdy se téměř 10 minut vede scéna výslechu s Letovým Sparmem a gradaci tohohle výslechu naprosto zkazí střih Roberta Frazena, který na sebe nahází tři záběry za sebou a totálně ničí jejich rovnováhu. Celé to přitom působí jako střih, který by zkazil student střihu na střední škole. Nepůsobí to ale jako úplná práce profíka, který má za sebou několik celovečerních filmů. Jinak je ale střih v zásadě v pořádku a musí se chvílemi ocenit, že na sebe záběry navazují fakt působivě, především když dochází k dialogové konverzaci dvou postav. Je to v zásadě oukey podívaná, která ale očekávání nedosáhla. K nečekanému finále totiž vede tak trochu nevděčná cesta, která se muže opřít o tři úžasné herce, zároveň ale o tak trochu nešikovné dramaturgické vedení, nevyužité podtexty a v zásadě o příliš zastaralý scénář. Hancock má možná poprvé za dlouhou dobu nakročeno k tomu, aby se z něho stál víc než pouhý rutinní režisér, samotné Střípky se ale mezi pamětihodné snímky rozhodně nezařadí. A vlastně velmi pravděpodobně brzy zmizí ze širokého povědomí............ () (méně) (více)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Na tento film jsem se docela těšil - Denzel Washington mě dokázal docela potěšit v obou dílech Equalizera a já tak nějak očekával podobnou akcí nabytou podívanou. Bohužel jsem se jí nedočkal. Psychopatický sériový vrah se sice činil, jenže my jsme vždy byli svědky jen jeho finálního díla (nepočítám-li úvodní akci u pumpy). Což bylo první větší zklamání. Atmosféra byla místy zajímavá, jenže většina filmu je vlastně jen poněkud nudnější sledování policajtů magora Jareda Leta (ten zahrál celkem přesvědčivě), který si z dvojice fízlů dělal vyloženě prdel. Rami Malek není špatný herec, ale do role detektiva z oddělení vražd se mi prostě nehodil a tak mou pozornost více méně zaujala hlavně postava Deacona a jeho „tajemství“ i zvláštní způsob vyšetřování (sbírání důkazů). Jenomže se pořád jen „kroužilo“ kolem dokola, místo abych se dočkal dech beroucí podívané. Dost průměrné krimi-drama. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ovšem tohle mě sedlo. Já to nevnímal jako kriminálku, kde hlavní metou je odhalit a usvědčit vraha, ale kde hlavní pointou je obyčejné lidské svědomí a to se mě díky brilantnímu zvěru moc líbilo. Výborná práce, panové John Lee Hancock  a Thomas Newman, díky Vám to bylo o atmosféře a jinakosti. Pokud jde o herectví u Ramiho Maleka mě tady nesed ten předkus není moc košér koukat na něco takto temnější, když jedna z postav připomíná Bugs Bunnyho, ale zase Jared Leto, to je Pan herec. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Zeby novodoba Prisaha 2 bez Nicholsona ? Denzel Florida pomaly starne, vybral si za partaka nic moc herca Rami Maleka /Bohemian Rhapsody/. No Malek na rozdiel od Denzela Floridy hrat nevie. Nuda sa praveze nekonala, film si drzi dobre tempo a napatie, skoda len toho utnuteho konca. Predpokladal som brutalne finale ako povedzme 8 mm, napokon hraje tu aj Chris Bauer zo spominaneho filmu, Skoda, predpoklady ostali ... predpokladmi ? 62 % ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(10%) Mé hodnocení je velmi kruté, ale na to já z vysoka seru. Dle traileru a celkového dojmu před zapnutím tohoto filmu, jsem si říkal, že to bude max průměr. Nevím, mám rád spoustu chytře dialogově zpracovaných filmů, nevyhledávám jen akci. U Washingtona jsem viděl dost ukecaných záležitostí, které mě nadchly, viz Let, Ploty apod. Tohle se nedá zařadit absolutně nikam. A nechci slyšet, že má tahle nudná zrůdnost jistou podobnost k filmům SEDM apod. Vraždy, celkový look na ně je bezvýrazný, chladný, nudný. Příběh tu snad ani není, včetně pořádné zápletky. Dvě hodiny čiré nudy včetně divného závěru, který snad nebral konce. Washington se tu též moc nepředvede, věčně čumí do prázdna, ale nejsem jím nijak znechucen, to bych si nedovolil, mám ho opravdu rád. Rami Malek – jeho role mi zde nepasovala a vidět jeho hnusnou hubu mi taky na náladě nijak nepřidalo – sorry jako. A Jared Leto? To jsou z něj všichni tak posraný? Zde hrál divného, vlasatého magora a co z toho? Hudba od Newmana – nějaké známy tóny jsem poznával, ale nic extra, nevím, proč lezl do tak nudné sračky. V mých očích je to na odpad, ale kvůli Denzelovi je mi to opravdu líto, tak se slituji. Nikomu tohle nedoporučuji. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (16)

Související novinky

Streamovací služby platí hercům obří částky

Streamovací služby platí hercům obří částky

21.08.2021

Filmové i televizní odvětví před časem začalo ve velkém migrovat na streamovací služby, důvodů pro to je pak spousta, jeden z nejzásadnějších jsou ale definitivně peníze. Právě těmi totiž služby jako… (více)

Reklama

Reklama