Tvůrci:
Jac SchaefferRežie:
Matt ShakmanKamera:
Jess HallHudba:
Christophe BeckHrají:
Elizabeth Olsen, Paul Bettany, Kat Dennings, Teyonah Parris, Randall Park, Kathryn Hahn, Fred Melamed, Debra Jo Rupp, Jolene Purdy, David Lengel (více)VOD (1)
Epizody(9)
-
Natočeno před živým publikem (E01)
-
Nesahej na ten ovladač (E02)
-
Nyní barevně (E03)
-
Přerušujeme vysílání (E04)
-
Ve speciálním dílu... (E05)
-
Zcela nový halloweenský strašidelný díl! (E06)
-
Proboření čtvrté stěny (E07)
-
V předchozích dílech jste neviděli (E08)
-
Finále seriálu (E09)
Obsahy(2)
Seriál WandaVision od Marvel Studios je zmesou klasických televíznych sitkomov a filmového sveta Marvel. Wanda Maximovová (Elizabeth Olsen) a Vision (Paul Bettany), dve superbytosti žijúce v malom mestečku, zisťujú v tomto seriáli, že nie všetko je také idylické, ako sa na prvý pohľad zdá. (Disney+)
Videa (4)
Recenze (351)
Hravý, originální a skromný úvod vs. výbušný, akcí a digitálem napěchovaný konec. A mezitím nečekaně dost dobré drama o lásce a ztrátách. WandaVision mě bavil ve všech polohách, i když v úvodu o fous méně, protože jestli něco nemám rád, tak jsou to studiové sitcomy. Ale to nutně nevadí. Jestli něco funguje, tak je to právě ta zmiňovaná hravost a postupné budování napětí a vazeb mezi postavami, plus do toho nějaké to naboření 4. stěny. Koncept minisérie MCU sedí. Už jen samotná postava Scarlett Witch tu je prokreslená daleko lépe než ve všech předchozích filmech dohromady. Ze strany záporáků mi to už přišlo o něco slabší a na vedlejší postavy taky nebyl kladen až takový focus, jaký by asi mohl. Určitě bych si to dokázal představit co do postav vyváženější. Ovšem jestli je tohle evoluce nejen marvelovských seriálů, ale i MCU obecně, tak sem s tím. Rozhodně jsem radši za podobné minisérie, kde je na všechno dostatek času, než za hrc prc dvouhodinové celovečeráky, kde tvůrci možná až příliš spoléhají na osvědčené šablony, protože na nic jiného prostě nezbývá čas. ()
"We are an unusual couple, you know." "Oh, I don't think that was ever in question." ____ Svým melodramatickým konceptem manželských etud a atypickou vintage interpretací ve formě sitcomu z intertemporální etapy nukleární rodiny 50. let minulého století až do současnosti, lze 'WandaVision' považovat za velmi netradiční ekvivalent marveláckého repertoáru, o jehož evergreeny jsme byli minulý rok ochuzeni. V rámci žánrový asociace jde o akurátně klišovitou parodii na klasické situační komedie s notnou dávkou cynismu, která částečně vykrádá similarity a signifikantní teze kultovních snímků jako 'Pleasentville' a 'Truman Show', či románu 'Stepfordské paničky' od Ira Levina, a posléze je kombinuje s mysteriózním rukopisem Davida Lynche.... Bezmála nejvíce nápaditou devizou celé show je bez debat velmi systematicky vystavená strukturální fragmentace jednotlivých dějových aktů - v podstatě co epizoda, to specifická stylizace do sitcomové éry daného desetiletí - ať už se to týká charakterových archetypů, vizualizace, či scénografického aranžmá - což ve výsledné koherenci vytváří neobyčejně noblesní žánrové leporelo. Mezi nejvýraznější neduhy bych určitě řadil fakt, že seriál častokrát eskaluje do až zbytečně groteskního ad absurdna - mnohdy adekvátně, mnohdy abnormálně.... Ačkoliv závěrečné epizody jsou na můj vkus příliš megalomanské, heroické, a patetické, 'WandaVision' je ve výsledným resumé díky svému líbivému komornímu pojetí velmi solidní překvápko nejen v popkulturním rámci komiksového repertoáru. Seriál sice v celkovém narativním procesu neustále lavíroval na optimálním nadprůměru - přestože měl z hlediska kreativity potenciálně na víc - ovšem nepochybuju, že bude nejvíc zarytým fanboyům velmi inklinovat. Jako potencionální expozice k nadcházející etapě marvelácké ságy je 'WandaVision' bezpochyby nevídanou žánrovou kuriozitou - což signalizují samotné post-credit scény. Takže pokud vezmete tuhle extravagantní maškarádu všanc aniž by jste byl komiksovej virgin znalý kánonu, doporučoval bych si v tomto oboru případně doplnit vzdělání. No a Elizabeth Olsen s Paulem Bettanym jsou prostě ideální pár k sežrání.... // VERDIKT: i telepaté mají své dny. 7,6 šarlatových čarodějnic z 10 // ()
Dost podivný počin, u kterého nechápu, pro koho je vlastně určen. Líbila se mi pocta starým sitcomům, u které s každým dílem poskočíme o dekádu dopředu a tomu odpovídá i vizuální styl. Tyto díly jsou pro věkovou skupinu 30+. Po prolomení čtvrté stěny jsem byl stále natěšený, protože jsem doufal v něco ve stylu Kingova Pod kupolí (a na kratičký okamžik jsem plánoval doplnit si těch 20 marvelovských filmů, co jsem nikdy neviděl). Bohužel se z toho ale rychle stala typická marvelovská blbina pro věkovou skupinu 15-, ve které postavy poletují vzduchem a metají po sobě z rukou blesky. Poslední díl byl už skoro nekoukatelný. A neumím si představit, že někdo dokáže docenit všechny části seriálu najednou. ()
Byl jsem hodně smutnej, když se seriál, který zezačátku tak hravě experimentoval se sitcomovou estetikou a tvářil se, že za tím je i něco víc než pouze hravý gimmick, v posledním díle proměnil v další generickou marvelovku. Možná jsem byl naivní, ale fakt jsem si myslel, že Feige po delším čase pustil ven něco skutečně progresivního. No, ne tak úplně. Ale na tři se mi jít nechce už jenom kvůli tomu, že prvních cca 5 dílů mě bavilo víc než cokoliv jiného od Marvelu od prvních Strážců Galaxie. A taky mi došlo, že mi ten vesmír za ty skoro dva roky absťáku fakt docela chyběl a to anti-netflixovské týdenní vypouštění epizod taky. 75 % ()
No po shlédnutí jsem spíše na vážkách. První tři díly byly utrpení. Něco v nich bylo vtipné. Ale většina spíše ne. Naplno se potvrdilo, že Elizabeth Olsen není moc dobrá herečka. Seriál spíše táhne Paul Bettany a další postavy, co se objeví po třetím díle. Poté navíc seriál získá i slušné tempo a navnadí potenciálními zajímavými twisty a samozřejmě opět ne otravným pokukováním po jiných filmech MCU. To vše je skvělé. Ale přijde mi, že se dali některé linie zakončit lépe. A pravdou zůstává, že naše teorie byly zajímavější než vyústění. Škoda, že se MCU (zatím?) bojí jít do paralelních vesmírů, což by mohlo být skvělé a pro tvůrce by to znamenala dle mého téměř volné ruce. Ale i tak musím pochválit za neotřelý nápad se stylizováním a odkazování na steré sitcomy, které mi sice bohužel nic neříkají, ale i tak je to odvážný krok bych řekl. Bohužel takový nedotažený. Zápletka nemá na délku série opodstatnění. A některé díly se táhnou a vše nakonec stejně skončí v již obligátním digibordelu. Možná, že by seriál lépe vypadal ve filmovém formátu. On stejně ten rozpočet bude dosti podobný si myslím. Ona zajímavost ze zdejších zajímavostí, že film má více trikových scén než Endgame, zněla neuvěřitelně. Ale po shlédnutí to tak i nakonec vypadá. Ale musím říct, že u většiny dílů jsem se nadmíru bavil. Nápad odvážný, leč nedotažený. 5/10. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (142)
- Vision (Paul Bettany) zpívá píseň „Yakety Yak“ od skupiny The Coasters, aby odvedl pozornost pana a paní Hartových (Fred Melamed a Debra Jo Rupp). Tuto píseň nazpívaly Mary-Kate Olsen a Ashley Olsen v roce 1998 a jedná se o starší dvojčata herečky Elizabeth Olsen. (Kubaaa97)
- Celá epizoda je natočena černobíle až na jeden malý detail v „komerční přestávce“. Kontrolka na ToastMate 2000 bliká červeně. (Kubaaa97)
- Ačkoliv se talentová show pořádá pro děti, tak ve Westview jsme dosud neviděli žádné dítě. (Kubaaa97)
Reklama