Reklama

Reklama

Epizody(14)

Obsahy(1)

Závěrečná etapa výpravy Dana Přibáně a jeho „žlutého cirkusu“ uzavírá cestu kolem světa ve znamení objevování nového i lehce nostalgickou připomínkou starého. Nejdelší „trabantí“ seriál má čtrnáct půlhodinových epizod uzavřených prodlouženým speciálem. Za už tradičním pojetím divácké dokumentární komedie je vyprávěn příběh o rychle se měnícím světě a o tom, že události kolem jsou mnohem blíže, než se někdy zdají být, a mnohem aktuálnější, než vypadají. Příběh je stále o souboji s divočinou, nebezpečí a černočerném humoru, ale i o lidech, o setkáních příjemných i nepříjemných na pětiměsíční cestě dlouhé přes 17 000 kilometrů. Výprava tentokrát vyrazí z nejjižnějšího cípu Indie přes Nepál do Himaláje, kde se pokusí překonat výškový rekord dvoutaktního auta a vyjet do výšky přes pět kilometrů nad mořem. Dál nejistým Pákistánem přes ostře sledovanou Čínu až do Samarkandu, nejvýchodnějšího bodu první cesty a místa, kde trabant poprvé objede svět, a pak ve svých stopách po jedenácti letech od první výpravy konečně zpátky domů. K velkolepému přivítání na nejkrásnějších 1000 kilometrech Slovenskem a Českem. Žlutý cirkus tvoří tradiční dvojice trabantů, maluch a jawa. Z velké části jede sestava z minulé výpravy. V trabantu Egu náčelník Dan Přibáň, kameraman Zdeněk Krátký a fotograf Vojta Duchoslav, sehrané realizační jádro minulého filmu a seriálu. V trabantu Babu první cirkusový hudebník a druhý fotograf Slovák Marek Duranský s nováčkem Lukášem Venclíkem, kavárenským povalečem, který nikdy neřídil auto a nemá moc času se to naučit. Samozřejmostí je nesmrtelný optimista a motocyklista Slovák Marek Slobodník. Polská posádka malucha zůstává velmi dlouho otevřená. Radek zůstal po minulé cestě v Asii, a nikdo neví, kde a co s ním je, a tak je vše na hasiči Honzovi Setvínovi, který sám nachystal malucha a není si jistý, zda se na Radka více těší, nebo se ho děsí. (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

vyfuk 

všechny recenze uživatele

K tomu se asi nedá moc co říci. Je to stálice a klasika. Kluci se vydali na cestu i formou seriálu potřetí a nemohu říct, že bych byl zklamán. Ani za nic. je docela zajímavé, že hodnocení může skákat sem a tam, i když stále tvrdě nad průměrem, tak mi přijde, že ta kvalita od prvního dílu Jižní Ameriky až do posledního dílu už doma v Česku se vůbec nezměnila. Ale to je subjektivní. Co říci? Z pohodlí doma přes půlku světa na Trabantu, Maluchu a Jawě. To vše s nahlédnutím do kultury, do humoru, projedeme svět. Myslím, že se tomu nedá, co říci. Začalo to nějak více známě po roce 2011 a dnes na konci dekády se s Trabanty loučíme. Je mi jasné už z potitulkové scény filmu, že se náš cirkus ještě nějak vrátí. Uvidíme, co to bude. Je to zvláštní, jde o loučení, ale vlastně i o nový začátek. ()

char_t 

všechny recenze uživatele

Velká škoda, že větší minutáž dostal až seriál z té nejméně zajímavé cesty... Za mě Trabanti vyvrcholili Jižní Amerikou, která byla zdaleka nejpestřejší. O chlup méně zajímavá Austrálie to aspoň vynahradila troškou dramatu a netradiční sestavou cestujících... Indie mi přijde jen jako odškrtnutí posledního políčka na checklistu, odbytou povinnost, samozřejmě zachycenou profesionálně a plnou pěkných záběrů (ještě aby ne, napopáté), která ale jinak neobsahuje nic navíc. Škoda. ()

Reklama

Hpatrik 

všechny recenze uživatele

Asi nejslabší trabantí výprava co se obsahu i posádky týče. Noví i staronoví účastníci mi moc k srdci nepřirostli, a někteří mi byli přímo nesympatičtí, no a ten největší týpek se tam objeví až na konci :). Hodně mě ale překvapilo, že výpravu mezi Kargystánem a Slovenskem pravděpodobně vůbec netočili, a to je škoda. Bylo by zajímavé srovnání, co se za těch deset let v těch zemích změnilo, mohli navštívit nová/jiná místa, nehledě na to, že název z Indie až domů je hodně klamavý. ()

Don82 

všechny recenze uživatele

Z této cesty "Trabantů" opět cítím ono dobrodružné kouzlo objevování, jaké si vybavuji u cesty Jižní Amerikou. Austrálie byla celkem utrpení, jak pro posádku, tak pro diváka, ale tady se opět podařilo nás vtáhnout do děje a krásných scenérii i vyprávět určité dílčí příběhy všech zúčastněných. Problémů a krizových situací bylo habaděj, ale zcela jednoznačně převážila touha cestu dokončit a ukázat lidem zase jiný kus světa. Byla to radost se dívat! ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Já jsem po Austrálii Trabanty odpískal, nelíbilo se mě chování některých učastníků, postrádal jsem v tom respekt, pokoru a taky poměrně nešťastný mediální obraz Dana Přibáněho, ale řekl jsem si, nu což neznáš ho osobně tak ho nesuď a parta se obměnila, takže jsem nakonec trabantům tu šanci dal a oni se mě odměnili neskutečným dobrodružstvím, bylo to teď v době karantény, opravdu moc krásný zasnít se o cestách a dobrodružství. Nadchl mě Kašmir, byl jsem v šoku z přechodu hranic, uřednická hrůza v Pakistánu a armádní kontroly v Číně. Čína mimochodem byla jedina země v tom dokumentu, která na mě vůbec nezapůsobila, ty kamery na každým korku a pocit, že o tom jestli a kde si můžu odvlusnout rozhodne strana a vláda to bych se z toho asi posral, ale pravdou je že traboše Čínou jen profrčeli a chci věřít tomu, že i tam by člověk pro svou duši našel nějaký ten doping štěstí. Tentokrát musím pochválit partu, která to jela, kluci byli skvělý a musím říct, že Danovo tvrzení že holky na cesty ne-e (má to důvody ) má svůj smysl. Jsem rád, že jsem viděl seroš. ()

Galerie (126)

Zajímavosti (2)

  • Při opravě auta hraje melodie písničky „Kalinka“ a po ní následuje „Love Whispers“ od Viktora Wronskiho. (Duoscop)

Reklama

Reklama