Reklama

Reklama

V 90. roce byl Bronx oficiálně vyhlášen za vysoce riskantní území a poté podroben vojenské operaci, která ho měla zachránit. Po dlouho trvajících klanových válkách došlo k podepsání smlouvy o spolupráci, avšak jednoho rána zdánlivý klid čtvrti nečekaně přeruší zvuky několika výstřelů... (IMAGO Video)

Recenze (18)

Quint 

všechny recenze uživatele

Pomadmaxovská postapo béčka tehdejší doby si hodně zakládala na stylu. Nebylo v nich důležité, kde jste bydleli a čím jste se živili. Hlavní bylo, že jste měli ten nejstylovější oblek, makeup nebo účes a tu nejhustší káru. Bojovníci z Bronxu sice výjimečně nekopírují Mad Maxe, ale spíše Hillovy Válečníky a Carpenterův Útěk z New Yorku, nicméně dávají usilovně najevo, že mají styl, už od úvodních titulků, které si libují ve fetišistických detailech kérek, kožených rukavic, cvočků a chráničů. Gangy ovládající postapokalyptický Bronx roku 1990 (v 80. letech šlo o budoucnost) se od sebe pochopitelně liší stylem oblékání a specifickými dopravními prostředky (od motorkářů vystrojených jak zákazníci Modré ústřice, přes bruslaře po jeskynní mutanty) a také používanými zbraněmi a způsoby boje (členové jednoho gangu při rvačkách například stepují). Bojovníci z Bronxu působí tak trochu jako výstřední muzikál bez zpěvu, v němž se postavy před kamerou neustále seskupují do směsných, předem nacvičených formací a póz. I pouhý příjezd na setkání dvou gangů tu musí proběhnout ve velkém stylu. V jedné takové úžasné absurdní scéně sledujeme několik minut záběry motorkářů seřazujících se postupně do tvaru W (evidentně odkaz na Hillovy Warriors). Kamera pečlivě snímá detaily obličejů, vestiček a motorek i těch nejméně důležitých komparzistů (když se vám je podaří nabrat z řad reálných Hells Angels, tak je musíte na plátně řádně prodat). Do toho dramaticky bubnuje živá kapela, která náhodou byla na místě natáčení a režisérovi přišlo cool ji zapojit do děje. Členové gangu si dlouze vyměňují pohledy, bubnování dramaticky vrcholí, ale scéna prakticky žádné vyvrcholení nemá. Motorkáři si akorát vymění pár slov a pak se zase v poklidu rozejdou. A přesně takový je celý film. O ničem, ale má to styl! Děj je nesmírně imbecilní a nesmyslný, ale po formální stránce je to svým způsobem fascinující podívaná. Castellari tu opět předvedl, jak umí skvěle pracovat s širokoúhlou kamerou. A reálné lokace tehdejšího Bronxu vypadají přesvědčivě zpustle (byť ne vyloženě postapokalypticky). Až člověka zamrazí, jak to tam v 80. letech vypadalo. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Dlho som vedel, ze jestvuje sovietska odpoved na Ramba s menom Odinocnoje Plavanije, a ze Orson Welles hral v horore Malpertuis som tiez dlho nevedel. Teraz som sa vsak az dozvedel, ze jestvuje ultradementna talianska odpoved na film Utek z New Yorku s Kurtom Russellom a Donaldom Pleasencom. Par slov k filmu : hrozne kulisy, priserne dialogy, Mark Gregory nepredviedol dohromady nic a nema drsnactvom na Russella. 20 % ()

Reklama

choze odpad!

všechny recenze uživatele

Ultralevná odpověď na Carpenterův ÚTĚK Z NEW YORKU od Castellariho, který ve stejném roce stihl ještě madmaxovský rip-off, 2019: NOVÍ BARBAŘI. Oproti ÚTĚKU je tu vše převráceno - Manhattan nahradil Bronx na druhé straně řeky, ztroskotavšího prezidenta holka, která se do Bronxu přichází schovat (a stane se milenkou vůdce místního gangu - což paradoxně předjímá pozdější ÚTĚK Z L. A.) a hrdinou je vůdce jednoho z bronxských gangů, zatímco borec, co jde holku zachránit je záporák. Taky to upomene na Hillovy WARRIORS (sympatický gang se probojovává přes jiné gangy). V Encyklopedii fantastického filmu sice píšou, že jde o jednu z kvalitnějších napodobenin, ale opak je pravdou - scénář ani akční scény nestojí za řeč, žádná nahota se nekoná, hrozně se to vleče, prostě céčková nuda zabalená do pěkných malovaných coverů. A Fred Williamson, oblíbenec italských šrotařů, se jen mihne na začátku a trochu víc ke slovu se dostane až na konci. Taky nepřehlédnete, že v několika záběrech z pěkně zpustošeného Bronxu, který má být odříznut od zbytku města, je vidět v pozadí proudící městská doprava, protože nebyly prachy na uzavření Bronxu kvůli natáčení. Castellari natočil o dva roky později pokračování FUGA DEL BRONX aka ESCAPE FROM THE BRONX aka BRONX WARRIORS II. Distribuce u nás: Imago (film je na VHS brutálně ořezanej, takže se připravte na spoustu usekaných xichtů). ()

J.Connor 

všechny recenze uživatele

Představiteli hlavního hrdiny Trashe, Marku Gregorymu bylo v době natáčení jen 17 let, takže mu lze jeho kreace v kozačkách odpustit. Zatímco Castellari si snad mohl všimnout, jak šíleně v těch botách chodí a vypadá. Z "bojovníků" mám rozporuplné pocity, je to samozřejmě z hlediska filmového umění, zvláště pak scénáristického, hereckého či produkčního, otřesná selanka. Nicméně mám pro tyhle úlety slabost a fascinuje mě, jak se tihle taliánští maséři kýče prostě sebrali, odjeli s pár kámošema a kamerama do New Yorku a ve dvou ulicích na předměstí a na pláži pak natočili sci-fi. Protože, když to člověk uváží z tohoto úhlu, není to tak zlé. K tomu dostaneme úžasnou trashovou barvami hrající kameru, pár ucházejících béčkových nápadů a výborný nic neřešící závěr. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

No postapokalyptický béčka to je moje, ale tohle bylo i na mě moc, ještě bych přežil, že to je kravina a záporáci tam jezdí na bruslích, ale když sem musel celej film koukat na toho hlavního borce, kterej měl na sobě nějaký kozačky, těsný džíny, koženou vestičku s obřím výstřihem a při každý příležitosti se tam šíleně vyprsil a šel do boje, kterej v jeho podání byla neohrabaná kašpařina, tak mě to ujistilo, že víc jak 1* si to fakt nezaslouží, a to ani když se tam sekaj hlavy ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama