Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V napínavém gotickém příběhu ze Středozápadu se kolem mladého muže (Tom Holland) shlukují podivné existence. Ale on je připravený chránit svoje blízké. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (408)

Lacike 

všechny recenze uživatele

Mám rád filmy z vidlákova typu Fargo, v ktorých zlí ľudia robia kruté činy, ale toto sa neskutočne tiahlo. Už prvá hodina ma totálne zmorila a druhú polovicu som musel pretáčať. Postavy boli neznesiteľné vidlácke pošahané alebo náboženské archetypy obsadené hercami, ktorých nemusím, takže ma dvojnásobne srali a čím ďalej tým viac mi bolo jedno kto koho zabije a koniec som úplne odzýval. Pre mňa to je veľké sklamanie a totálna nuda. Má to atmosféru a tempo jak divné európske arty. 4/10. ()

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Some people were born just so they could be buried." ____ Přesně takhle si představuju plnohodnotný ekvivalent amerického dramatického celovečeráku od Netflixu, který zároveň plagiátorsky vykrádá stylistický rukopis Paula Thomase Andersona, a mixuje jej pesimisticky explicitní náturou jak od bratří Coenů - myšleno ve zcela pozitivním slova smyslu - jenže ty signifikantní prvky těchto tří autorů se zde prostě nezapřou. Poněvadž snímek 'Devil all the time' je těžko zařaditelnou kategorií svého média - nedisponuje totiž žádnou konkrétní žánrovou specifikací - počínaje samotným vypravěčem, který je heterodiegetický - divák pouze ví, že jde o Donalda Raye Pollocka, autora originální literární předlohy.... Pokud by jste film ale přeci jen chtěli klasifikovat, lze jej eventuelně definovat jako epickou rodinnou ságu - jakousi pomyslnou perignózu a sugestivní sondu do rodokmene rozpolcených duší, mentálně labilních nymfomanů a fanatických náboženských puritánů. Režisér Antonio Campos zde prostřednictvím stygické poetiky a subdepresivně koncipované monotónní rytmiky famózně prezentuje až nevídaně poutavé neo-westernové gotické reálie z luhů a hájů Západní Virginie, jejichž klíčovou devizou není narativ, ale hvězdný herecký ansámbl, který je prostě bezchybný - sice je snaha aktérů evropského původu (Pattinson, Holland, Skarsgård, Stan, etc.) mluvit typicky jižanským dialektem hotový martyrium pro uši, ale když si vzpomenu na jejich autentické performance a aptitudy jimiž pouhou replikou dokážou vykreslit svůj neméně komplexní charakter, je mi nějakej přízvuk prostě u řitě.... Kameraman Lol Crawley bravurně využívá kompoziční škálu širokoúhlého formátu, zrnitého vizuálu, a celkově expresivní rámování jednotlivých scén - interpretačně takřka nelze nic vytknout. Ony baladické leitmotivy jsou posléze umocněny velice znepokojivým hudebním doprovodem, v němž mají pré skřípavé kontrabasy, a dobovým soundtrackem - mimochodem americká verze songu 'Mýdlový princ' potěšila. Všeobecně vzato, ona řemeslná zručnost jakožto samostatný element je k nezaplacení. Krapet má snímek nějaký ty ošemetný mouchy - některé příběhové aluze dokáže divák snadno predikovat, no a závěr zbytečně trpí syndromem deus ex machiny, a celkově předvídatelnost je nejspíš tou zásadní negací - ale to nekazí celkový zážitek, který přímo ĎÁBELSKY zevnitř sžírá a emocionálně drásá diváka. Letos tolik kvalitního materiálu želbohu nezmerčíte. Jen tak dál, pane Netflix - víc do harmonogramu sázejte tyhle kinematografický libovky, a možná vám dám konečně i ten subscribe.... VERDIKT: možná kapánek nadhodnocuju, ale prozatím si za svým hodnocením v podobě 8,8 kněžských blowjobů pro Roberta Pattinsona z 10 stojím. ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Prvotřídně zvládnuté řemeslo, které se umně pokouší zvládnout balancování v rámci obrazového přístupnosti, spoléhá na prostorově výrazné rámování a vyloženě staví na tlumeném osvětlení, které vyzařuje černotu podobnou, jakou lze najít i v duši popisované společnosti. Antonio Campos se vizuální stránce filmu opravdu snaží vtisknout svůj specifický rukopis a scény inscenuje s vynalézavostí a potřebnou efektivitou. Období 50. a 60. let v prostředí, kde se tře bída s nouzí a hrdinové často hledají únik v modlitbách, vypadá v jeho podání skutečně přesvědčivě a samo o sobě buduje atmosféru, jejímž působením je divák soustavně připravován na všudypřítomné číhající zlo. A do toho dobře pasuje také dobový soundtrack, který ze světa filmu přehnaně nevystupuje, nýbrž vždy příjemně dotváří jeho auru. Zároveň s tím se však vypráví celkem komplexní příběh s mnoha postavami, jejichž osudy se zákonitě musejí protnout a protínají se vlastně v celém průběhu. A jakkoli je samotný děj velmi zajímavý a na jednotlivé konflikty poměrně hutný, jeho vývoj nemá úplně odzbrojující účinek a působí místy příliš strojeně a doslovně. Přítomen je vševědoucí vypravěč, který má možná vyjadřovat boží nezúčastněnou perspektivu, ale jeho funkční úloha se vyčerpá brzy po úvodním nastolení děje a postav. Dále se už jen pravidelně střídá mezi několika hlavními liniemi, které se v závěrečném aktu zcela stmelují, a hlavně prostřední části, kdy je definitivně ustaven hlavní hrdina, schází dominantní vypravěčský směr a impulz - jakoby se záměrně přešlapovalo na místě, aby divák mohl nasávat myšlenkové rozměry dosud načrtnutého - ale problémem v tomto směru je, že na evokované existenciální výšiny je snímek opravdu příliš jednoduchý a interpretačně mdlý. Karty jsou v polovině jasně rozdány, sympatie musí směřovat k hlavní postavě, potenciálně rozporuplné charaktery nemají dost prostoru k ovlivnění děje (opět přitažlivá mrška Keough), popřípadě postrádají lepší prokreslení (šerif Sebastian Stan), a ty zlé jsou rovněž jednostranně špatné. A jakkoli oceňuji nezkrášlené zpochybňování víry v Boha coby prostředku k naplnění a dosažení vnitřního míru, pro větší katarzi mi v závěru chyběly důslednější morální argumenty, které by vnesly méně univerzální konflikt a dilema do jednotlivých zvratů, často vzešlých ze zažitých či získaných přesvědčení postav.___ Ďábel ale navzdory všem slabinám rozhodně funguje jako působivá skládačka plná zajímavých obrazů a postav, které možná schází jakýkoli skutečný přesah a vlastně i více ryzí lidskosti (s výjimkou nějakých dvou hlášek úplně absentuje humor a jede se jen v černotě), ale zachovává si chvályhodný punc atmosférické prolínačky, jejíž dobovost není jen na efekt a logický sled i syžetové uspořádání událostí dává smysl a udržuje diváckou pozornost, snad s výjimkou oné hlušší prostřední části, na slušně vysokých obrátkách. Vedle všech tupých akčních filmů a romantických slaďáren na Netflixu tenhle výlet do buranské světové metropole určitě příjemně vyčnívá a minimálně slušně navnadí na knižní předlohu, která jistě napravuje psychologické i argumentačně tendenční rezervy filmu. 70% () (méně) (více)

Toren 

všechny recenze uživatele

8,5/10. Nepříjemný až na půdu. Herecký ansámbl je vskutku skvostný (Skarsgård vynikající!) a jednotlivé linky se napříč celou stopáží postupně proplétají do organické pavučiny, ze které vede jen jediná cesta. Pěkně násilná cesta. Já tyhle ponurý, extrémně táhlý a symbolikou prosáklý projekty prostě žeru. Obzvlášť... pokud se odehrávají v polozapomenutém vidlákově. Aneb VÍRA je tou nejmocnější zbraní, jakou člověk kdy poznal. Paráda. Další počiny od Campose budu nyní vyhlížet s velkým očekáváním! ()

dO_od 

všechny recenze uživatele

// Někteří lidé se narodí, jenom aby byli pohřbeni. A to není jediná temná myšlenka, ze které Ďábel pomalu skládá svoji nepříjemnou mozaiku tragických osudů, v nichž nikdo není nějak zvlášť dobrý, víra s lidmi mává silněji než obvykle a Tom Holland předvádí, že je mnohem víc než jen hezká tvářička z marvelovek. Herecký koncert ale předvádí i ostatní, a byť bych mohl snadno namítnout, že to bylo možná zbytečně dlouhé, voiceover byl až příliš všudypřítomný, a ty emoce v závěru nefungovaly tak dobře, jak bych si přál, pořád se jedná o jeden z nejlepších filmů letošního roku, a já si ho zatraceně užil. / edit: furt na to myslim, ten film uzrál jako víno, jednoznačně v letošní top3. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (20)

  • Jako inspiraci pro ztvárnění své postavy Robert Pattinson (Rev. Preston Teagardin) sledoval videa amerických televangelistů (křesťanský ministr, šířící víru skrze televizní vysílání). (cihlenka)
  • Ukrižovanie je opakujúcou sa témou celého filmu. Na stene v Arvinovej (Tom Holland) izbe visí obraz Ježiša na kríži. Arvin, Willard (Bill Skarsgård) a reverend Teagardin (Robert Pattinson) si zrania ruky v podobe stigiem. A hoci to nebolo bežné, japonskí vojaci skutočne ukrižovávali vojnových zajatcov počas druhej svetovej vojny. (Arsenal83)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

02.01.2021

Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno