Reklama

Reklama

Asi to ukončím

  • USA I'm Thinking of Ending Things
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Poklidný výlet jednoho páru nabere nečekaný obrat a promění se ve strašlivou cestu. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (174)

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Viem si to predstaviť, že ako filozofická kniha plná úvah o živote, zmysle existencie to môže byť naozaj dobré. Pretože tých myšlienok v hlave Jessie Buckley tu počujeme strašne veľa (niekedy aj jej frajer vyplodí čosi zaujímavého) a keby sme sa nad každou z nich mali zamyslieť, tak máme robotu na celé mesiace. Lenže tu sa k tomu pripájajú aj dialógy a okrem monológov hlavnej predstaviteľky sa tu nachádzajú aj prázdna výplň, taká nutná vata, ktorá natiahla film na skoro 2 a pol hodiny. A takýto štýl môže mnohých divákov umučiť k smrti. Takže ako kniha by to mohlo byť aj za plný počet, ale ako road filozofický film s pár slušnými zábermi na zasneženú krajinu to vystačí na priemer. ()

ALIENka_ 

všechny recenze uživatele

Kde mám začít? Tenhle film je fakt těžkej zrecenzovat. Už jenom protože.. to musíte prostě vidět. Zároveň se mi líbil jako svině a na druhou stranu ho nenávidím. Tak a teď babo, raď. Jednu věc musíte vědět, fakt mám ráda divný filmy. Viděla jsem jich už spoustu a pořád mě fascinujou. Zkrátka přesně ten druh filmů jako tenhle, kdy si na konci řeknete "Co jsem to do prdele zase viděla?". (Ale co je moc, to je moc - ale k tomu se ještě dostaneme.) Pokaždý po takovým filmu se těším na dvouhodinový filozofování o tom, o čem to vlastně celý bylo. A následně ten film nemůžu dostat z hlavy dalších pár dní. Prostě labůžo. Taky že jsem si tenhle snímek pěknou polovinu pořádně užívala. Ta divnost, neklid a psychologickej horor.. Všechno to z toho nádherně sálalo. U každý scény jsem cítila, že je něco děsně špatně. Dlouhý záběry, monology, šílená rodina, děsivá atmosféra a neustálý napětí. Prostě úžasný. Pak jsem si ovšem začala říkat, jestli už to není moc dlouhý a netrpělivě poposedávala na židli, načež jsem zjistila, že zbejvá ještě hodina do konce filmu. Ta druhá půlka se neskutečně táhla, cesta zpátky byla stejná jako cesta na farmu, nic se nezměnilo. A pak se odehrálo něco, co bylo moc divný i na mě. Školník si sedne do auta, následně se svlíkne, vyleze (tuhle scénu nikdy nezapomenu, ach bože...), následuje nějaký animovaný prase na cestě do školy, pořád celej nahej a konec. No fakt. Prostě konec. Pochopila jsem to tak, že chlápek na konci umřel na podchlazení a celý si to představoval. Jestli to je pravda, netuším, každopádně mám dost. I já mám určitý hranice, který nechci překročit a nahej chlápek, co jde za animovaným prasetem je jedna z nich. Hodnocení: končím/10 ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

Kokos tak toto nie. Zo začiatku to bolo správnym spôsobom divné a nevedeli ste, čo si o neskutočne dlhých dialógových scénach, zmrznutých ovciach a trasúcom sa psovi máte myslieť. Ale boli ste zvedaví, čo z toho vypáli. Postupne, ako sa (134-minútový!) film preklápal do svojej druhej polovice, mi ale bolo jasné, že toto pôjde smerom, ktorý mi robí problémy. Myslím si, že zvládam aj tzv. divné filmy, ale čo je veľa, to je príliš. A ten, kto tu tomu priradil žáner thriller, by sa mal nad sebou zamyslieť. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Charlie Kaufman je takový ten druh režiséra, kterého mají rádi hlubokosmýšlející milovníci filmů. Nevím, co jsem tedy čekal, když jsem jej zapínal. Možná jsem doufal, že se dočkám alespoň nějakých nápadů nebo nějakého úletu, kterej mě něčím dokáže zaujmout. Úlet to sice je, což o to, ale chybí tomu nějaký šok. Všechno je sledováno jakože z povzdálí, divák si musí hodně domýšlet. Věřím, že někteří filmoví fanoušci si v tomhle zalíbení najdou, ale já vlastně pozoroval dění, přišel si jak v Twin Peaks, a přitom to příběhově vůbec nešlo dopředu. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Charlie Kaufman jako scenárista stojí za filmem Věčný svit neposkvrněné mysli, který pro mně představuje film s jedním z nejlepších scénářů všech dob a na další tvorbu Charlieho Kaufmana jsem se proto začal poté velmi pochopitelně těšit. Bohužel to ale na mně začalo působit jako by moje milostné vzplanutí k jeho psaní bylo u Věčného svitu jenom náhoda, protože veškeré další Kaufmanovy filmy za kterými je podepsaný jako scenárista mě míjeli a dost možná i proto, že jsem krom Věčného svitu viděl filmy Anomalisa a Syneckdoche, New York což jsou také filmy u kterých Kaufman psal nejen scénář ale také si je režíroval. Stojím si tak za tím, že Kaufman napsal u Věčného svitu výtečný scénář, kterého se následně skvěle ujal režisér Michel Gondry. Kaufmanův režijní debut Syneckdoche, New York pro mně poté představuje určitě známky řemeslné kvality, přesto je to ale pro mně film účelový a především do jisté míry sází na to, že máte něco odžitého a budete tak s hlavním hrdinou soucítit, za mně by ale měl dobrý film jednoduše fungovat sám o sobě. A Anomalisa? To je za mně zase film, který má možná originální zpracování, kdyby ho ale Kaufman natočil v hrané podobě tak by šlo o vlastně tuctovou záležitost a srovnávání s takovým Birdmanem jsem skutečně nepochopil. Poté co Kaufmanovy režijní filmy finančně propadli se nicméně jeho novinka bohužel ocitla na Netflixu a sám Kaufman nedávno prohlásil, že je možné, že Asi to ukončím bude zároveň jeho posledním režijním filmem. Co se týče zvolení názvu asi neexistuje ideálnější čas pro odchod a tahle adaptace románu Iaina Reida si určitě jak je u Kaufmana zvykem opět najde strašně širokou základnu nadšených diváků. Jenže já mezi nimi ani u třetího Kaufmanova režijního filmu nebudu. Kaufman se za mně prostě bohužel zasekl v kruhu. Asi to ukončím je film s dobrým scénářem, očividnými řemeslnými kvalitami a především velmi dobrým hereckým obsazením, jeho tempo je ale ještě vražednější než u předchozích Kaufmanových filmů (tento film také se svými 134 minutami trvá nejdéle) a především je už tentokráte u Kaufmanovy novinky opravdu nemožné k postávám něco cítit. U Synekdoche, New York to nebyl vůbec těžký úkol, u Anomalisy už to haprovalo ale pořád si přece jenom šlo k postavám něco najít, tady už ale není nic. Jesse Plemons tu sice opět předvádí, že je dost možná jedním z nejméně doceněných herců své generace, Jessie Buckley tu chvílemi vyloženě herecky řádí, David Thewlis je zase jednou super a dokonce i o Toni Collette se tentokrát nedá říct nic špatného, já mám ale prostě pořád problém trávit čas s postava bez duše a o to víc mě to bolí když si uvědomím, že i když jsem z Kaufmanových posledních filmů do střechy neskákal tak jsem o nich aspoň nemohl říct, že nemá postavy bez duše. Film je natočen ve formátu 1:33:1 a jde o obrazové rozhodnutí, které filmu dost celkem sluší. Ze samotného vizuálu ale na větvi kdovíjak nejsem. Potěší tak alespoň fakt, že alespoň co se týče dialogů si Kaufman svou slabší chvilku nevybral a dlouhé diskuze na různá témata nebyla tak zdlouhavá a prázdná jak jsem se obával. Pořád jsem se ale u toho všeho prostě nezbavil problémů, které s Kaufmanem mám už od začátku éry po Věčném svitu neposkvrněné mysli a opravdu jsem si řekl, že se vlastně koukám na něco co se jen tak nevidí a vlastně jsem rád, že aspoň nějaká možnost jak dosáhnout tvůrčí vize tu díky Netflixu je (minimálně do tý doby než Netflixu skutečně dojde, že se mu tohle jen tak nevyplatí). Zároveň ale skutečně platí, že nějaký dohled je někdy dobrá věc a Kaufmanovi tady prostě nikdo nemusel říkat o ústupcích, které by možná prospěli. Nerad filmům vyčítám jejich délku, tady bych ale jako střihač opravdu nechal zhruba 30 minut na podlaze a myslím, že by se vlastně skutečně nic nezměnilo, akorát by fanoušci Kaufmanových metafor neměli tak dost silných podkladů. Jenže mě tyhle Kaufmanovy metafory, kterých jsem měl navíc už po hodině a půl možná přece jen trochu odst netankují už od Synekdochy a ve finále mě tak jen ještě zamrzel fakt, že se vlastně celé dění Asi to ukončím vydalo směrem, který jsem nějak čekal. Ne, nečekal jsem, že se reálně až polovina filmu stráví v autě, protože by mě to prostě nenapadlo. Kaufmanův fanoušek začne hned vykřikovat a řekne, že vůbec nevadí, že strávíme tak výraznou dobu v autě. Kaufmanovci prostě budou tak nějak automaticky nadšený, zvláště když jde skutečně dost možná o poslední režijní projekt jejich miláčka. Já ale budu na Kaufmana pořád vzpomínat především jako na scenáristu jednoho úžasného filmu, který má skutečně vše.... a až teprve si vzpomenu, že se u svých dalších projektům krom scénářů ujal i režie a po Věčném svinu se pro mně vydal dosti bolestivým směrem. I přesto, že by mi vlastně bylo po těch 2 hodinách už jedno jak se to celé vyvine tak jsem byl překvapen jak moc nadšený jsem ze samotného závěru byl a jak jsem si najednou řekl, že jsem si to vlastně dost možná i užil více než bych uznal. Jenomže pak přijde závěr a..... spousta Kaufmanovců opět začne říkat, že si můžu konec domyslet dle sebe a není jednoznačný. Jenomže on bohužel jednoznačný je a jeho jednoznačný konec je tou nejlepší ukázkou konců, které tak nenávidím a po kterých si připadám tolik ponížen, že jsem vůbec předtím sledováním všeho předtím strávil tolik času. Opět platí, že Kaufmanovy fanoušci budou dost pravděpodobně nadšený a bude jim ve finále nějak jedno, že jim vlastně jejich miláček nasadil parohy. Já už jsem si po konci jenom řekl, že jsem to viděl a že jsem sice viděl dost možná jednu z nejzajímavějších věcí tohoto roku... jenomže termín zajímavý si na druhou stranu může každý vyložit po svém. Oukey neurážející řemeslo, které má bohužel pár výrazných neduhů a především je furt spíše pro věrné Kaufmanovy fandy. Na to, že se Kaufman ještě před premiérou dušoval, že nebude v Asi to ukončím sázet na mindfucky si ale ve finále tak trochu protiřečí a stojím si pořád za tím, že pokud najde své ztracené já po Věčném svitu neposkvrněné mysli tak je pořád šance, že si k němu najdu cestu. Pokud se ale bude spíše tohoto stylu tak už mě asi ani vyloženě další Kaufman opravdu nezajímá i přesto, že by zase byla škoda kdyby definitivně skončil, protože i Asi to ukončím ukazuje, že on skutečný talent má. Kaufman si asi aktuálně říká ´´ asi to ukončím´´, o filmu Asi to ukončím ale rozhodně platí, že by nešlo o tu nejlepší možnou rozlučku. Tak snad si na ní Kaufman ještě nějakou dobu zkusí počkat....... () (méně) (více)

Galerie (26)

Zajímavosti (4)

  • Film je adaptací stejnojmenné knihy od spisovatelky Iain Reid. (Duoscop)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Země nomádů vítězí u kritiků

Země nomádů vítězí u kritiků

15.12.2020

Přestože by se mohl zdát letošní rok na oscarové filmy chudý, ve skutečnosti tomu tak není. Důkazem budiž předávání filmových cen kritiků z Boston Society of Film Critics, ze kterého vzešlo hned… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno