Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Walter Lloyd (Gene Hackman) je nenápadný chlapík z Texasu. Jeho život je, až na rozpory se synem (Matt Dillon), naprosto klidný. Ale jen do té doby, než je jeho žena unesena. Netuší kým, netuší proč. Společne se synem se vypraví do Paříže, kde byla jeho žena naposledy viděna, ale hned na letišti se ho někdo pokusí zabít. Nezbývá než přiznat synovi, že kdysi býval agentem CIA. Před lety na vlastní žádost odešel a získal pro sebe i svou rodinu novou identitu. Myslel, že minulost je definitivně pryč, ale teď po něm a jeho rodině někdo jde a je zřejmé,že je to někdo, koho jako agent znával. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (29)

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Pozoruhodná věcička, špionážní záležitost z dob dávno minulých říznutá rodinným dramatem v pevných rukách Arthura Penna, jehož poctivou práci lze jen obdivovat, každé mé setkání s jeho tvorbou dopadlo velmi dobře, tedy i tentokrát to klaplo. Gene Hackman v roli obyčejného taťky, jemně bačkorovitého typu, jezdí padesátkou, s poměrně dost problémovým vztahem k synovi (po pravdě řečeno taky bych s ním měla problém) a unesenou manželkou.. Právě únos vnese do rodiny spoustu změn, více upřímnosti, přiznání minulosti a houževnatý boj o záchranu člena rodiny.. U mě spokojenost.. ()

Troniq 

všechny recenze uživatele

Jaká škoda! Žeru Hackmana, mám rád Dillona a vím, že Penn uměl...ale sakra vždyť tady mu ta režie pěkně ujela. Zvláštní mrhání potenciálem filmu a vůbec se nedivím, že toho jako (pravděpodobně) předlohy využili pro mnohem později natočené Taken pánové Morel a Besson. Mohl to být syrový špionážní thriller, ale proměnilo se to v hromadu klišé s pár dobrými, nadprůměrnými momenty. Takže hvězda za skvělý a uvěřitelný výkon Hackmana a druhá za moje první auto - Peugeot 205 GTI, figurující v poměrně povedený honičce. ()

Reklama

BDMarty007 

všechny recenze uživatele

Terč by klidně mohl být jedním z dílů seriálu 30. případů majora Zemana, v mnoha aspektech připomíná některé z pozdějších dílů seriálu, takové ty na špionážní téma. A to skutečně v mnoha ohledech. Spíše televizní kvalitou filmového materiálu, prostředím, schematičností některých částí, podobnou ponurostí .... Největším neštěstím filmu jsou rozhodně dialogy. Ty jsou neuvěřitelně špatné, kýčovité, klišé, nepravděpodobné ... prostě ubohé. Kdyby jich bylo ve filmu čtyřikrát méně, byl by čtyřikrát lepší. Zejména prvních 10 minut se skoro nedá vydržet. Na druhou stranu ale když se film konečně rozjede, překvapivě docela funguje jako špionážní krimi thriller, udržuje určité napětí, většinou tušíte další vývoj, ale až krátce před expozicí. Celé je to takové trochu odfláknuté, což je škoda, protože scénář či spíše námět není špatný, herecké obsazení také ne. Navzdory všem minusům jsem to bdělý a se zájmem dokoukal až do konce a celkem se i bavil. Pokud se vám líbily díly majora Zemana Bílé linky, Modrá světla, rukojmí v Bella Vista, tak by vás to mohlo zaujmout. ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Dramatický thriller staré filmové školy kde se dával důraz převážně na příběh a hlavně na dramatizaci. Gene Hackman měl v 70. - 80. letech na takovéto snímky šťastnou ruku a dá se říci, že byl jejich hlavní hvězdou. Motiv odcestování manželky do Evropy kde byla záhy unesena byl později ještě mnohokrát zopakován. Hackman si velice bravurně zahrál bývalého agenta CIA, kterého nečekaně dostihla minulost. O žádnou akcí nabitou žánrovku se tedy nejedná. Každá scéna každého dějství je plně rozvinuta a patřičně zdramatizována. Např. likvidace výbušniny v takovém pojetí jaké je zde se dnes už nevidí. Nikam se nespěchá a divák s napětí čeká, jestli se to povede či ne. Jeden z mnoha výborný snímků své doby. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Je až neuvěřitelné, co se dá se scénářem, který nehýří zrovna ostrovtipem, udělat, když se jej ujme zkušený režisér. Akční scény jsou perfektně natočeny, mají úžasnou gradaci, i když u nich neteče krev. Všichni ve filmu zemřou bez zbytečných efektů. Obě automobilové honičky jsou velice dobré, ta v Hamburku má dokonce i vtip. Hlavní devizou tohoto filmu je však jednoznačně Gene Hackman, který byl vždy uvěřitelný, ať již hrál jakoukoliv postavu. S jiným hercem v hlavní roli by mnohé scény vyzněly minimálně pochybně, neřkuli trapně. Dokazuje to i Dillon, který podává značně rozpačitý výkon. Díky Hackmanovi se film stává nadmíru koukatelným snímkem o hledání cesty dospělého syna k otci a jejich společné pouti za vysbozením manželky hlavního hrdiny. ()

Galerie (41)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno